{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puggle hund søges
  • #1   30. jun 2013 ikke sunde og raske da

  • #2   30. jun 2013 En puggle? Det har jeg godt nok aldrig hørt om!!

  • #4   30. jun 2013 blanding af mops og beagle...

  • #6   30. jun 2013 Mops=pug, og så beagle, giver puggle.. altså en blanding af selskabshund og fuldblodsjagthund.. jov jov....

  • #9   30. jun 2013 Det var da en mærkelig blanding.

    Hvorfor ikke købe en ren mops eller beagle, for det er vel en af de racer der tiltaler dig?


  • #12   30. jun 2013 Hvilke forventninger har du til sådan en fætter? Jeg mener du kan jo meget vel ende med en hund der har mopsens krop (med dertilhørende skavanker) og beaglens sind. Ikke ret heldigt, efter min mening.

  • #13   30. jun 2013 Men for (næsten) at svare på spørgsmålet, så findes der en hvalpefabrik der laver dem.

  • #15   30. jun 2013 Og tænk sig, at købe hund og spille i lotteriet på samme tid - for med blandinger ved man aldrig helt hvordan de falder ud, og med to racer der ligger så langt fra hinanden, ja så er det jo "spændende" hvordan det ender....

  • #17   30. jun 2013 G&G har sikkert også annoncer med hvalpe af den blanding, men ikke noget jeg vil anbefale. Er det kun fordi, den ser sød ud, at man laver den kombination?

  • #18   30. jun 2013 Altså kan i ikke bare svare på spørgsmålet. Vil man havde en puggel ja så vil man vel havde en puggel. Nu har jeg set en puggel og de har mellemlang snude. Slet ik så flad som den franske. Og der er jo ingen der siger sådan en ikke kan være sund og rask. Kig på dba eller guloggratis smiley

  • #19   30. jun 2013 Ulla, Ja endda også på rastepladser ved motorvejen, hvis det er lettere.

  • #21   30. jun 2013 Jeg håber ikke den tråd bliver slettet, for jeg vil rigtig gerne have svar på hvorfor folk vælger lige den blanding. Selvfølgelig kan TS kun svare for sig selv, men alligevel.

  • #23   30. jun 2013 Det kan sagtens være det er det. Men så har det bare ikke tænkt ret meget over det.

  • #24   30. jun 2013 og man ved jo ikke hvem af forældrene krop og sind vil falde ud efter

    jeg har selv to blandingshunde, kuldbrødre, og de er meget forskellige, og de er endda blanding af selskabshunderacer.. så det kan hurtigt blive noget skidt med sådan en "puggle" blanding


  • #25   30. jun 2013 Beagle er en meget speciel hund, og kan være en mundfuld i sig selv. Det hjælper ikke at blande den med en selskabshund med kort snude. Man kan ende med en enormt aktiv hund, der ikke kan trække vejret korrekt. Og det går da ikke godt.
    Racertyper skal ikke blandes. Man må ligesom vælge om man vil have jagthund, selskabshund eller anden type.


  • #26   30. jun 2013 min gamle læge havde beagler.. og de historier de fortalte, ja så blev jeg overbevist om at sådan en skulle jeg aldrig have - for hold da kæft en håndfuld sådan en kan være, og hvor kan sådan en blive opfindsom mht ødelæggelser i hjemmet.

  • #27   30. jun 2013 Min veninde har en og den har hun fået fra fra Kennel Semine. Har sendt dig en pm med link. Kan ikke udtale mig om kennelen eller blandingen, udover at min venindes hund virker hel fin og harmonisk og bare dejlig. Men tænk dig om før du køber en, hvis der er så mange der advarer mod den blanding, så er der jo nok noget om det. smiley

  • #29   30. jun 2013 Der er en meget god tommelfingerregel der siger, at man aldrig skal købe en hund der er en blanding af racer, man ikke vil have i en renracet udgave.

  • #30   30. jun 2013 Anne Julie - det er faktisk en god tommelfingerregel, netop fordi man med blandinger aldrig ved hvilken race de kommer til at ligne mest... hverken fysisk eller mentalt.

  • #31   30. jun 2013 uh ikke Semine da smiley :-( smiley

  • #32   30. jun 2013 Kennel Semine lyder godt nok som en fabrik!!!!

  • #34   30. jun 2013 Som sagt, ved ikke noget om Kennel Semine. Spurgte bare min veninde hvor hun havde fået sin og gav informationen videre, eftersom det var det TS søgte. smiley

  • #35   30. jun 2013 Nej nej nej ikke semine. smiley

  • #36   30. jun 2013 Semine = Fabrik og syge hunde

    I said it. Nu håber jeg så ikke det koster mig en advarsel smiley


  • #37   30. jun 2013 Uanset hvor du finder hund/kennel henne vil jeg stærkt anbefale dig at goggle kennelen eller spørge her inde først der er desværre nogle skod kenneler i mellem.
    Alt for mange gør det nemlig først når de har set /købt og fået hvalpen hjem desværre flere gange en syg hvalp også står med der med håret i poskassen og ved lige at tage den på google kunne man måske have sparet sig selv for en dårlig oplevelse


  • #38   30. jun 2013
    jamen,forstå det NU

    Det er en "joke" forespørgsel.

    tina s,eller hvad nu mennesket hedder,har ingen hund,ingen alder,eller andet opgivet.

    vedkommende keder sig,og kan så sætte lidt "rav" i den med sådan en forespørgsel.

    OG,til anne julie

    NU er jeg snart dødtræt,af de evindelige generaliseringer,vedr.mopsens helbred.

    Det er for pokker ikke ALLE mopser der er ved at,dø af mangel på luft,eller "dødbringende" sygdomme

    .Underligt nok,er der faktisk også SUNDE mopse,som godt kan ånde,OG,løbe,OG,være aktive,OG ikke æder sig en "pukkel" til,altså også kan leve et helt almindeligt hunde liv.


    Ligesom,schæferen,der tit og ofte slæber bagkroppen efter sig,UDEN at det er en hoftesygdom ,men sådan går den måske bare ;;;;;
    Eller retriveren,der æder alt,er for fed,måske har den bare en tyk pels ;;;

    ,eller terrien,der arrigt gør af alt og alle,det er jo blot dens nartur. ;;;

    eller ,formel 1(eller hvad den nu kaldes) ,er hyperaktiv,sød,ja,men virker på mig lid forvirret,og,det er den sikkert ikke. ;;;

    Poienten,man skal ikke "skue alle hårene på hunden".


    vibeke med mopsen med kun ET ØJE


  • #39   30. jun 2013 verner

    mht mopsen helbred
    så er der jo nogle ting problemer som ofte viser sig hos racen, og der kan jo være nogle ting der ikke harmonerer med beaglens energiniveau osv.

    og selvfølgelig er der sunde og raske mopser, det er bare desværre frygtelig sjældent det er dem der bliver brugt i fx "puggle"-avl..


  • #41   30. jun 2013 Hmm. Jeg kender en dyrlæge der havde mange mopser. Han vil ikke længere have mops, fordi han synes det er for svært at finde et individ der kan klare lidt aktivitet uden at få vejrtrækningsproblemer!
    Om man vil indse det eller ej, er det en race hvor man virkelig skal se sig grundigt for, og det overordentlig meget.


  • #42   30. jun 2013 Ej, Verner går du nu amok igen? Det er da for dælen ikke en hemmelighed at mopsen er disponeret for diverse skavanker. Især mops af dårlig avl, og det er jo næppe mopser af topopdræt der bruges til suspekt blandingsavl.

  • #43   30. jun 2013 Det er som regel ikke de bedst testede og sundeste hunde, der bliver brugt til blandingsavl - især ikke hos de såkaldte kenneler med 100+ hvalpe årligt.

  • #44   30. jun 2013 Ej verner, kom lige nd i kampen. Du kan sgu da ikke sammenligne arvelige skavanker med faktisk ret så alvorlige konsekvenser for helbredet, med en labbe der er fed -sidstnævnte er jo altså et spørgsmål om hvad den får hældt i hovedet og har intet som helst med avl eller genetik at gøre...
    -og at sige "måske har den bare tyk pels" -udskyld, men hvad sker der lige... pelsen kan sgu da ikke ændre på hundens foderstand....

    Mopsen HAR sundhedsproblemer. Der findes sunde og raske mosper ja, men ser man på "det store billede" så har mopsen altså en noget større hyppighed af luftvejsproblemer, hårsækmider og hvad har vi, end det generelt er tilfældet for hunde.
    Altså har RACEN problemer, osse selvom der findes raske individer.

    Det er utroligt så dygtig du er til at stikke hovedet i sandet og bilde dig selv ind at det bare er alle andre der tager fejl.

    Jeg har islandsk fårehund. Det er en race der har problemer med HD. Osse selvom der findes en del individer der har A hofter (min egen inkl). Men racen som helhed, har altså HD-problemer.

    Man kan da ikke konkludere at fordi man kan finde enkelte individer der er helt igennem sunde og raske, så har racen som helhed ikke problemer.

    -i øvrigt kan du jo prøve at stille dig et sted hvor mange mopse er samlet på en varm dag. Det har jeg prøvet, og kan da konkludere at over halvdelen af disse rallede selv når de bare lå stille og havde det varmt... det er ikke normalt eller sundt for en hund... men det er normalt for en mops


  • #45   30. jun 2013 Og så kan jeg se at nogen anbefalede Kennel Semine... jeg kommer aldrig til at forstå at folk bliver ved med at anbefale hvalpefabrikker...



  • #46   30. jun 2013 Michelle - Jeg tror nu nærmere Kennel Semine blev nævnt som skræmmeeksempel på, hvor man bl.a. kan støde på den blanding.

  • #48   30. jun 2013 Mie -nu pløjede jeg mig jo ellers gennem hele tråden, men kan ikke huske hvem der skrev det. men en skrev i hvert fald at h*n kendte en der havde købt der og ville sende en pb... det opfattede jeg som en anbefaling af et sted at købe

  • #50   30. jun 2013 Så fandt jeg indlægget igen: Min veninde har en og den har hun fået fra fra Kennel Semine. Har sendt dig en pm med link. Kan ikke udtale mig om kennelen eller blandingen, udover at min venindes hund virker hel fin og harmonisk og bare dejlig. Men tænk dig om før du køber en, hvis der er så mange der advarer mod den blanding, så er der jo nok noget om det.

    Ikke en direkte anbefaling, men dog stadig en "hjælp" til kontakt til en hvalpefabrik... og når nu det ikke er en "race der avles under ordnede forhold, og derfor kan findes mange andre steder, ja så ender det jo nok med at være der man køber...

    Stine -det handler jo ikke kun om risikoen for sundhedsproblemer. Det handler i HØJ grad osse om at ved at øbe der, så støtte man kennelen.. ohg er den slags hundehold virkeligt noget man vil(bør støtte?
    Hundene kan for så vidt godt være sunde og raske det aner jeg ikke noget om om de er. Men med det antal hunde, kan vi vel hurtigt blive enige om at de ikke får daglige gåture, aktivering og menneskekontakt (udover self fodring og rengøring)...
    Jeg er ikke indædt modstander af at have hunde i hundegård e.l. Men har man hund på den måde, så SKAL man alts bruge en hel del tid på hunden, så den ikke bare står og rådner op i en boks... og det kan man altså ikke når man har så mange hunde.
    Samtidig vil tæverne ikke sådan lige blive fravalgt til avl, hvis ikke de er helt ok (racetypiske/mentalt sunde osv) for det vil jo være et tab, og skal man leve af overskudet, ja så skal tæverne altså avles på.
    Og de skal osse avles på mere end bare en gang eller to...


  • #51   30. jun 2013 Michelle - nå ja, den så jeg så også lige igen.

    Men så har TS jo nok fået, hvad hun søgte, for hun har ikke været på, siden emnet blev startet, og slet ikke kommenteret i tråden. Suk...


  • #52   30. jun 2013 Mon ikke TS er en troll....? Men denne tråd er alligevel relevant, for puggels er jo åbenbart ved at blive populære.

  • #55   30. jun 2013 Der er en til salg i markedet.... med adfærdsproblemer.... og det er ikke første gang det er hørt omkring den race....

  • Tina S
    Tina S Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #56   30. jun 2013 Tak for alle de interessante indlæg.

  • #57   2. jul 2013 stine h

    forstår ikke helt det med
    :lydløs" vejrtrækning ;;

    Nu er det det tredie hund jeg har,alle af forskellige racer.

    (verner er den første kortsnuede hund jeg har haft)

    begge hunde havde normmal vejrtrækning,med ander ord jeg kunne høre dem ånde,både ved leg,varmt vejr,og og lidt ved en "små aggility).

    Så mine hunde har "åndet",gudskelov for det,for så jeg så vidste jeg da,de var i live

    vibeke

    vibeke
    .,


  • #58   2. jul 2013 karina

    jeg må lige slå fast med "syvtommersøm"

    Jeg IKKE ind for for puggle hund

    vibeke


  • #59   2. jul 2013 Så må whipperne være halvdøde, deres vejrtrækning høres kun ved hård fysisk aktivitet, når temperaturen er over 25 grader smiley

  • #60   2. jul 2013 Jeg hører også kun mines vejrtræking når det er fordi de sover og snorker, eller hvis de har fuld fart på i sommervarmen

  • #61   3. jul 2013 michelle

    FOR DET FØRSTE,stikker jeg ikke hovedet i sandet.Jeg har ikke lige noget sand på mig,til at stikke hovedet i

    sorry

    Og,jeg bilder mig aldeles ikke noget ind.

    Jeg har ret i noget af det jeg skriver,og andre har også ret i nogle af det de skriver .
    og det er det.

    En gang imellem,irriteres jeg over,at ens indlæg ALDRIG,bliver læst ordentlig igennem,FØR der kommer et mere eller mindre kritisk svar.

    Så,dame

    jeg har IKKE skrevet en dyt om en lab.pels

    Jeg skrev,at en lab,har tilbøjelig til at blive fed,men jeg har ikke skrevet om det ,måske lå i generne.Jeg skrev heller ikke,når man af og til ser en schæfer,hvor det ser ud til at,den slæber bagkroppen,det måske kunne være en genetisk fejl.
    Jeg skrev derimod,at sådan er der nogle schæfere der går,og det er så det.



    ,vibeke


    .


  • #62   3. jul 2013 Verner

    ''Eller retriveren,der æder alt,er for fed,måske har den bare en tyk pels ;;;''

    Det kan jo tolkes som en Labrador Retriever smiley


  • #63   4. jul 2013 fredsfyldt

    ja,ja,håber ikke mit ja,ja misfortolkes

    hilsen

    vibeke og den stadig "åndende" mops,og gudskelov for det.
    Så,ved jeg da han stadig lever



  • #64   24. sep 2013 Rene> Sød hund du har. Bare ærgerligt den er fra en hvalpefabrik...

  • #65   24. sep 2013 køb ikke derfra for gudskyld,

  • #66   24. sep 2013 Ville så anbefale at man holder sig langt væk fra Kennel Semine!
    Et søg på Google og man har svaret. Bare ved at se deres hjemmeside kan man se det er en hvalpefabrik, der er skide ligeglade med hundens sundhed og opvækst. Det eneste de tænker på er penge.
    Muligt du har fået en sund hund men du kan ikk sige: "De fejler intet"
    Du kan kun vurderer ud fra din egen hund men en blanding kan man ikk forudsige hvordan bliver. Og nej hunde bliver ikke sundere af man blander dem som Kennel Semine også påstår. Derudover giver det ingen mening at blande en selskabshund med en meget aktiv hund.
    Har også læst om rigtig mange syge hunde fra Semine eller hunde med adfærdsproblemer derfra.


  • #67   24. sep 2013 En meget aktiv jagthund *

  • #68   24. sep 2013 rene s - hvis vi ser realistisk på det, så er det et ret dårligt argument.
    Du kan IKKE generalisere alle over én kam, fordi du personligt kender til én af slagsen. (Heller ikke hvis du kender et par stykker)
    Jeg har en blanding af papillon og pekingeser - jeg kan ikke på baggrund af EN hund konkludere at alle af den blanding har samme temperament og samme tandstilling.


  • #71   24. sep 2013
    * MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES*

    Og det er så synd for de stakkels hunde smiley


  • #74   24. sep 2013 Nu skal det lige siges at vi ikke har købt ham der, vi fik ham da han var 9 måneder, men dem vi købte ham af, havde fået ham der fra, så ville bare være flink at hjælpe med et link...... Støtter absolut ikke en hvalpe fabrik.

    Jeg kender nu et par stykker som har puggel, og har skrevet yderlige med flere fra både Tyskland, hvor den er meget udbredt, og USA, og der har de ikke meldt om problemer med racen.


Kommentér på:
Puggle hund søges

Annonce