{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Ncl
Ncl
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 58

8 måneder - kaster op? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min lille mopsepige har lige kastet op. Hun kastede også op i går. I dag rullede hun sig i græsset bagefter, som om noget kløede. Det plejer hun ikke at gøre. Hun spiste i øvrigt sit opkast bagefter. Hun er ret træt for tiden, men det er jo også varmt, og hun er desuden på 13.-dagen i sin første løbetid.
Ville I være bekymrede, eller er jeg bare pylret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8 måneder - kaster op?
  • #1   26. jul 2013 Min første tanke var sult. Får hun maden på en gang, eller fordelt udover dagen? Hvordan så hendes opkast ud?

• #2   26. jul 2013 Hun får morgen og aften. Nogle gange ryger morgenmaden først ned om eftermiddagen. Men i dag spiste hun med velbehag ved 7-tiden. Det lignede fordøjet mad - ikke som sådan usædvanligt. Der var gulerodsstykker i, men det har hun også spist i dag.
    Men kan hunde ikke godt kaste op, uden de behøver fejle noget nødvendigvis? Har tænkt mig at give hende noget A38 her snart, så der kan komme lidt ro på maven. Og så måske dele aftensmaden op i to omgange?

• #3   26. jul 2013 Hun spiser i øvrigt også græs ret ofte..

• #4   26. jul 2013 Hunde kan sagtens kaste op uden der behøver være noget galt. Mine kan kaste op hvis de har slugt maden for hurtigt og ja så spiser de det igen. Når de kaster op og er dårlige så spiser de bestemt ikke deres opkast igen.

At hun ruller sig i græsset kan også være fordi hun kan lugte der er noget "lækkert" hun kan lide at dufte af.

Hold øje med hendes afføring og at hun i alt fald drikker og tisser normalt.
    Der er frygteligt varmt i øjeblikket og mine døjer også med varmen på forskellige måder, så ingen grund til at blive bekymret før tid.

• #5   26. jul 2013 De kaster op når de spiser græs smiley

• #6   26. jul 2013 Okay, så det er et godt tegn at hun spiser det igen? Har også hørt at det er fint, de gør det, fordi at mavesyren jo er i opkastet. Og det skal de jo bruge smiley
    Ja, hun får skam også lov at spise græs - det er vel en måde hun selv kan regulere sin mave på?

• #7   26. jul 2013 Græs får hunde til at kaste op, og ja - hunden kan godt kaste op uden at fejle noget. Silje gør det også en gang imellem. Bare du sørger for, at hun får rigeligt at drikke her i tiden, med alt den varme er det nemt at dehydrere.

• #8   26. jul 2013 Hendes afføring er som den plejer. Og hun drikker fint. Tisser meget på gåtur, men det er nok for at markere sin løbetid, tænker jeg smiley

Men ja, skyder også skylden på varmen. Men tænk nu hvis det ikke var det!

• #9   26. jul 2013 Tak for svar, Mette og Mim smiley

Ville gerne hun drak lidt mere, så lagde en godbid i bunden af vandskålen den ene dag. Det fattede hun ikke, hun kradsede på skålen og bjæffede lidt af den smiley

• #10   26. jul 2013 Hvis du har nogle isterninger så prøv give hende sådan en. Mine elsker isterninger og spiser dem meget her i varmen.
    Du kan også lave isterninger af lidt vand med kyllingfond i og en godbid så kan du tro hun nok skal spise den.

Når de er i deres første løbetid så skal man være lidt varsomme med dem. De kan blive så bløde og jo de tisser oftere i løbetid.

• #11   26. jul 2013 Ja, det vil jeg da prøve.

Nu siger du blød, lige nu ligger hun og tygger i min hånd og vælter rundt i sofaen smiley Ej, hun er faktisk lidt mere putte-agtig for tiden, så kan godt mærke det på hende.

• #12   26. jul 2013 Hvis du for øvrigt føler tvivl så er en opringning til en dyrlæge altid en god ide. Hellere en gang for lidt end en gang for meget Ncl, men for mig lyder det ikke faretruende.

• #13   26. jul 2013 Ja det lyder som en tydelig opførsel i en første løbetid. De bliver mere "puttede" og "hængende" og man skal passe på med at skænde på dem, for når de er i første løb så bare man hæver stemmen lidt føler de at heeeeele verdenen er gået ned omkring deres ører smiley

• #14   26. jul 2013 Tro mig, vi har nummeret til dyrlægen og dyrlægevagten på speed-dial herhjemme - det er ikke altid nemt at være førstegangs hundeejer smiley

Men nej, synes heller ikke hun er mærket af det ellers. Og at hun bider i mig, som hun plejer, tager jeg som et godt tegn smiley

• #16   26. jul 2013 Vi er også opmærksomme på, hvordan vi er overfor hende. Hun får ligeså meget nus og kys som hun plejer og mere til smiley

• #18   26. jul 2013 Glad for vi ikke er de eneste smiley
    Det kan vel ikke skade at give hende lidt A38 nu her?

• #19   26. jul 2013 Du kan jo prøve, vil lige sige mine kan ikke klare A38, de får tynd mave af det. Ved mange giver det med god erfaring, jeg har bare ikke god erfaring med det.
    Jeg har pomeranians.

• #20   26. jul 2013 Altså.. Vores spiser da ligeså meget græs som en hel ko - altså tilsammen, og de kaster MEGET sjældent op..

Jeg tror hendes adfærd er en blanding af varme og løbetid.. Hvis hun ellers er frisk ville jeg også vente lidt med at ringe til dyrlægen..

• #21   26. jul 2013 Nu har hun spist lidt A38, og hun er frisk og løber rundt i haven som hun plejer smiley

Melanie, ja hun spiser også græs til daglig. Hun har et helt særligt sted i haven, hvor det er ekstra lækkert smiley
    Ja, det er jeg også kommet frem til. Hun har det jo fint nok nu. Man blir jo bare så bekymret smiley

• #22   26. jul 2013 Ja vi bliver alle dybt bekymret når vores kære dyr ikke reagerer som de plejer, og så er det jo super dejligt lige at blive beroliget lidt.

Lyder til hun jo er helt fin nu, så se du tiden an. Det lyder til du jo er ret fornuftig selv og hovedet skruet godt på, så det kan ikke gå galt smiley

• #24   26. jul 2013 Nå, nu kastede hun da lige op igen. Meget mærkeligt. Det var helt sikkert A38 blandet med nogle godbidder... Men hun er stadig frisk og glad.. Hmm.

Tak, Mim, jeg er ved at lære hvornår det er alvorligt og hvornår det ikke er.

• #26   26. jul 2013 Hun har fået et skud Canicur Pro, og er igang med at spise mad nu..

• #29   27. jul 2013 Ja, det gør jeg også, Pia. Men der har ikke været noget siden i går, hvor jeg skrev. Men der blir holdt et vågent øje med hende smiley

Kommentér på:
8 måneder - kaster op?

Annonce