{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på.
  • #1   18. jul 2013 Den kørte meget på facebook en periode, overvejede at give et gult bånd til Walde, men droppede det, eftersom ingen jeg har mødt i DK endnu aner hvad det betyder, så hellere råbe højt nu smiley

• #2   18. jul 2013 Ellers synes jeg det er en smart ide

• #3   18. jul 2013 Jeg synes det ville være endnu bedre om man bare kunne genindføre alm. pli og omtanke.

• #4   18. jul 2013 Tosset ide, alle der har hunde som gerne vil have fremmede hunde i hovedet på gåturen bør iføre sig røde klaphatte;) vi andre kan måske så få lov at gå i fred

• #5   18. jul 2013 Helt enig med Anne Julie, og Bodil...

• #6   18. jul 2013 Bodil: Heller en selvlysende heldragt med blinkende lys. Så kan man også se dem på lang afstand i mørke, og skynde sig væk.

• #7   18. jul 2013 Så synes jeg hellere hilsetosserne, skulle påføre sig en sløjfe.

• #10   18. jul 2013 Gider ikke ind i en kæmpe diskussion om for og imod gul sløjfe, da der har været så mange diskussioner omkring det herinde! Men jeg vil bare spørge om dette til jer der synes det er en dårlig idé og som mener at almindelig høflighed, pli og respekt for andre er vejen frem.

- Hvad nu hvis folk IKKE besidder disse ting! Altså hvad nu hvis man ikke gider hilsetosser, som er ligeglad med opråb, høflighed, pli og respekt? Hvad gør man så ved dem??? For jeg ved det nemlig ikke.

• #12   18. jul 2013 Jeps. Så er man helt sikkert 100% ligeglad med en sølle gul sløjfe.

• #13   18. jul 2013 Maiken T: "Nu går mine hunde meget ofte løs, skal jeg så gå med en stor gul sløjfe i håret, for at signalere at mine hunde ikke ønsker kontakt med andre?"

Det kunne da være skide skægt, hvis folk rendt sådan rundt smiley LOL

Men er enig, synes det er dem der gerne vil hilse, som burde have gul sløjfe. Så kan de jo lade andre komme hen til dem i stedet for, eller mødes med andre der har gule sløjfer.

• #14   18. jul 2013 Karin - Hvis nu folk ville sprede budskabet om HVORFOR det ikke er alle hunde der må/vil/skal hilse og hvorfor folk har gul sløjfe på, så kunne det være folk forstod. Mange af dem der går rundt her hvor jeg kommer fra og lader deres hunde gøre som de vil, de er fuldstændig ligeglade med hvad jeg siger, for de bliver sure så snart man åbner munden for at forklare ens hunds omstændigheder. Men hvis de så det på et papir på en af deres gode dage, hvor på der stod grunden til at ikke alle hunde og deres ejere synes det er fedt med en løs hund der fare hen i hovedet på dem. Så er det jo ikke en diskussion og så kan det være de vil huske på det og tænke over det. Og næste gang de så ser en gul sløjfe, vil de måske huske på hvorfor nogen ikke vil hilse. Mange ryger i forsvars position med det sammen nogen åbner munden for at ''rette på dem, eller give råd'' Hvor derimod hvis det er noget de kan læse sig til, er de måske knap så uforstående.

Jeg ved det ikke, men man kan vel håbe..

Og nej, jeg vil bestemt ikke råbe noget der ikke passer, for her hvor jeg bor går rygter som is på en varm sommerdag! Og så er jeg pludselig hende med den agressive hunde. Misha giver i forvejen lyd fra sig overfor mennesker og hunde, og de kan godt misforstå hende og tro hun er farlig og jeg gør meget ud af at fortælle folk, at det er hun ikke. Så nej jeg vil ikke have det hængene på min hund at hun fejler noget hun ikke gør, eller er farlig!! Der er altså også børn der gerne skulle kunne hilse på hende.

Misha skal ikke hilse på hunde af mange grunde og jeg gider ikke stå og forklare det hver gang! Derfor synes jeg det er fint hvis jeg kan påføre hende noget der på afstand gør folk opmærksomme på, at hun ikke skal hilse på deres hund. Så jeg ikke skal stå helt tæt på dem og forklare dem alle grundene til de ikke skal hilse.

• #16   18. jul 2013 Karin - Har lige givet forklaring på hvorfor jeg tror, at det er bedre at de ser et papir omkring gul makering, når de er nede og handle eller hos dyrlægen. Pga konflikter og forsvars position!

Nu er jeg medlem af en gruppe på facebook ang gul markering og her er der ikke bare snakke om en lille gul sløjfe lavet af sytråd! Der er andre smart måder at gøre det på, hvis det er der problemet ligger!

Synes det er utroligt at folk ikke forstår jeg ikke vil have deres hund i hovedet på min, men det gør de ikke! Trods de mange forskellige forsøg på at få dem til at forstå!

Du skal ikke være i tvivl om at min hunds sikkerhed også kommer i første række! Men som folk skriver de ikke vil være påduttet af gå med gul sløjfe eller klaphat, så vil jeg heller ikke påtvinges at skal sige min hund lider af dit og dat og er agressiv.

• #17   19. jul 2013 Michelle B....kan du evt lægge et link til den gruppe på FB, eller skrive navnet her. Har søgt, men der er flere muligheder.

• #18   19. jul 2013 Karin Nannas mor- Det er den her gruppe jeg er medlem af smiley https://www.facebook.com/groups/441946105845474/?fref=ts

• #19   20. jul 2013 Tak for det Michelle B jeg har nu søgt om optagelse i gruppen smiley
    Den havde jeg vist ikke fundet uden din hjælp, jeg søgte hele tiden efter noget med gul bånd, og i den retning....
    Takker smiley

• #20   22. jul 2013 Hehe, nej så havde du nok ikke fundet det smiley

Det er det jeg mener, det er ikke bare en gul sløjfe, men det er et råb om at folk skal tænke sig om og holde afstand. På de sedler vi har sat op alle mulige steder står der jo også forskellige grunde til hvorfor en hund ikke skal hilse. Det kan være at folk ikke havde tænkt over, at det kunne være en hund havde ondt, var syg, trænede eller andet. Men når de så er nede og handle eller sidder og venter stille og roligt ved dyrlægen, så kan det være de får det læst og får tid til at tænke på det inden de igen møder en hund. smiley Man kan i hvert fald håbe!

Det er jo også startet et sted i heste verdenen, at et rødt bånd i halen på en hest betyder at hesten sparker/ kan sparke. Det skulle jo også starte et sted og siges videre. Og det kender jeg ikke nogen der ikke ved (selv nogen folk udenfor heste verdenen ved hvad det betyder) Så hvis man vil, mon ikke det så kan lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Pas på.

Annonce