{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Tægebid {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua pige Zam (Zanni) er for godt og vel for 14 dage siden blevet bist af en tæge, men den nåde ikke at sidde der længe inden jeg fik den fjernet (kunne se på størrelsen at den ikke havde siddet der længe) fik hoved og det hele med ud, da jeg fjernede den.

Men nu her til aften da jeg sidder og nusser med hende, kan jeg stadig tydeligt mærke hvor den har siddet og når man klammer lige så stille er det lige som er der er et "rør" inden under huden på hende smiley

Er der nogen af jer der har oplevet noget ligne, for er da bange for om der er noget galt smiley Men min pige opføre sig ikke anderledes end hun plejer eller noget, så ved ikke om det er noget eller ej.

Men bar rart og høre hvis der er nogen der har mere fortand på det med tægebid end jeg har, så jeg ikke lige går helt i panik uden grund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tægebid
  • #1   17. jul 2013 Har aldrig oplevet en tæge på min hund, men jeg havde selv en tæge på benet engang.. Jeg havde mærke efter den (hvor den havde siddet) i en måneds tid vil jeg tro.. Måske mere endda..

Fik det tjekket ved lægen og jeg skulle ikke være bekymret, mærket vare bare super længe før det går væk..

• #2   17. jul 2013 Zam har haft tæger før, men har bare ikke rigtig oplevet at hendes hud ved bidet har reageret på den her måde, og det er min lille baby så bliver jo lidt nervøs smiley

• #3   17. jul 2013 Det kan jeg godt forstå.. Jeg tror jeg ville holde rigtig godt øje med det, samt hendes adfærd.. Hvis noget ændres til det negative ville jeg kontakte dyrlægen..

• #4   17. jul 2013 Okay okay en flåt så smiley den var spral levende og var ikke i tvivl om at det hele med ud.
    Det er ikke rødt om på den måde, der er en bul og når men trykker (lige so ved en bums bare ikke hårdt) er det som om der er er "rør" inde i, og ellers er der et mikro sår hvor den har siddet

• #5   18. jul 2013 Så må jeg heller prøve og få fat en dyrelæge, dog er jeg på ferie så kan ikke bruge min egen, men mon ikke det går smiley

Ja det er de !! Men ved ikke om det er fordi det er på brystet at hun er blevet bidt at hun reagere på det på en anden måde, end andre steder.

• #6   18. jul 2013 Så giver jeg lige hende et kald i morgen og høre hvad hun mener om det smiley

• #7   18. jul 2013 Både Odin og Chico er blevet bidt... Og begge hævede op, men Chicos kugle fortog sig hurtigt. Odin havde et sår omkring og en kugle, og som med din kunne man klemme lidt på den og se et hul - og vi var som du sikre på at have fået flåt-bæstet ud. I en anden forbindelse var vi omkring dyrlægen, som dog ikke mente, der var grund til bekymring overhovedet, så jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig heller - Odins kugle er fortaget, men han har stadig en lille skaldet prik i hovedet, hvor flåten sad...
    Dyrlægen sagde, at så længe hele flåten var med ude, skulle vi ikke være bekymrede, når hunden ikke havde vist nogle tegn på at være smittet eller andet smiley

Kommentér på:
Tægebid

Annonce