{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Flexi line problemer {{forumTopicSubject}}

Vil starte med at sige, at dette IKKE skal være en diskussion om, hvor vidt man synes flexi liner er ok eller ej.

Til daglig bruger vi en 2 meter line, som Silje går fint i. Hun trækker ikke, men futter lidt rundt og snuser. Ingen problemer.

Nogle dage tager vi flexi linen, og tager til skov, strand eller stier, men her kommer problemet så. For hun vil gerne trække i flexi linen, men jeg er lidt på bar bund. Hvordan kan man træne, at hunden ikke skal trække i flexien? For som sagt går det fint i den almindelige snor, bare ikke med flexien. Synes det ville være rart, hvis hun kunne strække benene noget mere, men uden at skulle trække så meget.

Kom frisk, hvad har I gjort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexi line problemer
  • #1   26. jul 2013 Jeg ved ikke lige hvordan du kan få hende til at lade være. Charlie går også mere "afslappet" med alm. snor end han gør i flexi line. Jeg gætter på det skyldes at flexi linen hele tiden trækker i hunden. Om det passer ved jeg ikke. Efter jeg er blevet opmærksom på HVOR meget sådan en line egentlig trækker i hunden er jeg holdt op med at bruge den i halsbåndet men kun i selen.

• #3   26. jul 2013 Hunden aner jo ikke hvornår den ikke kan rende længere.. Den mærker jo ingen modstand til at starte med og kan bare rende, og pludselig er der ikke mere line.. smiley

• #4   26. jul 2013 Hvad med at bruge sporline i stedet for flex, så er der da ikke det træk fra flexlinen...

• #5   26. jul 2013 Tak for jeres svar. smiley

Fubert
    Det har jeg faktisk aldrig tænkt på, men kan godt se din pointe. Siljes flexi kan holde til 20 kg, og hun vejer 7, så der er nok lidt modstand. Flexien og andre snore sidder dog altid i selen. smiley

Linda L
    Det med at stoppe har jeg afprøvet. Rigtig mange gange endda. Men når jeg stopper trækker hun videre, men det er bare rundt i en cirkel. Altså flexiens omkreds. Giver det mening?

Molly
    Det kan jeg godt se. smiley Men i så fald, burde hun vel holde lidt igen, når hun mærker rykket og trykket?

• #7   26. jul 2013 Charlotte
    Jeg har en tørresnor som erstatning for sporlinen. smiley Det smarte ved flexien er bare, at den ruller sig selv ind og ud. Den bliver ikke smattet, beskidt og ulækker fordi den kører hen af jorden. Hun trækker også i den.

• #8   26. jul 2013 Forbinder hun så ikke bare det at være omkring mig som noget dårligt? Mor = stå stille, ingen snusen, ingen leg, ingen sjov? Jeg er virkelig lidt på bar bund her..

• #9   26. jul 2013 bruger også flexi line i skoven og ved strand og det er den nu god til. vi har samme problem med har valgt ikke at gøre noget ved det når vi har gået en 3-4 km holder de op. men det er nu meget godt når det går op af smiley

• #10   26. jul 2013 jeg bruger også Flex line i skoven.. begge mine ved præcis hvor lang den er og så bruger de den længden de har, både foran og bagved mig. De går ligeså godt i Flex linen som i deres almindelige snore smiley men jeg ville også bruge den med at stoppe hver gang hun trækker, så burde hun lære det smiley

• #12   26. jul 2013 Måske det at bakke var en mulighed.. Det må afprøves. Tror dog hun bare løber ud i siden af flexien i stedet for, og trækker videre der. Men det er klart et forsøg værd.

• #13   26. jul 2013 Jeg ville lære hunden en vente kommando, og bruge den når linen når maks.

• #14   26. jul 2013 Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men ville lige tilføje at jeg synes det er smart med kommandoen når hunden er ved vejs ende som Natasja skriver. Jeg bruger det især når vores lige får en tand for meget fart på så hun ikke får et ordentligt ryk når linen ikke er længere. Hun har lært at når jeg siger "roooo" så sætter hun farten ned.

• #16   26. jul 2013 enig i at en stop kommando er god af have, den bruger jeg også ligesom KD, hvis de har for meget fart på, så de ikke får det ryk smiley

• #17   27. jul 2013 Vi har skam en slags stop kommando, det er bare 50/50 om den virker. Vi er i fuld gang med at træne videre på den. smiley

Kommentér på:
Flexi line problemer

Annonce