31. jul 2005 Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Nevøen ville købe Rosa. {{forumTopicSubject}}
Jeg er så heldig at have en nevø på 6 og en niece på 4 der begge er meget glade for hundene. Hvor glad fik jeg at se i weekenden.
Familien er på besøg og skal overnatte. Rosa er hoppet op i sofaen, og har lagt sig til at putte i deres taske. Nevøen står længe og nusser hende. Pludselig stikker han hovedet ind i stuen hvor vi andre sidder og spørger eftertænksomt "hvor mange penge skal jeg betale for at få Rosa med hjem?"
Uden at tænke mig om, flyver det ud af mig "1000 kroner" det er jo da trods alt en slat penge når man er 6 år. Hvad jeg bare ikke lige havde tænkt på, var at vi dagen inden havde været på marked, hvor han havde solgt legetøj m.m. for den nette sum af 612 kroner, og lige havde fået 100 kroner af bedstefar, som han kunne købe snolder for når vi skal i sommerhus. Hjemme i sparegrisen var der også en slat, så knægten havde faktisk tæt på de 1000 kroner. Så han lyser glad op af glæde, og er klar til at lægge hver en krone. Jeg sidder lettere overrumplet, for hvordan i alverden kommer jeg ud af den, uden at skuffe knægten for meget. Men han er en klog dreng, og ved åbenbart at mor og far skal give lov, så med stor spænding vender han sig mod mor og spørger "Må jeg så godt få Rosa med hjem?" Min søster er hurtig, og siger at det vil være synd for Rosa, for det ville jo være det samme, som hvis moster købte ham, og han så skulle flytte herned. Jeg tilbyder ham så, at jeg kan købe ham, og så kan han flytte ned til Rosa Det vil han ikke, og det hele ender i pjat og sjov med hvem der skal købe hvem til hvilken pris.
Men jeg må indrømme at jeg efterfølgende, har tænkt meget over, hvor meget hundene betyder for de to små mennesker. Jeg bliver glad helt ind i, når jeg ser hvor glade de er for hinanden. Hvordan de leger og putter sammen, og ikke mindst at se hvor glade de er for at se hinanden.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Min nevø ringer ofte og spørger "moster, må molly godt komme på besøg?" så kommer hun hjem igen når han er lagt i seng og molly lige har puttet med ham lidt
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Vi bor desværre ikke så tæt på hinanden, så når vi er sammen, så er det oftes med overnatning. Men hvis vi f.eks. kommer op til dem til fødselsdag og ikke har hundene med, så er det "Hej....har I ikke hundene med?"
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Næste gang nogen spørger, koster hundene 100.000 kr!
Min søn er godtnok 16 nu, men i de 8 år, jeg har haft hende, har jeg aldrig haft problemer med pasning, for min søn får ALTID overtalt sin far til, at de kan have Keesha, hvis jeg skulle et eller andet i nogle dage - op til en uge.
jul 2005
I nevøens "barnets bog" står der et sted "Bedste ven" og der står der Valde. Men med årene er det blevet Rosa der er hans øjesten.
jul 2005
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Han siger heller ikke Hej, men.. "Må jeg lege med molly og William? " (William er vores søn på 14 mdr)
jul 2005
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Jeg oplevede faktisk noget lignende den anden dag
Vi har nogle venner, der har en søn på 4 som er lidt bagud i sin udvikling. Ham og Alvin er de bedste venner, og drengen kommer og leger med ham flere gange om ugen..
I weekenden leger de ude i haven, og Lukas ligger armene om Alvin o kigger på sin far.. "Far.. Vi købe Alvin!"
Hans far ved slet ikke hvad han skal sige. Så jeg skynder mig at sige til ham, at Alvin vil blive ked af det, hvis de tager ham med, men at Lukas må komme og lege med ham så tit han vil!
Hehe de er skisme skønne de små
jul 2005
Nevøen ville købe Rosa.