858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HD foto og brækkede ben HD foto og brækkede ben

Hvis nu en hund har haft brækkede benet som lille hvalp og kommet sig 100 % igen denne hund skal så brugs til avl og derfor får man taget HD billeder af den...

Skriver men så til DKK at denne hund har haft brækkede bennet, jeg tænker mere på bedømmelsen af billede, disse vil jo nok være mærket af dette....

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD foto og brækkede ben
  • #1   3. jul 2013 det er der ikke noget at gøre ved. min hund blev påkørt som 6 måneder og er skæv i hans bækken og det kan ses på hans HD billeder men der er jo ingen der kan sige om det er medfødt eller skaden der er skyld i det.

• #2   3. jul 2013 Der har lige været et tilfælde inden for min race.
    En frisk og glad hund HD fotograferes, da den er omkring 1-1½ år, og man ser den har haft brækket hoften, så den får HD status E.
    Ejer, der selv er opdrætter, er helt slået ud, for den har aldrig vist tegn på smerte, den går og løber som alle andre hunde, og hun går til træning med den. Jeg har set den til UHM, og der var intet at se på den.

Desværre skelnes der ikke imellem en skade og så HD - det synes jeg er dybt, dybt uretfærdigt - både fordi denne hund nu ikke kan bruges i avl, den får et meget lavt index, men dens aner får jo også et dårligere index, det påvirker linjerne rigtig meget.

• #3   3. jul 2013 Jeg synes det er helt ok. Det eneste man kan se på et røntgenbillede er, at der er enten løshed eller forandringer i leddet.
    Man kan aldrig se hvorfor.

Det er de vilkår alle har - om løsheden/forandringerne er opstået efter en kendt skade, ukendt skade eller om det er en arvelig variation.

Better safe than sorry. Indtil vi kan genteste, så må det være sådan.

• #4   3. jul 2013 Jeg synes også det er sådan det må være..
    Når man tester er man nødt til at se på hvordan det er - ikke hvordan det kunne være blevet hvis nu...

Ikke der med sagt det ikke er hamrende ærgerligt..

• #5   3. jul 2013 Men de kan jo tydeligt se i dette tilfælde, at hoften har været brækket, det har ikke noget med løshed i leddet at gøre - så jeg synes stadig det er mega uretfærdigt for de opdrættere med disse linjer at de straffes, fordi en hund er kommet til skade.

• #6   3. jul 2013 Kennelmor: jeg tvivler på de bedømmer en hund til Ehofter hvis der ingen tegn er på det! Blot et brud i bækkenet.

Ts. Hvis din hund blot har haft brækket benet, og hofterne ikke har været påvirket, så er der ikke noget at bekymre sig over vil jeg mene.

Hvis hunden har HD pga. En skade er det jo umuligt at se det ikke er arveligt, og det ville jo være urimeligt at erklære den rask.

Patella kan også skyldes en skade, men det kan man jo nemt påstå!

• #7   3. jul 2013 Har nogen kyndig udtalt sig om at der ikke var tegn på HD kennelmor?

• #8   3. jul 2013 Hvad har brækket ben med hoften at gøre?

• #9   4. jul 2013 Kaj, det er ikke min hund :), men en jeg kender hvis hund har haft brækkede benet, da den var 4-5 måneder gammel, og nu skal den have taget HD billeder og det var ejeren lidt bekymret for, nu når benet havde været brækket.

Jeanette, det jeg tænke var at dem måske kunne slide hoften på en anden måde eller lignede, men jeg var bare nys om der blevet taget højde for det... smiley

• #10   4. jul 2013 Et brækket ben vil sagtens kunne medfører slidskader andre steder i kroppen fx i bækkenet. Jeg har fx haft smadret den ene fod dette har givet mig muskelinfiltrationer i den muske der kaldes 'den store hoftebøjer' (de kan heldigvis holdes i skak med nogle øvelser fra fyssen som jeg nu dyrker på 4 år) modsat side, samt slidskade i et knæ og en storetå - som altså sagtens kan ses på røngten. Men altså jeg kan jo aldrig være 100% sikker på at de slidskader udelukkende skyldes min smadrede fod. Måske havde jeg fået dem alligevel også uden at smadre foden!
    Når man bedømmer HD status er det jo på de aktuelle billeder og nej, der medtages ikke historik. Og det er for mig at se helt fair; det vil jo aldrig være til at sige hvor meget der skyldes avl og hvor meget der skyldes miljø. Så skulle man pludselig til at tage højde for hvad hunden var fodret med under opvæksten og om den var blevet motioneret hensigtsmæssig. Ærgelig for den ene hund, der fra tid til anden så ikke kommer i avl alligevel, men nok ikke den store katastrofe for racen.

• #11   4. jul 2013 Helt enig med Mette Marie.

• #12   26. jul 2013 jeg havde en hvalp der brækkede lårbenet i alderen 4 uger, han blev røntgen ved 8 uger for at se om lårbenet groede ordentligt sammen, og det gjorde det, dog en anelse skævt, men da han ikke var halt vurderede dyrlægen han ville leve uden men.. da han blev HD foto 1,5 år senere fik han status A/B, B på den side hvor hans raske ben var, ergo har han nok belastet det en smule mere end det "syge".. hunden er stadig i live 7 år gammel og har ikke på noget tidpunkt haft smerter i sit ben endsige haltet.

profilbillede
  • #13   26. jul 2013 Det var da en dejlig historie smiley

Kommentér på:
HD foto og brækkede ben

Annonce