{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Passe svigermors hund.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Imorgen skal jeg flytte ind i min svigermors gård sammen med mine to hunde.. skal passe hendes dansk svensk gårdhund.. Hun fik ham for 5-6 måneder siden.. han er 5 år. hun overtog ham da ejer ikke kunne finde ud af at have hund.. Min svigermor har ikke haft hund før heller så det er også nyt for hende.. MEN, han har absolut ingen opdragelse.. han kan godt med mine to små, men han har haft bidt ud efter andre hunde... (vi ved ikke hvad han har været igennem før hen) derudover så er jeg SIKKER på at han har ADHD smiley da han kun har to gear,... helt vildt oppe og køre, og helt flad.. aldrig en mellemting.. og gad godt at opdrage ham lidt.. men hvad kan man gøre så han bliver mere rolig, udover en masse gode ture hvor han oplever en masse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passe svigermors hund..
  • #1   27. jul 2013 Basal træning. Ud i haven med godbidder. Få hans opmærksomhed og træn nogle komandoer smiley

• #2   27. jul 2013 han har heller aldrig været vant til at få godbider.. så han bider i hånden når man giver ham dem.. smiley

• #3   27. jul 2013 Lad ham søge sin mad på græs eller i lejlighed (alt efter hvad du bor i). Gå ud og lær ham at gå spor. Lad ham arbejde med sin næse og sit hovede smiley

• #4   27. jul 2013 Tror altså ikke hunden har ADHD - den er nok bare hammer understimuleret og har måske ikke lært at slappe af indenfor og være i gang udenfor fx.
    Hvis den "render på væggene" selv efter en gåtur, kan det jo tyde på, at den skal have noget mere "hjernearbejde" end bare motion smiley

- Og er ret sikker på, at det er muligt at lære hunden ikke at tage hele hånden, når han får godbidder smiley
    Og af ren nysgerrighed - håber ikke du tager det ilde op. Men hvorfor vælger din svigermor at anskaffe sig en så "stor mundfuld" af en hund, hvis hun endda er førstegangs-ejer? smiley

• #5   27. jul 2013 de lovede guld og grønne skrove om ham, da de bare ville af med ham.. så det er først noget hun fandt ud af med tiden.. smiley

• #6   28. jul 2013 Men hun kunne vel se hundens sind da hun besøgte dem? smiley
    Eller hentede hun den bare uden at se den an?

Men udover OT. Så skrev jeg mine ideer ovenover smiley
    Og hun skal nok gøre meget ud af, at indenfor betyder afslapning. Både for hunden selv, men også sit eget kropssprog, tænke over ikke selv rende rundt og være stresset fx.

Kommentér på:
Passe svigermors hund..

Annonce