{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Hvornår kan man få en hund? {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg har efterhånden haft mange diskussioner med forskellige folk om hvorvidt man kan have en hund eller ej.

Er de eneste hundeejere der gør ting der er synd for dyrene arbejdsløse og pensionister?

De fleste jeg efterhånden har snakket med synes det er synd for en hund at skulle være alene hjemme mange timer om dagen - men betyder det ikke at det udelukkende er arbejdsløse og pensionister det kan have hund?

Det var alene hjemme aspektet...Hvad synes i ellers der skal til før man kan give en hund et godt liv? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan man få en hund?
  • #1   12. jun 2013 Det afhænger vel af hvad man mener er "mange timer" -jeg er rendt på en opdrætter af jack russels der slet ikke vil sælge til folk hvor hunden skal være alene hjemme (nogensinde), og det vil jo betyde at hendes hvalpekøbere må være pensionister, arbejdsløse eller par hvor den ene part arbejder nat og den anden dag e.l.... og helst ikke med børn, for tænk hvis de nu pludselig skal til et eller anden skolearrangement e.l. hvor hunden må efterlades hjemme *gisp*

Generelt synes jeg ikke det er et problem at hunden skal være alene nogle timer hver dag, såfremt man så har tid til at være sammen med den når man ER hjemme. Der hvor jeg synes det er synd er de mange familier hvor hunden først er alene mens familien er på arbejde, i skole osv, og når så de kommer hjem, ryger hunden lige i haven inden man skal afsted til fritidsaktiviteter og hvad der nu ellers er på programmet.

Hvis man har tid og lyst til at opholde sig udenfor i al slags vejr, hvis man kan lide at være hjemme eller have hund med i en stor del af ens fritid og hvis man har råd til de udgifter der er forbundet med at holde hund, så synes jeg egentligt ikke det er så vigtigt om man er hjemmefra nogen timer hver dag... råd får man jo næppe uden at arbejde smiley

• #2   12. jun 2013 Personligt syndes jeg et liv hvor en hund er alene i 10 timer eller mere om dagen er noget skidt. Men jeg ved jo godt at det er virkeligheden for mange Danske hund.
    Jeg vil dog tillade mig at mene at 10 timer er absolut maximum.
    Derudover skal man naturligvis tage sig af hunden, når man så endelig er hjemme. Den skal luftes 3 gange om dagen, og ikke kun en hurtig tur ud at tisse og så ind igen.
    Udover det, er det vel forskelligt hvad og hvor meget, man skal aktiver hunden i det daglige alt efter hvilken race det er.
    Man skal have råd til at have hund. Både økonomisk og tidsmæssigt. Dermed ikke sagt at en på kontant hjælp ikke kan have hund. Når blot de har en nødplan for evt. dyrlæge besøg. Og så vil jeg mene, at jo dårligere ens økonomi er jo vigtiger er det at have en sygeforsikring

• #4   12. jun 2013 Min har altid haft en lufter på hvis de skal være alene mere end 8 timer i det daglig og hvis jeg skal noget i weekenden er der passer på. Har også nogle søde forældre der meget gerne vil hente dem, når jeg arbejde over eller hvis jeg lå syg. En gang har den gamle være alene i 11 timer, pga sygdom på job og kø og mine forældre havde ingen nøgle smiley

• #5   12. jun 2013 Når man kan opfylde hundens behov, kan man have hund. Det er basis.

• #9   13. jun 2013 Jeg synes det er synd, hvis en hund skal være alene hjemme 10 timer om dagen, ikke må komme med på første sal om natten, hvor soveværelserne er, ikke må være i køkkenet, når der spises. Og derudover skal være alene, når man skal på indkøb, til fritidsinteresser, til møder, cafebesøg, familiefester etc.
    Hvis man har hund på den måde, så kan det ikke være mere end ganske få timer, man er sammen med sin hund i døgnet, og det må føles meget ensomt for hunden.

Jeg kan ikke se noget forkert i, at hunden er alene, mens man er på arbejde, forudsat, at man tager sig af den og aktiverer den, når man har fri.
    At have hund er en slags hobby, og sådan en har man ikke, hvis man ikke har tiden til den.

Kommentér på:
Hvornår kan man få en hund?

Annonce