{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

viveca m
viveca m
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57

prostatitis {{forumTopicSubject}}

Min hanhund på 9 år blev "syg" forrige weekend. Nr. tre besøg hos dyrlægen finder de ud af, hunden har prostatitis. Gavin som hunden hedder er blevet sat i antibiotikabeh. i tre uger, og når den er overstået, anbefaler dyrlægen mig, at få hunden kastreret.
Ifølge dyrlægen er der stor risiko for at sygdommen vender tilbage.
Da den er afhængig af hormoner, vil en kastraktion enten kemisk eller kirurgisk eliminere den risiko.
En veninde til mig; mener at en kastraktion af sådan en ældre herre, vil ødelægge hans livskvalitet!!!! Veninden mener , man lige så godt kan aflive hunden, som at få ham kastreret!
Jeg har 2 andre hanner i huset og de fungerer godt sammen nu.
Måske er den yngste, den som i forvejen er den mest dominante af de tre.
Hvad mener I?
Nogle erfaringer???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  prostatitis
  • #1   6. jun 2013 Når en hund er syg i kønsorganerne, så behandler man. hvis behandlingen er kastraktion, så er det det man gør.
    En kastraktion fjerner ikke automatisk hundens livskvalitet. Nogle usikre hanner får det sværere efter en kastraktion, og derfor skal man ikke kastrere bare for at gøre det. Du har en reel årsag til at gøre det, så jeg synes du skal følge dyrlægens anbefaling.

• #2   6. jun 2013 Jeg har haft en hanhund der blev kastreret som 8 årig. Han ændrede sig overhovedet ikke og forholdet mellem de 2 hanhunde jeg havde ændrede sig heller ikke.
    Lyt du til din dyrlæge og få mange gode år med din hund -

• viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #3   6. jun 2013 Ok Tak for input. Gavin er en selvsikker hund som fungerer godt med andre dyr

• #4   6. jun 2013 Min ældste hanhund på 5 blev kastreret i april (3 uger før han blev 5 år). Hans livskvalitet er absolut ikke forringet smiley Han har bare sat farten ned og er blevet lidt skildpadde-agtig i det smiley
    Så lyt du bare til din dyrlæge smiley

Kommentér på:
prostatitis

Annonce