{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Update på Belli- igen igen igen {{forumTopicSubject}}

Update på Belli:
Idag var han til fys, det er 14 dage siden, fordi vi måtte springe over pga. arbejde i sidste uge.

Nå men, han har siden sidste uge udover metacam, været på clomicalm - antidepressiv medicin- JA, jeg ved det lyder mærkeligt, men det er en mening med galskaben:
"Kroniske smerter kan ende i en tilstand, der kaldes "wind up", hvor smerterne ikke kan fjernes, selvom dyret får intensiv behandling med smertestillende midler. Det skyldes, at kroppen har vænnet sig til at modtage smertesignaler i en sådan grad, at den registrerer smerte, selv om signalerne hører op. En kombination af "lykke-
piller" og smertestillende midler kan måske løsne op for problemet." (tager fra netdyredoktor- http://www.netdyredoktor.dk/kat/tema/stu/smertebehandling.aspx
Jeg kan først se om det har den ønskede effekt om 1 uge.
Mht. Clomicalm: Man håber at de smerter han har, er smerter som kroppen erindre, og som ikke reelt er smerter mere- ikke i så stor en grad i hvert fald. Det kan gøre at han spænder mindre op, og så sker der en bedring- også mht. smerter.

Jeg har bemærket at han har haft sværere ved at holde balancen når han skal tisse, mindre styrke i bagparten..

Fysen bekræftede mig i dette. Problemet med de lidelser han har, er at han automatisk vil skåne sin bagpart og overbruge sin forpart istedet. Han var meget mere øm end han plejer at være og urolig.

Hun kaldte en anden vet. sygeplejerske ind, der er uddannet osteopat. Hun fik bearbejdet ham i hele rygsøjlen- hans begyndende spondylose var tydeligt for hende at mærke. Hun fik løsnet ham, bagefter fik han lidt massage.

De næste par dage skal han have lidt ro, imens osteopatien kan hjælpe ham.

Min fysioterapeut er enig med mig i at han har en god livskvalitet endnu, men jeg er meget OBS på det ! Det værste jeg ved er at se dyr lide, i den grad også min elskede Belli smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Update på Belli- igen igen igen

Annonce