920 visninger
|
Oprettet:
Min hvalp vil ikke spise {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen jeg har en sibirisk husky. Den er et halvt år og den gider bare ikke spise den kan gå i 2 dage uden og røre sit mad. Og det finder jeg bekymrende da den jo skal have noget at vokse på. Har prøvet 2 slags hvalpe foder . Jeg vil helst undgå at skulle putte noget i maden for at få hende til at spise. Andre der oplever det samme og i så fald hvad har virket på jeres hund?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Ofte gider de ikke spise deres mad- som jo nok er lidt "kedeligere" end godbidder, hvis de får tilbudt andet i løbet af dagen.
Ellers: Tilbyd hvalpen dens mad.
Efter et kvarter fjerner du skålen igen.
Tilbyd den så mad igen midt på dagen.
Fjern skålen igen efter max et kvarter.
Og så en gang til ved aftensmadstid.
Og ellers kan jeg ellers kun på det kraftigste anbefale barf.
Har man ikke plads i fryseren ti de rå kød, kan man købe frysetørret barf - det hedder K9.
Ingen hunde kan modstå barf/tørbarf
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 262
Jeg gav hende ½ om ½ i begyndelsen, men snart var hun fuldtidsbarfer og er det stadig... bare et forslag
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Altså:
Mad i skål = kedelig
Samme mad og træning = super spændende
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Den vil nok ikke spise fodder uanset hvad du finder på med madskåle, eller græsplæne. Hvis den ikke vil så kan du ikke gøre noget som helst ved det!
Hvis du ved at det er et godt fodder den får så slå koldt vand i blodet. Den skal nok spise!
Lad være med at putte noget i maden, for det er nok det den venter på. Og hvis du gør det EN gang, vil den forvente det altid. Du kommer til at bøvle.
Jeg gjorde den fejltagelse!
I stedet for kan du evt tilbyde et par gange om dagen og fjerne det igen.
Vi har været i gennem alt det der. Nu får hun barf, for vi prøvet alt mulig fodder i løbet af 2 år. Hun var bare stædig. Men kød, guffer hun lystigt i sig. Så det får hun så nu. Kan varm anbefales, hvis du en dag også skulle give op
okt 2010
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
okt 2010
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Jeg ser ikke noget forkert i at gøre maden lidt mere indbydende
Min hvalp vil ikke spise