490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Græske hunde Græske hunde

Er det en god ting at bringe græske gadehunde til DK når internaterne herhjemme bugner med hunde der trænger til et nyt hjem ? Redder man dem ud af en kummerlig tilværelse ? kan de tilpasse sig et liv i en travl dansk familie. Måske var det bedre at aflive dem ???

Er her nogen med en græsk hund der kan bidrage til debatten ?

Jeg prøver at provokere.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græske hunde
  • #1   12. aug 2006 hmm... den er vist for gammel, til at kunne provokere, den har været oppe 117 gange

• #3   12. aug 2006 He he Carina- den der plager jeg min kæreste for lige nu!!!

• #4   12. aug 2006 Tjaaa jeg ville godt kunne finde på at hente en græsk/polsk hund hjem

• #5   12. aug 2006 Jeanette
    Nå nå okay da... Har du en mening
    Jeg mener ikke altid det er lykken for hverken hunden eller den nye familie, ligesom det ikke altid passer at hesten bliver reddet nar man henter den ved slagteren.. Måske var det bedst at få fred

• #6   12. aug 2006 Over alt findes der dyr der har det dårligt............lad folk støtte hvor de støtte vil...........det ene udelukker ikke det andet .

• #7   12. aug 2006 For mit vedkommende ville jeg først tjekke internaterne for liiige den hund jeg kunne tænke mig inden jeg kontaktede eks. græske hunde.

• #8   12. aug 2006 Selvfølgelig har de ret til et godt liv.. Spørgsmålet er om det ikke er for sent for mange og det ville være mere humant at aflive.

Og Rene
    Polsk ville jeg gå langt udenom til enhver tid

• #9   12. aug 2006 Alex

Hvorfor ville du gå udenom polske gadehunde?

• #10   12. aug 2006 Der er faktisk en del inde på GH , der både har en græsk hund og en internathund .
    Og så er der lige dem , der ikke fik lov til at adopterer en internat hund da de ikke havde hus og have...........istedet fik de så en Græker *ss*

• #12   12. aug 2006 Jeg mener
    Der er større sansynlighed for at man kan få noget at vide og en dansk internathund end en græsk eller polsk... Og der kan være grimme overraskelser under pelsen

• #13   12. aug 2006 Det er jo så spørgsmålet om man kan stole på det man får oplyst af infomatoiner på et internat......

Jeg havde problemer med at få en dansk internat hund, da jeg ikke opfylder deres krav for boligstørrelse, ikke et eneste spørgsmål om hvad jeg kunne tilbyde hunden stillede de smiley

• #14   12. aug 2006 Rene
    Hunde med ukendt fortid generelt. Jeg har ikke den dårligste erfaring, men alligevel lidt.

• #15   12. aug 2006 Jeg syntes de gør et fantastisk stykke arbejde .
    Hermann : Nej der er faktisk en del internater hvor de udelukker folk der bor i lejligheder..

• #16   12. aug 2006 Hermann

Det er svært flere steder, medmindre du har en stor lejlighed, det fik jeg ihvertfald at vide da jeg prøvede for 3 år siden....

• #17   12. aug 2006 Sikke en gang pis med det med lejlighed!! Har en hund det dårligere i en lejlighed end i et hus? Sikke en gang SH**!!

• #18   12. aug 2006 Charlotte
    Lige netop !! Det er der jeg vil hen
    Hvorfor ikke gøre en ende på det stakkels dyrs lidelser med det samme i stedet for at spærre det inde i et bur og måske helbrede det. Og hvem siger de psykiske men kan heles

• #19   12. aug 2006 Charlotte: Syntes lidt du skærer alle over en kam.........burde vi her inde jo vide at vi ikke skal , med alle de diskutioner der har været om bestemte slags hunde....

• #20   12. aug 2006 Jeg møder tit en "græker" på vores ture og den er pragtfuld både i omgang med mennesker og andre hunde

• #21   12. aug 2006 Man burde være hårdere i vurderingen om hvilke hunde, der er egnede til at komme til en familie i DK og hvilke det er bedst at aflive

• #22   12. aug 2006 Alex N>> jeg ville ikke adopteren en græsk, polsk, tysk svensk gadehund, jeg vil gerne have 100% garanti for hvad det er for en hund jeg får...

• #23   12. aug 2006 Der findes mange fantastiske grækere.....der vil jo altid være nogle stykker der falder igennem...........præcis som med alm danske hunde , internathunde osv...

• #24   12. aug 2006 Selvfølgelig er der gode grækere !! Jeg træner selv en, der er kommet langt i sin udvikling og fungerer fint

• #25   12. aug 2006 Charlotte
    Du har vist ret
    Rart med en der forstår hvad jeg mener

• #26   12. aug 2006 Jeanette
    Det ville jeg heller ikke

• #27   12. aug 2006 Alex : Ville vist være lidt kedeligt hvis vi alle skulle være enige.......men vi kan da være enige om at være uenige smiley

• #28   12. aug 2006 Enig Hermann smiley

• #29   12. aug 2006 selvfølgelig er det trist med alle de gadehunde, der har det rigtigt dårligt, men der jo andre udveje...

Og jeg tager da hatten af for folk der tager sig af disse hunde!

• #30   12. aug 2006 Jeg er helt enig med charlotte......der sidder helt sikkert en del hunde dernede som aldrig har haft med mennesker at gøre og den smule de så har, har måske været præget af vold. Disse hunde bliver så transporteret her op og kommer ind i en familie med 2 børn......sky og bange og måske med svære fysiske og psykiske sår.....dette er dømt til at mislykkedes.
    Jeg mener at hvis man virkelig vil have sådan en hund, hvor du ikke aner hvad hunden har været udsat for, så skal man virkelig vide hvad man har med at gøre og være meget kompetent og dygtig.....så kan det sikkert måske ende godt.

Mange gør det sikkert af medlidenhed, men det mener jeg kan være meget farligt......man skal gøre det fordi man virkelig VIL det, for du gør ikke hunden en tjeneste, hvis du ikke er kompetent til opgaven.

• #31   12. aug 2006 Nu er der jo en del som blir sremplet "ikke egnet" til adoption, så det er jo ikk alt kravl de sender videre.

• #32   12. aug 2006 Lone C
    Det var også mest for at provokere og få en debat igang, og det synes jeg er lykkedes ret godt. Tak for det alle som har bidraget. Og det her betyder bestemt ikke at tråden er slut !!!

Jeg ville ikke turde tage en græsk/polsk eller anden udenlandsk internathund, men hatten af for dem der gør og held og lykke med det

• #33   12. aug 2006 Okay Alex *S*

Kisser: Dem som hjælper gadehundene i Grækenland har et kæmpeproblem.........hunde over 8 uger må ikke blive aflivet i følge græsk lov.
    Foreningerne sørger først og fremmest for at neutraliserer så godt som alle de hunde de møder på deres vej , og sørger for at de har mad og drikke .
    Så falder de nogen gange over hunde som er velegnet til adoption , men det er da langt fra alle hunde der kommer videre end til at bo på gaden eller i et internat...

• #34   12. aug 2006 Jeg prøvede for en del år siden at få en større hvalp fra internat.. men det ku ikke lade sig gøre, hvis jeg var væk fra hjemmet mere end 6 timer dagligt. Så det opgav jeg igen..

Jeg kan ikke se, hvad størrelsen på lejlighed eller bolig har med sagen at gøre..

Og disse regler gør jo bare at flere af os aldrig ville kunne få en internat hund, hvis vi ville..

Jeg har mødt en dejlig græker, Karla... faktisk har jeg mødt 2.. har da også mødt Nadja's Fluffy:-)

Men jeg er lidt nervøs for at jeg ikke ved, hvad der er i disse hunde.. racer mener jeg..

• #35   12. aug 2006 Desuden tror jeg på at hunde lige så gerne vil leve som vi vil...

• #36   12. aug 2006 Kan kun give dig ret Kisser.....

• #37   12. aug 2006 Mht lejlighed kontra hus, så er det da klart at man skal have hus, så hunden kan lufte sig selv i haven. Når man bor i lejlighed har man jo ikke denne mulighed og bliver nødt til at tilbringe tid sammen med hunden på diverse lufteture.

Nej spøg til side, netop denne begrundelse (at man skal bo i hus) undrer også mig.

• #38   12. aug 2006 B P hvor er dine hunde henne????

• #39   12. aug 2006 Jeg bor i lejlighed.. Da jeg boede hjemme havde vi rækkehus og lille have.. Bonnie (vores gamle lab), måtte ikke besørge i haven.. det var gåture..

I dag var jeg ude og gå med Luna og min veninde's hund, Bella i halvanden time i regnen.. Det var nu hyggeligt.. Og vi mødte ikke nogle andre, så Bella var løs det meste af turen (hendes indkald er ikke sååå godt, så jeg har hende ikke løs, hvis vi "risikerer" at møde andre hunde) og vi nød alle 3 turen:-)

Men lang historie kort.. For mig, vil en have aldrig være et alternativ til en gåtur.

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige:-)

• #40   13. aug 2006 Okay først vil jeg sige at nej det er ikke alle der skal reddes, men jeg synes det er okay at prøve at redde hvalpene og evt unghundene. De hunde der kommer til Danmark er tjekket inden af en dyrlæge og mental testet om de egner sig til at bo hos en familie osv.. De bor jo hos nogen i Grækenland inden de kommer hjem.
    Jeg mener heller ikke man skal tage for mange hjem, det kan blive for meget.. Og jeg har selv været en del af Græskehunde i 2 år. Både som plejefamilie og formidler.

Charlotte Hvilken hund var det du kiggede på, for så vidt jeg ved har vi kun haft en hund med hårsækkemider og det kom efter han kom hjem og ja det var slemt men han er 100 % rask i dag og har det godt hos sin familie i Herlev, han er en dejlig glad og velfungerende hund.

Jeg har selv en Græsk hund som intet har fejlet overhovedt hun er super dejlig og kærlig og dem der har mødt hende herinde fra kan bestemt ikke modsige mig på det punkt.... Men jeg har også en Dansk hund og jeg kunne heller ikke blive godkendt på et dansk internat fordi jeg havde 2 m2 for lidt!!!!!!! Ja men til gengæld er mine hunde i skoven hver dag!!!!!!

Kommentér på:
Græske hunde

Annonce