{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Hvalpe tog trægning og hofter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på 12 uger og hun kan godt lide at trække tog med lig men må jeg godt det jeg tænker på hendes hofter fordi vi har nemlig træ gule så det er glat så hun glider men mange siger jeg skal vente med alt det der men så bliver hun jo heller ikke lege syg

Og er det tit at de bliver født med hofte skader så det er medfødt kan man gøre noget ved det hvis det er med født end hvos det er hd eller skal man så ha sin hund aflivet eller er der andre der ved noget om det med hofter men er så bange for det er med født.. Eller sker det ikke sælig tit at det er med født

Hva hvos det er HD hva gøre man så

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe tog trægning og hofter
  • #2   27. jul 2013 HD mener man skyldes en blanding af arvelige og miljømæssige forhold.

Leg med reb bør ikke være skyld i HD, men omvendt er det bare dumt, at lave nogen som helst form for leg på trægulve.
    Prøv at lege ude med din hund, det bliver du også glad for når den bliver stor, og så prøv at variere jeres leg, så det ikke kun er tovtrækning.

• #3   27. jul 2013 Er forældrene til din hund tjekket for HD.?
    En hvalp SKAL ku tåle at lege igennem dens opvækst!
    Man bør til gengæld gøre sit for at fodre korrekt, og skåne hunden med hensyn til trapper og spring.
    Har hunden medfødt HD, bør man sørge for at holde hunden i god foderstand og form. Samt der er nogle fodertilskud man med fordel kan prøve, og forskellige smertestillende medikamenter kan bruges en periode.. I yderste konsekvens kan operation eller aflivning blive nødvendigt.

• #4   27. jul 2013 forældre er ikke tjækket men ville lytte efter hva i siger med ikke og lege med den inden for.. må jeg så ikke det overhovedet?? eller skal det kun være udenfor...

kender i nogen hvor det har været med født det med hofterne men har det godt idag og lever med det?

• #5   27. jul 2013 eller jo far er for han var ægte rotwailer . men så ikke papirne men de sagde de har ikke haft problemer med dem. og faren var 5 og moren var 3. og det var hvis faren 3-4 kuld.

• #7   27. jul 2013 engang hvis du køber en tavle hund er du ikke sikker på om det er noget med hofter uden at set hvor gode tal forældrene har .. men er heller ikke bange jeg ville nbare gerne vide hvordan og hvor ledes fordi hun er den første stor hund jeg har

• #8   27. jul 2013 men jeg tager det roligt fordi så vidt jeg ved så er der ikke noget forældrene idaag de er lalla glæde og løber rundt og hilser på alt og alle og det gøre pepsi osse heh ..

og det er jo heller ikke alle stor hunde der har noget med hofterne .

• #9   27. jul 2013 og skal osse ud og se forældre til pepsi her i august for jeg så dem ikke da det var min kæreste der var ude ved og hente pepsi i en overraskelse da jeg gerne ville ha stor hund

• #10   27. jul 2013 Jeg har svært ved at læse hvad du skrive pga manglende tegnsætning mv, men hvis du har en rottweiler fra ikke-undersøgte forældredyr, skal du være meget forsigtig i opvæksten. De har stor risiko for HD.
    Undgå trapper og glatte gulve, giv korrekt foder.

• #11   28. jul 2013 Jeg leger heller ikke indenfpr mere og jeg foder med petpro hvalpe foder det skulle være godt. Siger dyrlæge imod hofter og sådan

• #12   28. jul 2013 Har lig snakket med hende jeg købte hvalpen a .. Og rotwaileren er 8 år og løber rundt og elsker alt og alle og har aldrig haft noget med hofterne og moren er osse noget a det sundeste og løber rundt og går til træning så hun syns ikk jeg skulle være bange of selvf må jeg lege på træ gulv bare ikke så meget .. Tænk på det er en hvalp men ville nu lege udenfor som i siger osse så min hund kan slappe a indenfor.. Så det var dejligt og få ro på det

Kommentér på:
Hvalpe tog trægning og hofter

Annonce