{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.746 visninger | Oprettet:

ADVARSEL MOD CHRISCO SKINKEBEN! {{forumTopicSubject}}

Hapset fra Facebook, af en bruger i Welsh Corgi gruppen....

ADVARSEL MOD CHRISCO SKINKEBEN!
Vi har i dag måtte aflevere Ashlan til indlæggelse i fuld narkose på dyrehospitalet efter han i forgårs indtog et Chrisco Skinkeben (købt i rema1000 på tilbud). Han fik hård forstoppelse og havde rigtig ondt i maven. I går gik med at give ham mælk og paraffinolie for at se om det kunne hjælpe - men uden held. Dyrelægen siger at benet nok er splintret.
Jeg kan nu følgende læse på Chriscos hjemmeside:
"Benet kan splintre og er ikke egnet til at spise, men kun til at gnave af."
Hvorfor fanden sælger man det så?
Jeg kan endvidere læse på nettet at flere hunde er blevet alvorligt syge af at spise disse ben og nogle er endda døde af det.
(link fjernet)
Og folk skriver også at når de kontakter Chrisco for at brokke sig, så fralægger Chrisco sig alt ansvar og vil ikke vedkende at det er deres ben der er problemet.
Jeg håber dette kan hjælpe andre til at holde sig fra disse ben.
Det eneste positive er at Ashlan nu kan få en tandrensning mens han alligevel er i narkose

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL MOD CHRISCO SKINKEBEN!
  • #2   29. jul 2013 Åh nej, stakkels Ashlan.

Tak for advarslen, hvorfor H.... BIIIP... Sælge noget til hunde, de ikke må spise... (Altså skinkeben)

God bedring til Ashlan, nu med flotte tænder smiley

• #3   29. jul 2013 Ja må indrømme, jeg også er til "rigtige" kødben. Men derfor skal man ikke sælge sådan et produkt til hunde alligevel. er uansvarligt.

• #4   29. jul 2013 Jeg har et kæmpeben liggende på næsten 40 cm i længden Det er også fra Rema...Mine bjæffer har får spist tilsvarende ben uden problemer..Jeg har fjernet de splinter som kommer når de knækker rørknoglen...
    Det ligger der endnu uden de denne gang har fået det fordi jeg er usikker på om det har kunne tåle den varme vi har haft...eller sagt på en anden måde, jeg er usikker på om jeg vil give dem benet denne gang...Men nok mest fordi de kun kostede det halve af hvad det eller plejer at koste i en dyrehandel

• #5   29. jul 2013 Advarslen står altså også på indpakningen og den er ganske tydelig, præcis derfor jeg valgte at lægge det tilbage på hylden......

• #6   29. jul 2013 Stakkels Ashlan, håber han snart er på toppen igen smiley

Jeg var ved at købe sådan et ben i petworld den anden dag, men læste heldigvis på pakken at der stod det kunne splintre, og så tænkte jeg bare, hvorfor så sælge det til hunde?! Så lucky fik i stedet et lækkert marvben med fyld med hjem smiley

• #8   29. jul 2013 De sælger dem til hunde fordi ikke alle hunde knuser benene;) advarslen står tydeligt at læse;) så helt ærligt man har kun sig selv at bebrejde;(

• #10   29. jul 2013 Advarselen står jo netop bag på pakken og præcis derfor får mine hunde dem ikke. For de æder rub og stub når de får ben.

• #11   29. jul 2013 Må indrømme jeg ikke selv har haft nærkontakt med produktet er ikke noget jeg selv kunne finde på at købe, så er vel mere fair hvis det fremgår TYDELIGT.
    Men derfor skader det jo ikke at gøre opmærksom på det kan splintre.

• #12   29. jul 2013 Tak for advarslen, dem har mine hunde da fået, men det er slut nu. Jeg fatter ikke det er lovligt at sælger sådan et produkt til hunde, de ved jo at mange hunde æder rup og stub.
    Det kan godt være, at det er en stor fejl fra min side, at jeg ikke har set den advarsel, men jeg står ikke og læser varedeklaration til alt jeg køber, står der det er til hund, regner jeg med at de kan tåle det.

• #13   29. jul 2013 Min hund får dem ikke, har flere gange fundet dem i butikker hvor de var HELT grønne! :s

• #14   29. jul 2013 Det er da fjollet at lave et kødben til hunde, som de ikke må spise :s

Tak for advarslen.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #15   29. jul 2013 jeg finder det ærligt talt mest tosset at folk ikke selv tager ansvar for hvad de giver deres kræ og hvordan.

Enhver kan tydeligt se på både ben og indpakning at der er tale om en rørknogle fra svin.

Altså noget der måske kan splintre (hundeejer kend din hund, ikke sandt!!) og at det formentlig kan give forstoppelse hvis ens kræ æder hele pisset på én gang.

Det behøver man ikke alverdens advarsler mv. for at vide dét her. Ejheller kan jeg forstå harmen over at det rent faktisk er lovligt at sælge den slags her (eller trangen til at ville ulovliggøre det, måske??)

Det ER stadig lovligt at tænke selv.

• #16   29. jul 2013 Jeg synes det er helt urimeligt at sælge spiselige ting til dyr der kan være livsfarlige - jeg kan ikke tydeligt se, at det er farligt at give en hund det ben - så kan du kalde mig dum, naiv, uansvarligt what ever.

• #18   29. jul 2013 Jeg tænker lidt, at ja, jeg kan læse det... Men en ældre dame, der måske er begyndt at blive lidt forvirret, nærsynet, whatever. Jeg tror den ville klippe fuldkommen for min mormor, og hun ville ikke tænke over det, men bare købe det til hunden.

Jeg synes det er mærkeligt at sælge. Hvilken hund kan bruge det?

• #19   29. jul 2013 Som jeg ser det, kan de hunde som kun bider/gnaver kødet af, UDEN at knuse benet/spise hele benet, bruge det.

• #20   29. jul 2013 Laika - Den hund der kun er intresseret i at gnave i benet (Hvilket er tilfældet for en del hunde)

Enig med dem der mener at man selv har et ansvar for at læse hvad man propper i munden på sine kræ.

Og selvfølgelig fralækker chrisco alt ansvar hvis man ringer og klager. Det står jo både på pakken og deres hjemmeside.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#21   29. jul 2013 "Jeg synes det er helt urimeligt at sælge spiselige ting til dyr der kan være livsfarlige - jeg kan ikke tydeligt se, at det er farligt at give en hund det ben - så kan du kalde mig dum, naiv, uansvarligt what ever. "

Alt kan være livsfarligt.

Hvad den omtalte knogle angår: Det er en rørknogle, og det er svin.
    Rørknogler splintrer (hvis hunden er én af dem der bider igennem og er grådig)
    og svin giver forstoppelse (ved de hunde der nu engang har de tendenser)

Det er alment kendt, og selv hvis man ikke ved dén slags, så burde man vide at man bør holde lidt øje med hvad pokker ens kræ foretager sig med sådanne ting.

Desuden står advarslen klart og tydeligt på pakken. Noget jeg iøvrigt finder ualmindeligt unødvendigt. Hvorfor er det pludselig nødvendigt med alle de advarsler på alting i dag? Var bedre med en tekst a la:
    Hér er en knogle med kød på..... Hvad du bruger den til, er DIT ansvar.

Jeg har én hund jeg gerne giver de dele af f.eks. et rådyr jeg ikke selv skal bruge, dvs. primært knoglerne når jeg skærer dem fra. den lægger sig og slikker skidtet til der ikke er mere kød på, så knækker den knoglerne, og slikker marven ud, og det er dét.
    En anden af kræene får ikke den slags, for den smadrer det hele i små bitte stumper, og så ryger det ellers indenbords som det ér. Splinter, kød og det hele.

Slå hjernen til, og tænk. Det er i reglen ikke så svært, omend det for nogen måske kan kræve en del tilvænning pludselig at begynde på dét.

• #22   29. jul 2013 Ja nogle hunde vil kun gnave lidt i benet og så gå fra det. De kan sagtens få sådan et ben. Men mine æder det hele, så derfor må de ikke få dem.

• #23   29. jul 2013 Mine æder os det hele, og får dem derfor heller ikke.

• #24   29. jul 2013 Mine små hunde elsker at gnave på de ben. Jeg ville godt nok være ked hvis de ikke kunne få lov, blot fordi nogen hunde ejere ikke kan læse smiley

God bedring til hunden

• #25   29. jul 2013 Hvis du har det bedst med at være nedladende - så fred være med det, jeg gider ikke kommentere mere, når der skal foregå på det niveau.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#26   29. jul 2013 jeg er dælme ikke nedladende.

Men jeg er meget uforstående overfor hvordan det kan være nogen andens ansvar hvad der sker når ens hund tygger i ting og sager, end hundejerens.....

Og endnu mere hvordan det kan hedde sig at det næsten burde være ulovligt at sælge et griseben med kød på, endda når der klart og tydeligt står på indpakningen at en knogle rent faktisk kan bides i stykker, og at svin rent faktisk kan give forstoppelse.
    Der er vist gjort langt mere end hvad der med rimelighed burde kunne forlanges, for at vejlede hundeejere i hvordan man burde agere når man giver ens hund ting at tygge i som f.eks. et ben fra chrisco.

At jeg så ikke er fan af indpakkede ting og sager til hundene er en helt anden sag, men princippet i det er hvad jeg argumenterer for.

• #29   30. jul 2013 Er ret sikker på at solgte man ting til børn hvor der var en stor risiko for at det gik grueligt galt så ville produktet tages af markedet, også selv om det var et produkt der "bare" kunne bruges ved stor agtpågivenhed .... man ville ikke løbe den risiko ... har lige hørt fra en bekendt om en af hendes venner der har mistet 2 tæver pga af benet, 3 årige hunde der var grundlaget for avl hos de pågældende ....

Jeg lader ikke mine hunde alene med ben (de får kun naturlige), men jeg kan nu ikke altid lige se om der gnaves i små trevler, eller der ryger et stykke ned ....

Så uanset man har eget ansvar, og skal læse så synes jeg ikke produktet har sin berettigelse , dertil er risikoen for at hunden får spist det for stor ....

• #31   30. jul 2013 Dem har mine fået super mange gange - men de er også for små til at kunne gøre noget ved benet. Kan godt se det splintre når en stor hund får fat i resterne her hjemme, så det bliver taget fra dem.

• #32   31. jul 2013 Jeg har givet mine bjæffer store knogler i mange år...Og jeg ved at de store rørknogler splintre.....Men hundene har stor gavn af at æde led hovedet i begge ender og på de rå knogler altså ikke disse røgede der æder de også en del af selve rørknoglen som de bare tygger i mindre stykker...

• #33   3. sep 2013 man bør ikke lave sådanne ting til hunde , når det er livsfarligt , og hunde er også døde af det, den journalist der var med på sigtelinien, ville prøve at få det i dr 1 men fik at vide i går, at det ville dr 1 ikke bringe, havde ellers håbet på det. Min svoger har tidligere skrevet til både chrisco dyreværnet og dkk dkk lovede at bringe det i deres blad , men det har de åbenbart glemt chrisco kom med en søforklaring,og dyreværnet udtrykte at det burde man jo ikke produksere

• #34   8. sep 2013 der skulle jo stå sidelinien smiley jeg har sendt brev til dkk og håber der bliver advaret om det i hunden

• #35   9. sep 2013 Godt initiativ Evi !!!!

• #36   9. sep 2013 Jeg mener bestemt det står på benet at det er forbundet med fare for hunde...Nu er det 1 md. siden mine bjæffer spiste det sidste, så kan ikke lige huske det...

• #37   9. sep 2013 Jo der er en advarelse på.

• #38   15. sep 2013 jamen det er jo ikke meningen at der skal være advarsler på ting der bliver produceret til hunde,det skal kunne tåles af alle så de ikke ender på opr.. bordet eller værre endnu dør af det.,jeg har fået svar fra Vibeke Knudsen at de ville tage sagen op men det kunne ikke nås til oktober nummeret ,så er spændt på hvad de gør ,har så siden hen hørt fra kasper at journalisten stadig arbejder på sagen, at kunne få lov at bringe det i dr.1.

• #39   15. sep 2013 Skal der så også advarsler på tyggeben med knuder ?

De har også kostet flere operationer, hvad med tennisbolde, eller bolde for den sags skyld, dem kan nogen hunde sluge...

Synes det er blæst helt ud af proportioner

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#40   15. sep 2013 Der er advarsel på, fordi folk er for dumme til at holde øje med tingene......

.....Noget folk førhen godt kunne finde ud af.

• #41   15. sep 2013 må jeg gerne spørge hvad ben de må spise helt? har altid troede de ikk måtte spise nogle ben helt?

• #42   15. sep 2013 man skal selvfølgelig selv være obs ! hvad man giver sin hund helt klart, mine får rå lammeben dem spiser de helt og de er let fordøjelige ,og altid kun rå ben .

Kommentér på:
ADVARSEL MOD CHRISCO SKINKEBEN!

Annonce