Min hund taber sig. {{forumTopicSubject}}
Benson har jo desværre fået allergi, og i forbindelse med dette har jeg lavet et foder skifte: fra kingsmore havfisk til wulfsbult wide plain.
Han er allergisk over for lagermider og husstøvmider.
Ud over dette så reagerer han på: kylling,ged og fisk.
Jeg har dog et problem, jeg kan simpelhen ikke få bensons vægt stabiliseret.
Han går og taber sig, han er helt oppe på 170 gram om dagen (konta de 60 gram før). Han får det delt op til morgen og aften, og han kan ikke spise mere.
Men han har siden foderskiftet tabt ca 500gram.
Han virker ikke sulten og utilfreds, men jeg kan se hans vægt går ned.
Det skal måske lige nævnes at han jævnligt er til dyrlægen i forbindelse med undersøgelser til allergien og han fejler intet.
Jeg har overvejet at supplerer op med frisk hestekød i hans mad, men ved ikke om det er smart?
Har i nogen råd?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
afføringen er den normal ellers?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Dette kan give vægt tab, og Calle fik allergi for visse fødevare da han havde Hjerte lungeorm. Jeg har selv en teori om at ormen lavede rod i hans immunforsvar.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Fodermængden var for Alfas (18kg) vedkommende oppe på 550 g, mod normalt omkring 250 g på Royal canin.
Trods den større fodermængde tabte hun både vægt og muskelmasse.
Jeg ville prøve at finde et andet foder, med et indhold han kan tåle.
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Orijen er ikke problemet, da jeg før har fodret kun med dette.
Overvejer at prøve med orijen og essentials istedet.
Udover vægttab så virker hunden konstant sulten efter jeg begyndte på wolfsblut.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Hvis du gerne vil blive ved med at fodre med det, du gør, kan du eventuelt supplere op med noget vådfoder. Du kan købe noget af en fin kvalitet på f.eks. ZooPlus' hjemmeside. Hvis du ikke har noget imod at skifte foder, så gå efter noget med en højere fedtprocent, som de andre foreslår.
jul 2010
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
jul 2010
Man kan få noget tørkost, hvor det ikke er i.
Peanut kan godt få tørjertørkost, hvis det er meget frisk og ikke ligger for længe i en fodertønde, så jeg køber meget små mængder til ham, og det og antihistaminer kan holde det nede.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
jul 2010
Vi har desværre ikke mulighed for at fodre med rå, ellers havde jeg gjort det.
jul 2010
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/lagermider.htm
jul 2010
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Men han fik derimod kun 60 gram om dagen på kingsmore hvor han får 170 gram på wulfsbult.
Han virker ikke sulten og hans afføring har ikke ændret sig.
Problemet ligger i at han lige har fået påvist allergien, han startede med at klø sig da han var på kingsmore pure kylling, skiftede derefter til havfisk, hans pels var super flot og han elskede det - indtil han begyndte at klø sig til blods.
Efter flere anbefalinger skiftede jeg over til wide plain, da flere inkl dyrlæge anbefalede jeg prøvede en proteinkilde han aldrig havde prøvet før.
Han virker ikke sulten, og har prøvet at give ham en større portion, men han kan ikke spise det.
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal skifte over til, for når han er på dette foder er hans pels lidt kedelig men han klør sig ikke til blods, han reageret på både kylling og havfisk har også prøvet at givet ham tørret gedekød - dette reagerede han også på.
Og den med High energy indholder ikke det samme, så ved ikke om han kan tåle den, men regner med at købe sådan en næste gang, hvis jeg ikke har fundet en løsning.
Men han er nu nede hvor jeg kan se hans ribben og mærke hans rygsøjle, så der må ikke ryge flere gram nu.
Jeg har ikke haft orm i tankerne, og det har min dyrlægen heller ikke, da han ikke rigtigt har haft nogle symptomer? Hvordan opdagede du det?
jul 2010
Min dyrlæge snakkede i sin tid om, at man tit tror, hunden lider af en eller anden form for foderallergi, hvor det hjælper at skifte foder i et kort stykke tid, hvorefter hunden igen viser tegn på allergi ved foderet. Og man kan blive ved med at skifte.
Kan ikke lige huske, hvad allergien hedder.
Peanut får et foder, der er med nogle ting i, der forebygger allergier og afhjælper symptomerne, samtidig med at alt indholdet er spaltet (prøver at forklare det, som jeg husker det), så kroppen ikke kan genkende noget af indholdet med noget, den har fået før og derved udvise eller udvikle allergi overfor foderet.
Jeg er ikke super begejstret for selve fodermærket, men det virker upåklageligt, hans afføring er helt fin, og han har vigtigst af alt stort set ingen allergisymptomer haft, siden vi skiftede til det.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Og han startede ud med at blive foderet med eukanuba, men hans pels var kedelig og han lavede stort op til 6 gange dagligt.
Skiftede til kingsmore kylling derefter kingsmore havfisk og nu wulfsbult wide plain.
Så han har været igennem en helt stor omgang, jeg vil faktisk sige at på det tidspunkt hvor han vægtmæssigt og pels mæssigt fungerede bedst var på havfisk.
Men da han begyndte at kradse sig til blods, skiftede jeg væk fra det igen.
Min hund taber sig.