{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

navn på race {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg var lige en tur ved cykelsmeden lige før. Der kom en man ind i biksen med en super flot hund.. han fortalte mig hvad den hed men det glemte jeg selvfølgeligt igen.. mener han sagde det vat en britisk bull terrier. Den lignede meget en amstaff bare meget mindre krop, hovedet var dog ret stort stadig. Han sagde også det var en race der ikke skulle have mundkurv på.. er der nogen der ved hvad racen hedder.. vil meget gerne ind og læse om dem, se om det er en race der vil passe mig.. lige nu er jeg mest til fransk bulldog men er lidt tilbageholdt af skræk for de skavanker de KAN have.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  navn på race
  • #1   16. jul 2013 engelsk staffordshire bull terrier?

• #2   16. jul 2013 Tak tak. Kan se de ikke findes her på siden..

• #3   16. jul 2013 Det hedder bare staffordshire bullterrier smiley

• #4   16. jul 2013 De findes her på siden, bare uden "engelsk" foran:)

• #5   16. jul 2013 Cecilie var lige hurtigere end mig:)

• #6   16. jul 2013 Ååååh tusinde tak.. jeg havde set der var noget der hed det men regnede med det var amerikanske. Men klogere blev jeg.. så er det læse tid..

• #8   17. jul 2013 Jeg har læst en det i løbet af dagen og natten.. og er ret positiv over det info jeg finde.. den er lidt stører end en fransk bulldog men det er til at overkomme..

• #9   17. jul 2013 En sbt er skøn, min veninde har en han, han er så kærlig og loyal, men hold nu kæft der er mere krudt i ham end vores Malamute smiley

• #10   17. jul 2013 Skøn hund, men husk dog på at der er pæn stor forskel på temperamentet hos en Fransk Bulldog og en Staffordshire Bullterrier. Sidstnævnte er altså i bund og grund en terrier! Hvis man selv rent mentalt havde konkluderet at man var til Fransk Bulldog, så er det ikke sikkert man bliver lykkelig med en staffy. Fysisk er den en lille smule større og ja, det er til at overkomme. Inde i hovedet på hunden er der en KÆMPE forskel smiley

• #11   17. jul 2013 Har læst mig til at en med en FB skal man være påpasselig når det kommer til temperatur.. Jeg vil have en en mindre hund (min ekskone har vore to rottweilere, og jeg skal aldrig have noget så stort igen).. Men ud fra hvad jeg kan læse mig frem til så er en SBT mere aktiv end FB, det kan jeg lide da jeg vil have en hund der kan holde til at fise rundt med mig, løbe ture.. Kender en der har en FB, når den ikke vil gå mere så skal den trækkes eller bæres hjem.. Men hunden skal også være en hygge hund, man kan godt blive hjemme end dag og bare slappe af. Så nøjes med et par kortere g ture.. Jeg er meget åben får racer, men for mig er det vigtigt at jeg synes en hund er flot at kigge på.. Både FB og SBT er to utroligt flotte racer..

• #13   17. jul 2013 Min kære ekskone er igang med hunde træner uddannelsen. Snakkede kort med hende i dag.. hun har to sbt på hendes hold og siger at begge prøver at dominere andre hunde. Men læste mig frem til at det var ikke noget de gjorde, at de var ret gode til at sætte sig selv i hierarkiet. Er det det du mener med sind?

Og nej der er ikke noget mere hyggeligt end at ligge i sofaen med sinde hunde, eller måske hvis det er to basser på 55 kg der tror de er skødehunde..

• #14   18. jul 2013 Bliver en smule bekymret, når man kigger på SBT fordi den er aktiv og flot at kigge på. Nu har du oplevet to rottweilere, så helt ubekendt med ikke nemme racer er du jo ikke smiley
    Bare du husker at en SBT er meget mere end blot en aktiv hund. Det er ikke nogen nem hund rent opdragelsesmæssigt og en FB vil føles som 'a walk in the park' ved siden af. En SBT er i bund og grund en terrier og ligegyldigt hvor meget opdrætteren går op i at hundenes mentalitet er iorden, så skal man ikke som udgangspunkt regne med at den kan med andre hunde af samme køn. Når opdrætterne går op i sind så handler det mere om at de vægter at lave hunde, der hviler i sig selv, som ikke er usikre, angste, stresser for let og den slags.

• #15   18. jul 2013 Mette Marie A..

Det er det jeg går ud fra i første omgang (hvis du mener det er mærkelige riterier for valg af hund). Jeg så en hund jeg synes var utrolig flot. Nu skal jeg så undersøge om det er noget for mig.. Det kan sagtens ske det ikke er en race for mig.. Vores to han rotter var nemme at have med at gøre.

• #16   18. jul 2013 OK - så er jeg mere rolig. Staffen er jo netop en af de racer der er i fare for at blive anskaffet sig af nogle lidt forkerte grunde og uden at folk sætter sig ret meget ind i racen.

• #17   18. jul 2013 Husk at SBT også er disponeret for et par arvelige sygdomme (HD,AD og L2-HGA )

(link fjernet)

Desuden er det en rigtig god ide at google diverse opdrættere og søge på dem her på HG. Der er brodne kar imellem, også brodne kar der laver rigtig mange hunde.

• #18   18. jul 2013 Nu har jeg haft 2 hunde uden tavle og været heldig.. men vil da helt klart finde den helt rigtige opdrætter. Og selvfølgeligt med tavle.. men inden jeg gør noget skal jeg have styr på mit eget liv først.. men indtil da har jeg tid til at research. så kan jeg jo altid tage rotterne ud og gå.. kan i anbefale nogle sider, bøger med sbt..

• #19   18. jul 2013 Bare rolig, du har masser af tid. De gode kenneler har ofte ventelister. smiley

• #20   18. jul 2013 Anne Julie du må meget gerne sende en Pb med navne på nogle af de gode kenneler..

• #21   18. jul 2013 Jeps. Lige et øjeblik.

Kommentér på:
navn på race

Annonce