{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hvilken blanding mon hun er? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg købte en dejlig tæve i januar - en blanding.
Vi fik at vide hun var schæfer/collie, vi synes nu mere hun ligner en schæfer/border collie mht pels og størrelse (hun er meget smal i snuden og uden langt hår i/på hovedet og hun er mindre end en schæferen)
Når man ser på farverne og kropsform er der ikke så meget tvivl om schæferen smiley Men hvad tror i den anden del kunne være?

Der er flere billeder på hendes profil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken blanding mon hun er?
  • #2   1. aug 2013 *Krumme* Okay smiley Jeg googlede schæfer/collie blandinger og det var egentligt også først da jeg så hvor pjuskede de var i hovedet, at jeg begyndte at tænke det kunne være noget andet end en almindelig collie smiley Ellers lød det også meget rigtigt i mine ører at det var det hun var smiley

• #4   1. aug 2013 Hvor skulle det pjuskede i hovedet komme fra i en Schæfer / Collie blanding ? Jeg synes også Schæfer / Collie passer meget godt. Der er meget Collie i hovedet.

• #5   1. aug 2013 Hun ligner fuldstændig den schæfer/collie blanding som min veninde havde for mange år siden smiley

• #6   1. aug 2013 Tak alle sammen smiley
    Lene N: Det var udelukkende på baggrund af en billedsøgning på kombinationen i google, hvor næsten alle var mindre glatte i hovedet end hun er smiley
    Men dejligt at høre der er bred enighed så satser jeg på det passer og holder ved første antagelse smiley

• #8   1. aug 2013 hehe nej det var vidst også mest pga størrelsen vi overvejede at det kunne være border-udgaven smiley Hun er nemlig lidt mindre end både schæfer og almindelig collie smiley

• #9   1. aug 2013 Camilla, gad vidst om det kan have været Bearded Collier så, for både Collie og Schæfer er da korthåret i hovedet.
    Det kan jo også være at oplysningerne om hundene ikke har været helt korrekte.

Men det må da være meget rart at få bekræftet, at hun formentlig er det, I har fået oplyst.

• #10   1. aug 2013 Lene N: Ja det er det helt bestemt smiley Jeg googlede nemlig i går i håb om at finde nogen der lignede og det var først der jeg studsede over at de andre blandinger så temligt anderledes ud smiley Men det kan sagtens have været noget være rod jeg har siddet og kigget på xD hurra for Google smiley og så dukkede der pludseligt de brune Border Collier'er op, og nogle af dem var også lidt der henad smiley
    Det er jo svært med de blandinger, for hvad pokker kommer der ud fra den ene og den anden side smiley
    Men igen, ja det da dejligt at være "bekræftiget" i at oplysningerne fra tidligere ejer sandsynligvis er rigtige smiley

• #11   1. aug 2013 Jeg synes den ligner præcis hvad du beskriver. Om det er en kort eller en langhåret Collie ved jeg dog ikke smiley

• #12   1. aug 2013 Okay lidt en brøler fra min side xD har været i gennem nærmest alle kombinationer af ordene bortset fra korthåret collie (min vision af en collie er lassie -yes...) og jamen jamen nu er der da absolut ingen tvivl smiley tak for tålmodighed folks smiley

• #14   1. aug 2013 Så var det da meget godt jeg lige havde den korthårede på hånden smiley

• #15   1. aug 2013 Maiken T: super det siger jeg næste gang kommentaren: "Er du sikker? Er hun ikke meget lille?" kommer smiley Det er oftest kommentar nr 2 efter "nåårh hvor er hun sød.." smiley

Calule: hehe ja, Maiken nævnte det tidligere men jeg skulle åbenbart have det skåret ud i pap før den sank ind smiley

Kommentér på:
Hvilken blanding mon hun er?

Annonce