{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Husk nu det hundetegn!!! {{forumTopicSubject}}

I nat bliver vi vækket af en hund som står i min have. Den vil gerne ind, da jeg har en tæve som er ved at slutte sin løbetid og var højløbsk for over en uge siden.

3x forsøger jeg at skræmme den væk, men den kommer tilbage. Så får jeg fat i den og får en snor på. Den har halsbånd, men ikke noget hundetegn eller andet.

Hvad gør man så kl 2.30 om natten med en fremmed hund.
Jeg ringer til politiet og de ville sende Falck, men det vil gå en time eller mere og koste 1000 kr. Jeg spurgte ellers om der ikke var et sted hvor jeg selv kunne køre den hen, men det var der ikke. Kan det virkelig passe? (jeg bor i Næstved)

For at gøre en lang historie kort. Får jeg vækket en nabo som kender hunden og ejer bliver ringet op og henter sin hund. Vi ringer til politiet og afmelder Falck. Ejer kan nu se frem til en bøde på omkring 1500- 2000 kr ( for Falck og manglende hunde tegn)
Puha en nat. Så husk hundetegnet, det kan gøre tingene meget nemmere hvis hunden stikker af og er også en del billigere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk nu det hundetegn!!!
  • #1   22. jul 2013 Du skulle bare have afleveret hunden på politistationen i Næstved. Politiet har pligt til at tage imod strejfende hunde, og derefter skal de sørge for Falck, dyreinternat eller andet. (udover at forsøge at finde ejer selvfølgelig)..

• #2   22. jul 2013 øv for en nat for jer

må sige at hvis mine skulle stikke af hjemmefra, så har de ikke hundetegn på, for de går ikke med halsbånd.
    Det er simpelthen en risiko jeg ikke vil tage, man høre jo om hunde der sidder fast og som også i leg kommer til at sidde fast i hinanden, så desværre kan jeg ikke sætte hundetegn på dem altid

det er lidt et dilemma, men jeg har altså valgt halsbåndet fra og stoler på at mine hunde ikke stikker af smiley

• #3   22. jul 2013 kunne lyde som hunden var stukket af hjemmefra også har den jo logisk nok ikk hundetegn på...jeg ved ikk med jer men min pige har da ikk sin sele med hundetegn på når hun er hjemme..

• #4   22. jul 2013 connie, det er der altså en løsning på, så det er ingen undskyldning ikke at have hundetegn på.

Jeg har set flere benytte en lædersnor at hænge hundetegnet i, og så istedet for at binde en knude på lædersnoren, kan man lime eller snøre enderne sammen, sådan at den går op, hvis den udsættes for hård belastning.

• #6   22. jul 2013 Bine har heller ikke halsbånd på hjemme... Tør simpelthen ikke, efter jeg hørte om en hund der havde hængt fast i en skuffe på ene eller anden måde, og ejeren fandt så sin hund kvalt/hængt da de kom hjem smiley

Men skal da lige overveje det med en tynd snor, som nemt kan knække hvis hunden hænger fast smiley

• #7   22. jul 2013 Nelly har heller ikke halsbånd (hvor hendes tegn sidder) på, når vi et hjemme. Haven er hegnet godt ind, og hun kan ikke komme ud. Men så snart vi forlader matriklen, så har hun det på. I tilfælde af, at der skulle ske et eller andet på turen, og hun på en måde skulle komme væk fra mig.

Men her hjemme ser jeg det unødvendigt.

• #8   22. jul 2013 osse hvis nu der sker noget - hunden kan jo blive kørt ned, og tænk på hvor meget spildtid der kommer til at gå, hvor man ikke får besked.

• #9   22. jul 2013 Beklager, men jeg tager altså hellere regningen end jeg sætter halsbånd på mine, når de går hjemme i min forsvarligt indhegnede have. Er vi ude på tur/ferie eller lign. så har de altid halsbånd med hundetegn på, men her hjemme har de altså "fri".

Har i mine over 30 år som hundeejer kun en gang haft en hund, der var smuttet så langt fra mig, at den måtte ledes efter, og den fandt vi selv, så indtil nu er vi sluppet med skrækken.

• #10   22. jul 2013 aiii...slå nu lige koldt vand i blodet...altser....vore hunde er jo chippet smiley

• #11   22. jul 2013 nu er det jo ikke alle som chipper deres hunde, og så kan man jo nemt stå med en helt 'blank' hund, som folk ikke har haft styr på smiley

• #12   22. jul 2013 Denne her hund HAVDE halsbånd på, så ingen undskyldning der!!!!!
    Derfor er jeg jo lidt foraget over at den ikke har tegn på, derfor.

Min egen hund har heller ikke halsbånd på hjemme, så jeg må også betale hvis uheldet er ude.

Min have er forsvarelig hegnet ind, selv ikke katten går igennem hegnet.
    Men en "liderlig" hanhund kunne nu altså smiley

• #13   22. jul 2013 Jeg er en af de uansvarlige hundeejere, hvis hunde ikke har halsbånd - og dermed heller ikke hundetegn - på herhjemme.
    Men nu er jeg også 110% sikker på, at ingen af mine hunde smutter hjemmefra uden mit vidende smiley

• #14   22. jul 2013 Vi har bare to forskellige slags halsbånd - med hundetegn i begge.
    Bløde, tynde halsbånd til derhjemme. Og robuste til ture.
    Der er så minimal risiko for at et halsbånd hænger fast et sted, hvor hunden ikke selv kan trække sig ud af det, så den løber jeg hellere end risikoen for at de fosvinder ud i det blå uden adresse og tlf på.

• #15   22. jul 2013 hmm hvis det halsbånd er så nem at knække, mon så det giver særlig beskyttelse, hvis hunden smutter.

og det er lovpligtig med enten øretatovering eller chip, er hunden efter en bestemt dato, skal den være chippet

men ja TS hvis denne hund havde halsbånd på er det jo ingen undskylding

• #16   22. jul 2013 Et halsbånd, der kan rives over i en akut situation, er ikke det samme som et halsbånd, der falder af bare hunden træder ud af døren. Håber du kan se forskellen.

Ja alle hunde skal chippes, men når ingen offentlige instanser ligger inde med scannere, hvad skal man dog så bruge denne ordning til i bortløbne-hunde-situationer.

• #17   22. jul 2013 Hvis hunden ikke er chippet, så synes jeg også, at det er en helt anden sag.
    Nelly er chippet, og som sagt er hun KUN halsbåndsfri når hun på vores matrikkel, som sagt er forsvarligt hegnet ind. Så snart vi er ude har hun selvfølgelig halsbånd og skilt på.

• #18   22. jul 2013 Det er lovpligtigt at hunden er chippet
    Men det er altså også lovpligtigt at den bærer hundetegn med ejers navn og adresse

• #19   22. jul 2013 så er det sgu da at få hunden chippet (lovpligtigt)...ja undskyld mit franske!!!

• #20   22. jul 2013 Jeg tænker om den måske har hængt fast i et eller andet med tegnet. De er somregel sat fast med en nøglering.
    Hvis den trækker videre så skiller ringen jo ad smiley

• #21   23. jul 2013 Mine har ikke halsbånd/hundetegn på herhjemme. Men de får dem på når vi forlader hjemmet.

• #22   23. jul 2013 Rikke
    Præcis
    Men denne hund havde jo netop foræadt matriklen
    Og det vile sige at medmindre man kan garantere 100% at hunden på ingen måde kan forlade matriklen så skal den også have det på der

• #23   23. jul 2013 Det er lovpligtigt med hundetegn http://www.cairn.dk/info/hundeloven.htm smiley

Jeg har lige et lille tip jeg vil give.

Min far bor på en gård hvor han har en korthåret hønsehund som løber frit rundt på vores jord (vi bor ned af en grusvej så der er ingen trafik). Hun mister tit hendes hundetegn fordi hun løber så meget rundt og i kradt.
    Nu har jeg så købt et lille hundetegn med en meget lille ring i til hendes halsbånd, så nu er ringen mellem halsbåndet og hundetegnet så lille at det ikke kan hænge fast i noget smiley

Kommentér på:
Husk nu det hundetegn!!!

Annonce