hjemløs hvalp.. {{forumTopicSubject}}
har idag oplevet noget utrolig sørgeligt og svært... jeg regnede på ingen måde med at det ville være så hårdt at se herreløse hunde, indtil idag... jeg er lige nu i bosnien og har set en masse herreløse hunde, givet dem mad og vand... men jeg mødte så en lille tæve, vil gætte på hun var omkring 5 måneder gammel, utrolig tynd men glad.. jeg nussede en del med den omkring 16 tiden og kørte så. da jeg kom igen klokken 21 ca. og så hunden, kom den løbende og hoppende hen til mig, og var så utrolig glad! da jeg satte mig, hoppede den op på mit skød og puttede sig indtil mig, den var simpelthen så dejlig! men da jeg så skulle køre og måtte gå fra den lille hvalp, kunne man tydeligt se hvor utryg og bange den igen blev, den satte sig med halen mellem benene, og kiggede forvirret rundt ... kan slet ikke forstå hvordan nogen mennesker kan behandle hunde på den måde som mange af hundene idag blev behandlet.. mange var utrolig bange, og krøb sammen når man gik hen i mod dem.. det var forfærdeligt at se. der må være noget man kan gøre for at hjælpe den lille hund? for at jeg kan få den til dk!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.853
Hjemløse hunde er normalt i andre lande. Der er ikke samme syn på hunde, som vi har i DK.
Man kan godt tage hundene til DK, men det gavner ikke noget. Der kommer bare nye hvalpe til dernede. og DK svømmer i øvrigt selv i uplacerbare hvalpe og dyremishandlingssager.
Hunde fra ulande, er ikke præget godt nok, til at kunne passe ind i en dansk familie. Langt de fleste har store traumer, og de vil ikke kunne håndteres af den almindelige hundeejer.
Mit hjerte føler også med de hjemløse dyr i udlandet, men man kan jo ikke redde hele verden. Vi må starte med at gøre DK et bedre sted.
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
jeg vil slet ikke kunne holde ferie et sted med den synlige elendighed og fremmede syn på dyrene..
hvis du har modet og ved hvad det kan indebære fremad sigtet, så undersøg hvad det kræves, rung til en dyrlæge, de må kunne svare dig præcist
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Her inde ser vi jo også mange, som har helt problemfrie hunde, som de har adopteret fra udlandet, og det må der jo være mindst én god grund til....
Hvis den lillle hvalp nu kan komme til Danmark, så laver den jo i hvert fald heller ikke flere hvalpe dernede, så noget har det jo hjulpet....
Jeg kan faktisk kun give dig ret i, at vi har mange - alt for mange - hunde her i landet, der søger nye hjem, men det afholder jo heller ikke danskerne fra at sætte flere hvalpe i verden....
mar 2009
Det kræver måneders forberedelse med ormekur, vaccinationer, undersøgelser og karantæne.
Til den tid er hun kønsmoden, og så ser tingene muligvis anderledes ud. Det er ikke rosenrødt at hende en gadehund hjem.
mar 2009
Som regel er den pænt realistisk - modsat en del andres.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=846
http://hundenyheder.dk/undlad-at-tage-en-hund-med-hjem-fra-ferien/
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
jun 2010
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70123030:advarer-mod-hundeadoptioner.html
Dyrlægemagasinet http://www.e-pages.dk/scanpub/381/24
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
JEg ved godt folk går helt i selvsving over gadehunde for tiden, men jeg er ret ligeglad. Hvis du mener du kan give hunden et godt hjem og er klar til de udfordringer der følger med, så skal du selvfølgelig det!
I samme ombæring synes jeg så det er god stil at lave en donation i landet, så en hund kan blive neutraliseret. Så bidrager du til at regulere bestanden.
jun 2010
sep 2007
Rabies er de jo vaccinerede for - ved ikke hvad du mener med det. Tror du de slæber rabies med herop? Det er lidt svært, når de er vaccinerede!
jun 2010
jun 2010
sep 2007
Jeg synes det er et trist symptom på vores samfund, når holdningen er så indskrænket og egocentreret.
sep 2007
feb 2013
hader simpelthen den måde folk ser nogen dyr på...
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Du har et smukt hjerte, hold fast i din fornemmelse og få hvalpen med hjem.....du kan ikke redde alle i hele verden, men du kan redde hele verden for en enkelt....og DET har da vist også sin berettigelse. Held og lykke med projektet;-)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg kan godt forstå du synes det er rigtig svært og jeg beundre mennesker som handler når deres hjerte banker for noget, så hvis du gerne vil have hende med hjem, så undersøg hvad det indebærer.
Min veninde kom engang hjem med en gadehund fra grand canaria, hun kunne slet ikke rejse uden at tage hende med
Held og lykke med det.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
feb 2013
Denne lille hvalp har endnu ikke oplevet noget dårligt i dens liv, derfor vil jeg nå at redde den inden at den oplever en masse forkert.. jeg har set folk rende og jagede hundene væk osv. jeg købte mad og vand til en hunde mor og hendes 5 hvalpe fordi hun simpelthen var så tynd..
jeg forstår bare ikke hvordan folk kan være så ligeglade med dem, jeg ved man ikke kan redde alle, men hvis man bare kan hjælpe en smule er det bedre end intet.. jeg har siden jeg var helt lille altid gerne ville hjælpe dyr, og nu vil jeg kæmpe med at redde denne lille hvalp, hun fortjener et godt liv!
feb 2013
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Det er derfor de har så store problemer med gadehunde i Grækenland, fordi at loven siger at man ikke må aflive hvalpe over 8 uger hvis de er "sunde og raske".
Jeg forstår dit dilema, men husk at denne beslutning kan komme til at koste dig dyrt i sidste ende, både økonomisk og psykisk.
For det 1. ved du ikke hvad hvalpen har været udsat for igennem den første vigtige del af sit liv og om den overhovedet vil kunne indordne sig under helt andre forhold end hvad den er vokset op under. Samtidig ved du intet om den helbredsmæssige forhold, den kan have kræft eller andet som ikke kan ses.
Der ud over har kun set den i interaktion med dig hvor den har været sulten og måske også bange og derfor søgt tryghed, du ved ikke om den vil ændre adfærd når den kommet til hægterne.
Og du ved ikke hvordan den vil være over for fremmede, andre dyr eller generelt det at bo i et hus, når den aldrig har været vant til andet end gadelivet.
Har selv haft en plejehund inde som havde boet hele sit liv i en stald sammen med 40 andre hunde og hun var så ødelagt psykisk at det bedste for hende var aflivning.
Jeg syntes du skal slå koldt vand i blodet og huske at dette valg du kommer til at tage vil kunne forandre hele dit liv og ihvertfald de næste 15 år
feb 2013
feb 2013
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 165
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Rabiesvaccinationsattest (La 23,0-435a) (hent som PDF-fil)og Sundhedsattest (La 23,0-689: dansk/engelsk, dansk/tysk, april 1989) (hent som PDF-fil)
Rabiesvaccination: Mindst 30 dage og højst 12 måneder før indrejse, for hund/kat over 3 måneder gamle.
Hund/kat under 3 måneder gamle: Kan importeres uden rabiesvaccination, men skal have en sundhedsattest.
Ved import af hunde/katte, der er uledsagede: ansøges om tilladelse fra Landbrugsministeriet i Bosnien-Herzegovina. Endvidere skal de være ledsaget af et sundhedscertifikat, der er udstedt højst 10 dage inden indførslen. Disse dyr vil blive tilbageholdt i karantæne i mindst 21 dage.
VETERINÆRMYNDIGHED:
Federation of Bosnia and Herzegovina
Federal Ministry of Agriculture
Water Management and Forestry
Hamdije Kresevljakovica 3 / III
Sarajevo
Bosnia / Herzegovina
Tlf: +387 71 21 15 82
Fax: +387 71 21 15 82,
-66 36 59,
-20 66 38
AMBASSADE:
Nytorv 3
1450 København K
Tlf: 33 33 80 40
Fax: 33 33 80 17
Så er der lidt oplysninger om hvad der er i vente inden du overhovedet må få hvalpen med hjem
jun 2010
Jeg forstår bare ikke logikken i at "rede" et dyr ud af mange, blot for at risikere man nogle måneder senere indirekte slår danske familie hunde ihjel + vores ræve.
Hvad gør denne hvalps liv så meget mere værd end dine naboers hunde? Hvad gør at du føler du har ret til at tage den beslutning på naboernes vegne?
Hvorfor ikke i stedet donere til den lokale dyre organisation, så du hjælper mere end blot en, og ikke udsætter andre for fare?
Hvorfor ikke adoptere en hund fra et dansk internat og dermed forhindre at endnu en havner på statistikken over aflivet internat hunde? Ved du godt at der sidder indtil flere importerede gadehunde i vores danske internater og venter? Fordi folk alligevel ikke kunne klare opgaven. Hvorfor ikke vælge en af dem hvis du gerne vil rede en gadehund?
Jeg forstår det ikke. Men jeg er jo også Egocentrisk .......
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Go for it, håber du får hvalpen med hjem
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Hun måtte ikke selv få den med hjem for sin far, men en bruger herinde hentede hvalpen og gav den et godt hjem.
Så vidt jeg husker, hed hvalpen Nala - prøv at søge på navnet.
Hvalpen, du fortæller om, lyder ikke til at have oplevet noget rigtigt grimt med mennesker, for så ville den ikke søge kontakt med en fremmed.
Jeg tror snarere, den er blevet smidt på gaden, fordi dens ejere er blevet træt af den, fordi den ikke er helt lille mere.
Det er korrekt, at her sidder hunde på de danske internater, men jeg er overbevist om, at de har det væsentligt bedre (desværre ikke optimalt godt) end de udenlandske gadehunde.
Selv hylder jeg princippet:
Du kan ikke hjælpe alle verdens dyr, men for den du hjælper, gør du en verden til forskel.
Held og lykke!
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
Jeg håber inderligt du får hvalpen med hjem, husk endelig en update!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Det vil det alligevel komme til at koste dig , at få hvalpen til DK......( turen....karantæne....vaccinationer.... neutralisering....chip....registrering i DK....forsikringer ... osv...osv...og andre dyrlægeregninger..
Så hjælper du MANGE hunde i Bosnien....... og ikke kun den ene , du tager med hjem til DK.
Og hvis du er rigtig flink...... så donerer du lidt ekstra .......:D
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Vil du virkelig hjælpe denne hvalp, kan jeg kontakte Milena Malesevic. Hun lever og ånder for de hunde!
Du kan selv kontakte hende på FB her: https://www.facebook.com/milena.malesevic.52?fref=ts
Hun skriver og snakker gebrokken Engelsk, men det er til at forstå. Hun bor midt i Sarajevo.
Selvom hun ikke har mulighed for at tage den vil hun være klar over hvor den høre til og hun kan fodre den på sin aftentur. Hun fodre mange hunde og hvalpe hver dag.
Og ellers er der Almir Kuduz som hun kan få dig i kontrakt med, han arbejder på et lokalt og fint Shelter lidt ude for byen.
maj 2009
Kontaktoplysninger:
Kældedyrsservice
Miševici 62, 71000 Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
+387 61 177 933
I dag 12:00 - 14:00
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
maj 2009
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Her er en side som tager sig af Gadehunde i Bosnien. Her kan du donere alt det du vil for at hjælpe. I stedet for at tage hvalpen med dig hjem, så find et internat, f.eks. den side jeg har linket til. Så hjælper du den endnu mere
Jeg er enig med de fleste i at det er en dårlig idé at tage den med hjem.
hjemløs hvalp..