{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpen kommer hjem?
  • #2   18. jun 2013 Jeg ville tage 3 uger, minimum 2 uger og så den 3. på nedsat tid ....

• #3   18. jun 2013 En uge er bedre end ingen. Nogen anbefaler 2 uger osv men det kommer også meget an på jeres hvalp og dens mentalitet.

I kan sagtens få en hvalp og "nøjes" med en uge.
    Held og lykke med det hele, og tusinde gange tillykke med hvalp. Hvilken race er det.

Potedask fra Cooper, kig evt forbi

• #5   18. jun 2013 Jeg vil sige mindst 3 uger.

• #9   18. jun 2013 Jeg ville nok anebefale længere tid, men vil ikke udelukke det kan gøres på en uge, kommer lidt an på hvilken slags hund det er og hvor godt et arbejde opdrætter har gjort, fx ang. Renlighedstræning

• #10   18. jun 2013 Hvilken race? Er hvalpen selvstændig eller flokafhængig?
    Med nogle racer tager det et år at lære hvalpen at være alene i otte timer, med andre måske kun nogle mdr.
    Under alle omstændigheder skal der mere end en uge til.

• #12   18. jun 2013 Minimum 3 uger at nogen går fra deres hvalpe efter 1 uge eller mindre betyder ikke at det er godt, stakkels lille hundehvalp;( hvalpen skal bruge et par dage på at falde til og så starter man alenehjemmetræning, en stærk og selvsikker hvalp kan lære at være alene 4-5 timer på 3 uger, nogle hvalpe skal bruge betydelig længere tid på at være tryg ved det.
    Et hvert fjols kan spærre hvalpen inde og gå, det betyder ikke at hvalpen har det godt og har lært at være alene!

• #13   18. jun 2013 Vi holdt ferie forskudt og havde dermed 2 uger - er godtnok glad for vi ikke kun havde en uge - det havde hvalpen slet været klar til. De første par uger han var alene var det 4 timer og så gradvist op - vores havde ikke kunnet gå hurtigere frem og vi trænede grundigt..

• #15   18. jun 2013 Jeg tog en uges ferie, og ugen efter på deltid.

Vores hvalp var også meget stærk i sindet. Vi hentede ham torsdag aften, og mandag begyndte jeg at åbne og lukke døren, gå ind og ud. Dagen efter blev jeg stående ude, og trappede længere og længere op, så han mandagen efter kunne være alene. Jeg kom hjem efter 3 timer, men tror nu ikke han opdagede vis der var gået yderligt et par timer. Fra dag ét optog vi alene træning på video, så vi vidste hvornår det gik godt, og hvornår vi havde "brudt grænsen". Han hylede i ti minutter, og jeg startede forfra - ind og ud af døren. Derefter kørte det bare. Så en uge KAN lade sig gøre, men 2-3 er optimal.

En kuld søster, kom hjem til en der holdte 5 uger. Han begyndte først at træne efter 2 uger, og da han skulle starte på arbejde, kunne han kun forlade hvalpen 6 minutter. Så måske skal man hellere ikke vente for længe smiley

• #16   19. jun 2013 Tak for svarene:) vi har fået det til at passe med at vi arbejder på skift, så min kæreste tager et par dage fri og jeg arbejder nat, så vi har 14 dage inden hvalpen skal være alene første gang og så har jeg to korte dagvagter og fri to dage, så det bliver en mild tilvænding. Jeg arbejder kun ca. 32 timer i uger og det er i forskellige vagter, så han kommer ikke til at være meget alene. Tak Philip g: det er en brun han labrador som nu er ca. 3 uger gammel og vi skal besøge ham i kennelen første gang på lørdag og formentlig gennemgå hvalpetest, hvis man kan det når hvalpen kun er ca. 3 uger?

• #17   19. jun 2013 maja b: uden at vide det præcist så mener jeg det er omkring 6-7 ugers alderen de plejer at blive "personlighedstestet" eller hvad man kan sige - hvis din opdrætter gør det rigtigt, så burde I først få at vide hvilken hvalp passer til jer der smiley

• #18   19. jun 2013 Malene G: Okay, spændende smiley Det er første gang på lørdag at alle vi hvalpekøbere må se hvalpene og der er de 3 uger, så ja det bliver helt sikkert først ved 6-7 ugers alderen smiley

• #19   19. jun 2013 men derfor kan man jo godt nyde alle de små krudtugler indtil da - det er jo alligevel kun et par uger det drejer sig om, selvom det kan føles som 100 år, når man bare gerne vil have den lille guldklump med hjem smiley

• #20   28. jun 2013 Malene G: ja tak, gid vi kunne få ham hjem med det samme! smiley hehe.

• Pernille81
    Pernille81 Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #21   28. jun 2013 Tillykke!

Vi har valgt at vente til sommerferien netop for at have TID og RO til at få en god start. Vil fik vores hund i weekenden og har fire ugers ferie. Ville aldrig selv vælge en uge. Min. to uger

Kommentér på:
Når hvalpen kommer hjem?

Annonce