{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Collie - øre kipper ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vores lille collie-pige har et øre der kipper korrekt, og et der vil stritte :-)..
Det stritter næsten hele tiden. Ved ikke om tænderne klør meget endnu, men har ikke opdaget tabte tænder..
Kan det rette sig efter tandskifte? Eller skulle det have rettet sig nu? Hun er 16 uger :).

Vi synes jo faktisk hun ser lidt charmerende ud med det ene øre som hænger og det andet som står; men er i tvivl om vi skal gøre noget ved øret..

- Marie :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Collie - øre kipper ikke
  • #1   25. jul 2013 Det kan rette sig, jeg ved at nogle collie folk bruger "lim" i ørene for at holde faconen i en periode;) hvad siger hvalpene opdrætter?

  • #2   25. jul 2013 Jeg har ikke spurgt opdrætter :).. Hun kommer ikke til at blive brugt til udstilling er jeg ret sikker på, hun har en arbejdsiver der siger spar 2, og derfor tænker jeg at bruge hende til agility eller rally :-)..
    Kan man nøjes med at smøre i vaseline/kopattesalve så det blødgører?
    Eller skal vi ud i lim/tyggegummi/tape - whatever?


  • #6   25. jul 2013 Max har stritører, og det havde han, da vi fik ham.

    Elefantsnot kan du regne med, at du skal bruge hele hundens levetid, hvis du først begynder med det. Jeg kendte en tysker, hvis hund altid løb rundt med elefantsnot i ørerne, selvom den var langt over 5 år gammel.

    Så meget betyder skønhed ikke for mig, for så havde vi næppe valgt Max, der har ar efter bid, og en skæv snude efter et brud.


  • #7   25. jul 2013 Nu har jeg godt nok shelties, men deres øre rejser sig også og vi bruger bare sukkerfri tyggegummi i et lille stykke tid også falder de som de skal igen smiley

    Susanne - det passer ikke, hvis man bruger det første gang ørene rejser sig så skal det bare sidde i et kortere stykke tid også falder ørene rigtigt igen.


  • #8   25. jul 2013 Anya, ja så brugte hun det for sjov helt indtil hendes hund afgik ved døden. Helt sikkert.

    smiley


  • #10   25. jul 2013 Jeg er bare ikke vild med at skulle klistre noget i hendes øre :-(..
    Selvfølgelig er hun "pænest" med begge ører kippede, men så meget betyder det bare ikke for mig..
    Selv om hun ser lidt dum ud smiley haha..

    - men min kæreste synes vi skal gøre noget ved det. Tror i vaseline/kopattesalve kan blødgøre det nok?
    Hvis man masserer lidt på øret så kipper det og rejser sig efter 30 sekunder ca smiley


  • #13   25. jul 2013 Alverdens cremer hjælper ikke en høstblomst.

    Hunden lider ikke med en klat elefantsnot i snippen, men hvis i er 100% sikre på i ikke vil udstille, så ville jeg nok bare se tiden an!


  • #15   27. jul 2013 Nu er der (efter råd fra opdrætter) sat et halvt stykke tyggegummi i øret som vægt og det kipper nu som det skal.. Hun er slet ikke generet af det :-).

Kommentér på:
Collie - øre kipper ikke

Annonce