{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Køle dækken virker de? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er jeg lidt ude på at finde ud af om de køle dækkener som man kan købe virker?

Jeg har en hund som virkelig lider her i varmen og selvom vi har åbnet alt der kan åbnes så er her stadig 30 grader indenfor, og det samme udenfor lige nu.
Han er heldigvis rigtig god til at drikke vand, og har en vandfontæne der holder vandet godt koldt. Men alligevel så ligger han og puster helt vildt, og eftersom hans pels er god tyk og tæt så er det jo ikk meget luft han får.
Når det er så varmt så vil han slet ikk være udenfor, han vil hellere være indenfor og ligge ude i gangen på fliserne, men når vi er ude nogle gange så prøver jeg at skylde ham lidt med vandslangen, men han kan ikk lide det, og vil ikk rigtig tvinge ham til det.
Så jeg havde overvejet at købe sådan en af de der dækkener, men gider ikk købe en hvis de så ikk virker alligevel, og hvis de virker, hvor meget virker de så?

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller måske komme med andre forslag til hvad jeg kan gøre for at køle ham lidt ned, for han har det virkelig varmt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køle dækken virker de?
  • #1   2. aug 2013 Kølig vand på tunge og poter. Hunde ventilerer via munden primært, de kan ikke komme af med varmen på anden måde, idet de ingen svedkirtler har.

• #2   2. aug 2013 Nej det er jo det, han drikker godt af fontænen hvor vandet er god kold, og han drikker tit og meget af gangen, så han får vand nok, men han puster bare stadig som en gal, prøver at få ham i den lille badebassin jeg har udenfor, men han er ikk så vild med vand endnu, og vil helst ikk tvinge ham for meget og han vil heller ikk være udenfor, selvom døren ud til haven står åbent så ligger han indenfor i stedet

• #3   2. aug 2013 Prøv med et vådt håndklæde ellers

• #4   2. aug 2013 Ja det kunne jeg også. Tror jeg måske jeg vil prøve i aften inden vi går i seng

• #5   2. aug 2013 De virker ja. Jeg bruger dem dog kun når min hund skal arbejde hårdt og intenst i varmen... Som fx til konkurrencer i det her vejr.

Ellers kan du også købe køletæpper, som hunden kan ligge på

• #6   2. aug 2013 Havde vovsen med på camping i Tyskkand sidste uge. Har ingen aircondition i bilen, så brugte våde håndklæder ig åbne vinduer i bilen, så hun kunne køle lidt af, men det var aaaalt for varmt. Skal hun med på sommerferie i varmen igen, køber jeg et køletæppe,:for alt fir meget af ferien gik med at bekymre mig om hunden... Herhjemme har jeg heldigvis et koldt klinkegulv, hun kan ligge på. Hun kan ikke tåle varmen...:-(

• #7   2. aug 2013 og en undertrøje t shirt som evt kan klippes lidt til og så bindes knude på ruggen så der bliver lidt talje, og så overhældes med vand virker rigtig godt, det var den opdagelse der gjorde at jeg bare købte en sort undertrøje til Sasha og nu er det hendes køledækken!!

super billigt og effektivt! - hvis man finder en måde at få det til at sidde godt på smiley

• #8   2. aug 2013 det her var den lyserøde prøveklud, den her sad godt hvis hun fik et halsbånd på der gik gennem skulderremmene -

denne havde hun på hele dagen da hun have operationssår, og det var deraf ideen kom til at jeg kunne gøre det samme når det blev varmt

profilbillede
  • #9   2. aug 2013 Jeg har også overvejet et køledække eller køletæppe til begge mine hunde. Men jeg fandt en anden løsning..
    Som Malene skriver kølig vand på deres poter virker.. Bruger en lille vandkande til det, og så holder jeg alle døre og vinduer lukket og trækker for over det hele, så solen ikke skinner ind, på den måde holder jeg varmen ude, og så er der faktisk køligere i mit hjem end udenfor.. Når jeg er hjemme står mit hoveddør ved mit bryggers åben. For på den side af huset skinner soler ikke på bygningen.. Og så har de altid adgang til koldt vand.. Det virker her.. og det har ikke kostet mig noget smiley

• #10   2. aug 2013 Lotte. Ja desværre så virker det ikk i mit hus, har prøvet det med at rulle for og sådan, men det hjælper bare ikk. Og kan ikk rigtig skylle hans poter når han er indenfor hele tiden, har gulvtæppe i stuen og det skal helst ikk blive for vådt.
    Men ja overvejer også at købe sådan et køle tæppe i stedet for som han kan ligge på.
    Tror desværre at en t shirt ikk vil holde ret længe på ham, men må prøve nogle våde håndklæder og se om det hjælper, kan altid ligge dem i hans kurv eller på hans dyner/tæpper, så bliver gulvet og gulvtæppet ikk alt for vådt

• #11   3. aug 2013 Nej jeg gør det nu heller ikke indenfor smiley Vi går lige udenfor og gør det og så sørge jeg for at de ikke er helt våde poter når vi går ind igen.. Og de virker meget tilfredse med det.. De skulle lige finde ud af, hvorfor jeg gjorde det smiley

Nej t-shirt vil heller ikke virke her.. Måske en god ide med håndklæderne, de behøver jo ikke at være meget våde.. Måske bruge sådan en, som de bruger ved frisøren til at gøre håret vådt (kan ikke lige huske hvad man kalder sådan en) smiley

• #12   3. aug 2013 Okay, min er ikk meget for vand, så tvivler på jeg får lov til at gøre det. Men ja vil prøve med nogle fugtige håndklæder som han så kan ligge på. Syns også de er lidt dyre de køle tæpper der, dem jeg har set koster over 600 kr. Og skal jo bruge et stort et til min store basse.

Kommentér på:
Køle dækken virker de?

Annonce