{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Opdele haven:) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg ville lige høre om der skulle være nogen af jer herinde som har valgt at dele jeres have/grund op i 2?:) En del til desideret hundehave hvor der må graves og laves "ballade" og en del hvor hundene stadig er med men som er en lidt pænere version?:) hvis det gir mening:)

Vil gerne have nogle ideer til hvordan og hvorledes og vil meget gerne se billeder?:):)

På forhånd tak,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdele haven:)
  • #1   6. aug 2013 Ja - jeg har en baghave som er indhegnet i 180, og som hundene har adgang til via en hundelem 24 timer i døgnet. Der må de alt. Der er lukket af på begge sider af huset, for at opdele i to.

Foran er der kun hegn i ca. 120cm. Der får de lov at komme over og søge, træne mv., og de får lov at være med, hvis jeg laver noget derude.

• #2   6. aug 2013 næ hundene har det hele at rende i, med undtagelse af mit krydderurtebed, det ville de nemlig grave huller at ligge i, da der blev sået i foråret

men min have er så heller ikke så friseret pæn, som så mange andres

• #3   6. aug 2013 Jeg har min have hegnet fra, hundene hopper i dammen og graver i plænen det gider jeg ikke, prøver lige at finde et billede af Jordan vi har hegnet;)

• #4   6. aug 2013 Vores lille have er delt i to. Hundegård på ca. 75 kvm og en have til vores søn på omkring 25 kvm. Derudover har vi en terrasse plus en udestue.
    Hundegården har fliser i størstedelen, samt et område med jord og græs til gravning. Fliser er nødvendige mht rengøring.

Vi har 180 cm hegn rundt om haven, men kun 1 meter mellem de to dele. Hundene tager ikke hegnet.

• #5   6. aug 2013 Tak for jeres svar:)

Marlene: hvad tænker du på i forhold til rengøring og fliser?:/

• #6   6. aug 2013 Mine hunde har hele haven, men der er en speciel indhegning på ca. 1000 m2, hvor der er frit slag, der er jordvolde, et lille område med graner, og alle mulige selvsåede frugttræer/buske. der kan de grave muldvarpehullerne op, og finde store grene at gnave i. I resten af haven er der gravning forbudt. Vi har også vores gård og en lille hvalpeindhegning.

• #7   6. aug 2013 Dina må være over det hele, og hun må gerne grave efter muldvarpe og mosegrise.
    Men det er nu sjældent hun gør det.

Vi har 7000 kvm indhegnet grund, men de 5000 kvm må hun ikke være uden opsyn om vinteren (der kan lukkes af), hvis der er is på vores sø. Hun er gået gennem isen en gang.

Halvdelen af grunde er naturgrund, og der opfordrer jeg hende til at grave og tumle rundt. I bedene må hun ikke grave, men det har nu heller aldrig gjort.

En gang gravede hun efter en muldvarp i den pæneste del af græsplænen, og min mand hentede en spade, og hjalp hende..... Det lignede et månelandskab bagefter, men de havde det sjovt smiley

• #8   6. aug 2013 Tusind tak for jeres svar:)

• #9   6. aug 2013 Nej, jeg har ikke en "pæn" del - Luna må gå over det hele, men jeg kan lave en mindre indhegning, hvis jeg fx skal have bilen ud eller hvis det er mørkt, for jeg vil gerne kunne se hende, og hun ynder at snuse rundt oppe i min "skov". Graver hun lidt huller i plænen - så fred med det smiley Min "lille" indhegning er større end hele min samlede have, hvor jeg boede før..

Kommentér på:
Opdele haven:)

Annonce