795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Tyyk ?? nej vel? Tyyk ?? nej vel?

Så har Anton været til sit 1 års tjek og vaccination ved dyrelægen, og han var i tip top stand.

Meeeen tænk sig at dyrelægen kaldte min hund fed smiley

Eller nærmere "han er så fin...meeeen i må godt skære lidt ned på godbidderne kan næsten ikke mærke ribbene smiley *GG*"

Neeeej vel, min lille baby skal på kur, og nu er jeg bare verden ondeste mor smiley Snøft...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyyk ?? nej vel?
  • #2   26. jun 2013 Hehe ja, men han ser bare slet ikke fed ud når han står op, men ligeså snart han kommer ned og sidde som han gjorde på bordet så er han MEGA bred og jeg mener MEGA bred, eller det var hvad hun sagde ^_^

Men ja, jeg er en ond mor nu, så man skal på kur..... smiley

• #4   26. jun 2013 Jamen det er jo det, jeg spurgte også om det ikke kunne være muskler?

Jooooh....aaaah....hmmmm ikke så meget mente hun.

Men han er slet ikke fed under maven, den buer fint op, han er bare en madkasse over ryggen, helt firkantet.

hvordan difinere du at en hun er tyk *GG* smiley

• #5   26. jun 2013 jeg fik afvide at loke var tyk for 6 måneder siden da han vejede 8 kilo. nu her han var til dyrelæge, vejede han 8,5 og de sagde at han så fin ud og var som han skulle være.
    vildt mystisk. men "fedtet" må ha sat sig til muskler i stedet. vi har løbet, gået, leget, og spist mindre godbidder. og skiftet tyggepinde ud med gulerødder. smiley

• #6   26. jun 2013 Min han vejer præcis 30 kg, hvilket jeg jo egentlig ikke syntes er så meget smiley

• #7   26. jun 2013 Haha ja så er han nok tyk ^^

Du kan ikke mærke hans ribben eller se dem ^^

Rygsøjlen buer ikke ud, men ind, der kan ligge en lille vandpyt ^^

øøøhm jeg ved ikke engan hvordan jeg skal bemærke om man kan se hans hofteskål ^^ Jeg ved bare at vi driller ham med at han er den eneste hund vi kender som har baller, som man kan se, det siger vidst alt ^^ pluds han bliver meget bred når han sidder ned.....

Men men meeeeen..... han buer op i bugen meget endda, der er han ikke tyk smiley

• #8   26. jun 2013 Ja det er han.... smiley øv slankekur

Vi fodrer med orijen, og det er ikke en bestemt mængde, det står fremme og så spiser de når de gider, vi fylder op sådan hver anden dag eller sådan noget... tror heller ikke det er problemet.

Problemet er at jeg har en far, som syntes det er syn når hunden ikke for lov at smage det vi spiser. Så han for aftensmad hver aften i form af det vi spiser eller 2 rugbrødsmadder med leverpostej og i weekenderne også morgenmad i form af rundstykker, med pålæg..... nogle gange chips, ja sågar lakrids og vingummi...... HVORFOR SKAL GAMLE MENNESKER FEDE HUNDE OP!?!?!? suuuuuuukkk........kæmpe diskussion med den gamle mand for at bede ham lade være -_-

• #9   27. jun 2013 Selvom hunden er godt muskuløs så kan man altså stadig ane ribbenene og mærke dem uden at skulle "grave" efter dem -er den langhåret kan de self kun mærkes og ikke ses.

Så muskler er altså en dårlig undskyldning for at hunden er blevet for tyk -generelt har mange et forkert billede af hvordan hunden skal se ud.. De fleste af os kan godt lide at se på en hund med lidt rigeligt på sidebenene -"så ser den fin ud" synes vi smiley

Men hunden har altså bedre af at være slank. Og det er den når man kan ane og mærke ribben og rygsøjle, uden at de dog "stikker frem" og hunden har tydelig talje (HVOR meget talje afhænger så af hunden -en mops kommer self aldrig til at se ud som en mynde... i hvert fald ikke uden at dø af sult;))

• #10   27. jun 2013 Og at maven buer op er en dårlig indikator -nogle hunde skal nærmest veje dobbelt så meget som de burde, førend den ikke gør det ængere, mens andre blot behøver et par gram for meget før den "går lige"...
    Det afhænger jo helt af deres bygning osv. En mops vil f.eks. næppe kunne have mere end nogle få gram overvægt, før der i hvert fald ikke er skyggen af "buen opad".. Prøv at kigge på hunden ovenfra istedet -der skal du kunne se at hunden har talje.

• #11   27. jun 2013 Har lige taget et par billeder af ham her til morgen et hvor han står, et hvor han sidder og et hvor han ligger ned smiley

profilbillede
  • #12   27. jun 2013 Sidder

profilbillede
  • #13   27. jun 2013 Står op

profilbillede
  • #14   27. jun 2013 Han er fed......

Du har været en ond mor ind til nu. At han kommer på kur er kun godt til ham.

Kenner en som ikke mente hendes hund fik mange guffer i løbet af en uge. Så der blev lavet den regl at når man gav hunde en guf kom man også en i en skål. Og hold da op hvor der kom mange i.

Køb noget slanke foder ved dyrlægen og foder over nogle gange om dagen.

Gulerødder er ok med husk alt hvad der kommer i hundens mave fylder og jo mere der kommer i maven jo mere sulten er hunde.

• #15   27. jun 2013 I stedet for kun at fodre én gang om dagen, kan du også bare veje det foder op, han skal have på en dag, og så kun give ham det. Del portionen op i fx to, så han kan få morgen og aften (eller hvad der passer ind i jeres rutine).
    Som godbidder tager man også fra denne pulje, og på den måde er man helt sikker på, hvad hunden får at spise smiley

• #16   27. jun 2013 Er han virkelig så tyk smiley øv

• #17   27. jun 2013 Han er måske lidt rund i det smiley Men det som Kris siger, vil jeg også anbefale. Så er der helt styr på, at han hverken får for meget eller for lidt.

Michelle (eller andre) - Nu har du lige nævnt mops et par gange, og da jeg er ejer af sådan et, bliver jeg lidt nysgerrig på, hvordan man kan vurdere, om en mops er for tyk. For de har jo de naturlige deller, som er svære at undgå smiley

• #18   27. jun 2013 Alfisten: Tak for svar. Så tror jeg, hun er lige, som hun skal være smiley

• #19   27. jun 2013 Ida -osse en mops skal have ribben uden at grave. Ja den har deller -men det er jo hudfolder, ikke "fedtruller", hvis altså den er slank.
    Og osse en mops kan have talje -den kommer self ikke til at have en opkneben bug sådan som f.eks. en schæfer har det, sådan er de jo ganske enkelt ikke bygget, men den kan såmænd godt have talje.

Netop ved racer som FB, mops o.l. robuste og kompakte hundetyper, har folk ofte svært bed at skelne mellem "kraftig bygning" og overvægt.

Smutte -ingen grund til at bliv ked af det -når bare hunden ommer på kur, så skal den jo nok blive slank igen smiley

• #20   27. jun 2013 Michelle: der er rigtig mange mopseejere som synes de har en "kraftig bygget" mops, hvor jeg bare tænker: FEDME. Dellerne er nemlig hud, ikke fedt, hvilket mange nok fejlagtigt tror. Jeg foretrækker en slank mops, hvilket jeg nu også kan være sikker på, at Berta er smiley

• #22   27. jun 2013 Christian Poulsen: Smuk eksemplar af en EB. Sådan! Ikke alt det overflødige fedt, som mange EB'ere og andre delledyr render rundt med smiley

• #25   27. jun 2013 Jeg har vist fået mig en sag for......... håber min far kan indse at han IKKE skal have menneske mad hverdag -_-

• #26   27. jun 2013 Lige et billede mere hvor han står op

profilbillede
  • #27   27. jun 2013 Og et mere

profilbillede
  • #28   27. jun 2013 Og et sidste

profilbillede
  • #29   27. jun 2013 Undskyld mit meget ringe kamera -_-

• #30   27. jun 2013 Kan det ik også bare være fordi han er bred? Jeg syntes ikke og kunne mærke eller se noget som kan forsvinde fra ham hvis vi slanker ham? Og det der slankefoder, hvor kan det købes henne smiley

• #31   27. jun 2013 det er altså svært at vurdere udfra billeder, men du SKAL (uanset om han er en bred type) kunne mærke ribbenene uden at trykke og set fra oven skal han have talje.

På de fleste hunde vil man osse kunne mærke hofte og rygsøjle når de er i passende foderstand.

Slankefoder findes i langt de fleste fodermærker, kaldes typisk for light-foder. Det er en fedtreduceret variant af det almindelige foder.

Det er ikke sikert at slankefoder er nødvendigt -ofte kan et grundigt kig på de snacks der gives i løbet af dagen gøre en stor forskel.
    Istedet for godbidder, rester fra aftensmaden o.l. kan du måle hans foder op om morgenen, og så bruge det som godbider i løbet af dagen. Det der bliver tilovers kan han få i skålen om aftenen. Men ingen guffer udover dette.
    -udover evt ben e.l. engang imellem, og så skal man self trække en god del fra foderet hvis han har fået ben.

• #32   27. jun 2013 Sys nu ikke han ser fed ud, men han har lidt ekstra på sidebenene ja, men ligefrem fred, vil jeg ikke mene.

• #33   28. jun 2013 Hvad er WB har du evt er link smiley

• #34   28. jun 2013 Hvis det skal være uden kornprodukter og med mindst fedt hvilken ville i så anbefale ? smiley

Kommentér på:
Tyyk ?? nej vel?

Annonce