Hvilken race {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Der er sikkert oprettet 1000 emner om valg af hunderacer. Men nu må i meget gerne lige hjælpe mig, om der findes en race som passer til min familie...
Om os: Vi er en familie bestående af mig, min mand og vores baby på 8mdr.
Jeg går på barsel lige nu, og skal tilbage til studie efter endt barsel. Jeg kommer aldrig til at arbejde 37 timer. Da vi er enige om at jeg skal søge deltid inden for mit fag.
Min mand har fast arbejde og skal nu til at arbejde nat.
Vi bor på landet en smule isoleret, og det faktum at jeg skal være alene hele natten med vores baby, ude på landet gør mig nervøs, og tankerne om hund har strejfet mig.
Vi har 100 kvm hus, og en stor mark med et par grise og en stor have. Vi har pt. En meget rolig gammel steriliseret huskat, kaniner og høns.
Hvad vi kræver af en hund: Da min mand så vil sove om dagen, og være væk om natten skal de daglige gå ture kunne klares med en klapvogn ved siden af. De første gåture vil være på 0,5-1 time og en sidste om aften kan blive længere når baby er puttet og manden alligevel slapper af foran computeren.
Dog kan en dårlig nat, og umulig baby en sjælden gang gøre, at en af turene bliver afløst med en tur i haven. Og det skal racen kunne leve med.
Jeg vil gerne gå til træning en gang i ugen.
Så skal racen være god som vagthund.
Størrelse: er egentlig lige meget, men helst ikke alt for kæmpe stor og ikke lille bitte.
Ønsker helst heller ikke en race der fælder kæmpe lange hår over det hele. Da jeg lider af rengøringsvanvid..
Ja det er vidst det.. Spørg hvis jeg mangler noget vigtig info.
go aften derude
aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
aug 2013
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
nå... resten passede ellers fint på en ulvehund - den kræver mere samvær end motion og aktivering
aug 2013
Hehe, altså er åben for alle racer og ideer.
aug 2013
Men selvfølgelig også for hyggen og selskabets skyld. Vi kan godt lide hunde og havde snakket lidt om, om tiden igen var til hund, dette gjorde vi inden min bedre halvdel fik nat arbejde. Men det har nok gjort udslaget.
aug 2013
Aj vi har en meeeeget nem dreng. Sover næsten igennem og vågner kl 8 om morgen, tager gode lure om dagen og er for det meste altid glad. Så er i den gode ende af frisk for en "nybagt" mor at være.
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Hvis du vil have en vagthund, så start til selvforsvar. De racer der egner sig til vagthunde er ret så aktive og kræver meget tid.
aug 2013
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 165 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Korthårede fælder 365 dage om året - langhårede drysser en smule hver dag som dog bare kan nappes med hånden langs panelerne og hvis du vælger langhårs hund med underuld smider den underulden 2 gange om året.
Men lige meget hvilken race du vælger så fælder og sviner den. Der findes selvfølgelig enkelte racer som slet ikke fælder. Men det er vist mindre racer end jeg opfatter du er interesseret i.
Jeg tænker at du måske allerede har lidt racer i tankerne - læs grundigt om dem og se om du/I kan opfylde de aktiveringsbehov de racer måtte have.
aug 2013
aug 2013
Filthatten - tak for svar, altså vi har jo en kat, hun er en bamset kat så hun fælder også ret meget. Det overlever jeg
Altså nu må jeg nok lige rette mig selv lidt, for en decideret vagthund behøver det heller ikke være. Bare en der kan gi lyd og sige fra hvis der kommer ubudne gæster. For eksempel er en chihuahua sød, men vil ikke lige føle den gør det store udslag hvis der kom indbrudstyve.
dec 2011
Anne: Jamen se på de typiske brugsracer af hvad de kræver. Det jo mindst en times aktivering om dagen for at trives.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 165 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Da mine børn var spæde plagede jeg osse min mand efter at få hund og jeg er Newfoundland elsker ergo intet mindre kunne gøre det end at få en Newfoundland hund.
Jeg synes jeg havde massere af tid for jeg mødte kl. 6.00 om morgenen og havde tidligt fri (kl. 14.00) Så vores hund skulle da ikke være alene hjemme i så mange timer.
Men min mand sagde Nej for hvem står med alt om morgenen?
Det gør jeg - jeg skal aflevere 2 børn og lufte hund. Det har jeg virkelig ikke tid til.
Så jeg måtte vente med at få hund til vores børn var så store at de var selvhjulpende og havde forståelse for hvordan man behandler en hund.
Lader den sove, når den sover, lader den spise i fred, når den spiser, ikke prikker den i øjne eller rykker den i halen som kan udløse at den pludselig siger fra ved at bide.
Så vi fik hund for 6 år siden og det var det tidspunkt vi følte var rigtigt.
Jeg vil til hver en tid anbefale at få en Newfoundland pga motion og aktiveringsbehov og den er yderst børnevenlig. Men den tilhører også giganttracerne, fælder og sviner sindsygt meget.
Men igen jeg ville vente til jeres barn blev meget større med at anskaffe mig et familiemedlem i form af en hund.
dec 2011
minion: Hvorfor mener du at det er noget pladder? De har da en vogtende natur, men det er slet ikke i en kaliber der vil få den til at fungere som vagthund. Det er hunde som bruges primært til udstilling jo.
dec 2011
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 355
Hvilken race