Bede hundeejere om at gå? {{forumTopicSubject}}
Jeg er efterhånden træt af, at folk ikke respekterer, at Viktor ikke skal have deres store hund ind i ansigtet.
Her til aften da jeg var ude med Viktor, ser jeg en stor hund. Jeg trækker ud i rabatten og begynder at give Viktor kylling (han er super god til det, er opmærksom, men gør ikke af den forbigående hund). Men alligevel trækker manden tættere på mig. Han spørger om jeg er OK, hvilket jeg svarer ja til og forklarer at jeg sidder der pga træning. Men manden går ikke videre, men kommer i stedet endnu tættere på. Han begynder at påstå at min hund skal møde andre hunde og prøver decideret at trække sin hund tættere på.
Jeg siger at jeg ikke vil have hans hund tæt på min, men alligevel får han den til at sitte 1/2 meter fra Viktor og jeg.
Jeg indser at han nok ikke forsvinder og Viktor begynder at trække ind under mine ben samt at gø lidt for at komme væk fra hunden. Jeg rejser mig og går og siger at dette er grunden til, at han ikke skal møde store hunde.
Jeg havde mest lyst til at bede ham om at gå sin vej, men kan jeg tillade mig det når vi er på offentlig grund? Han må jo sådan set selv om hvor han står... Nogle råd? Prøver altid at forklare min situation, men det hjælper desværre sjældent...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Synes du gjorde alt for at vise at du IKKE ville hilse, og du sagde det jo faktisk også. så kan jeg slet ikke forstå hvorfor han bliver ved
Jeg synes det er helt okay at be ham om at gå, der er ingen grund til at han skulle stå lige der, udover at genere dig og viktor selvfølgelig.
hvis det havde været mig ville jeg faktisk være blevet meget utryg ved det, men det er nu noget helt andet.
Jeg har selv en chihuahua hvalp på 5 mdr, så ved lige hvordan du har det. jeg gør alt for at vise at jeg IKKE vil hilse og alligevel farer der løse store hunde lige op i hovedet på lille lucky. han hilser på store hunde, men kun når jeg har set dem an og har snakket med ejeren.Og det er kun når ejeren har den henne ved sig, så lucky kan komme hen til den i sit tempo.
Har sågar prøvet at kalde lucky til mig (han bruger flexi line) og gå i den anden side af en kæmpe boldbane, og alligevel stod der pludselig to store hunde lige i hovedet på ham. jeg fik et kæmpe chok, så han røg op på armen.
gid folk dog ville respektere andre hundejere
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
Lille fisens mor: Synes også han virkede lidt ubehagelig og hvad får han ud af, at blande sig i min træning? JEG bestemmer hvilke hunde skal møde og det er som regel ikke en som hans. Nok var den ihh så rolig som han sagde, men en halvmørk aften, hvor min hund er træt, er ikke det optimale tidspunkt for en hund som min at møde nye hunde.
Viktor har det netop som din hund. Hvis hunden havde stået længere væk og han selv kunne komme til den, havde han nok ikke gøet af den, men da den stod 1/2 meter fra ham, blev han ret utryg.
Linda L: Tja, ved ikke hvor bange de ville blive for et Chi-bid, desværre
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 165
(så længe han er lille nok til det kan lade sig gøre)
Ved sidstnævnte ser folk ofter på mig som om jeg lige har tager deres julegaven fra dem.
mar 2013
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 131
mar 2013
Synes også selve positionen gør det rimelig tydeligt, at vi ikke vil hilse.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 131
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Men ellers er Maj-Britts løsning med at sige, at din hund fejler noget smitsomt ganske god at bruge - det har andre hundeejere i hvert fald vældig meget respekt for Det er dog ærgerligt, at man ikke bare kan bede folk om at respektere, at man ikke ønsker andre hunde hen til sin egen
Jeg har så det modsatte problem - små hunde i hovedet på mine store hunde. Jeg plejer så bare at sige, at jeg ikke kan garantere, at den ældste ikke bider. Så plejer folk at trække deres små krapyl til sig
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg tænker lidt: Kan det ikke være at ejeren af den store hund tænker "Denne her bette lort gør ikke min hund noget og skulle den nappe, så kan min hund godt klare sig fremfor hvis det er en større hund".
Det er bare en tanke, jeg har og jeg ved ikke om det er rigtigt.
Jeg tænker lidt at vores hunde helst ikke skal møde store hunde,så hellere nogle små hunde, som de evt kan sige fra overfor - uden at det muligvis kan have fatale konsekvenser.
Er jeg helt gal i min tankegang?
Vil lige pointere - inden at folk ryger helt op i det røde felt osv, at det bare er tanker og det er ikke for at fornærme nogen.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Nogen gange tror jeg også at ejeren ærlig talt er ligeglad. Jeg sad en dag på boldbanen og hyggede mig med min kæreste og lucky. Lige pludselig kommer der en stor lab bagfra og lucky får det største chok, så han farer jo op helt forvirret og Gør helt vildt af den anden hund. Jeg har så travlt med at få lucky op så han kan finde tryghed og falde ned igen. For han trækker I snoren frem of tilbage og rundt. Det var frygteligt at se på. Ejeren går bare videre kalder Ingen gang på hunden fik lucky op og hunden løb videre til sidst. Der var ejeren desværre allerede så langt at keg ikke orkede at skulle råbe efter ham.
Jeg vil så gerne at lucky kan være sammen med store hunde, og han er også okay til det. Men er så bange for at de ejere der ikke kan finde ud af det ødelægger det for ham
mar 2013
De forsvandt lidt efter af sig selv, men de hunde burde slet ikke være løs der hvor de var. De LØB frem og tilbage på både fortov og cykelsti, der var på ingen måde kontrol over dem. Senere så jeg dem løbe rundt om en stor busk og ejer var ikke til at se... Puha, jeg havde lyst til at give ham en grim kommentar med på vejen...
mar 2013
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Sidst vi skulle udstille ringtrænede vi på et areal tæt ved vores bolig i flere uger i træk(hvor hunde skal føres i snor), men selvom alle kunne se at vi trænede tog de snorene af deres hunde og lod dem løbe over til os. Maggie har ingen problemer med nogen hunde, men hun må under ingen omstændigheder hilse når hun har sit ringudstyr på, da hun skal lære at man kun er seriøs med det på (så hun ikke tror hun skal lege med de andre hunde der er i ringen samtidig med hende). Og det er altså svært når fremmede hunde braser ind i vores træning..
Forstår ikke hvorfor mennesker absolut skal forstyrre, eller være påtrængende. Jeg haler altid Maggie ind i linen hvis der kommer en anden hund, og især hvis den eller dens ejer ligner at den ikke ønsker selvskab.
mar 2013
Samtidig mener nogle hundeejere af små hunde, at deres lille hund jo alligevel ikke kan gøre nogen skade, og derfor er der intet problem i, at de løber hen til store hunde.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Netop.
Prøv bare at overføre det på mennesker. Der er mennesker, der har tendens til at gå over på det modsatte fortov, hvis de møder f.eks en Schæfer, Rottweiler eller lign mens derimod hvis det er en Chihuahua, Papillon eller lign, så er folk ligeglade, for "de gør jo ingenting".
Kort og godt, man skal have styr på sine hunde, mere er der ikke i det. Vores hunde løber aldrig løs, når de luftes. De har haven at løbe løs i, hvis det er, men aldrig udenfor matriklen, da vi ved, at de intet hører, hvis de ser en anden hund, der har lyst at hilse på... Heldigvis så er vores hunde så "tilpas sære" at de ikke gider hilse på andre hunde, men det afholder dem ikke fra at skælde ud, når der går en hund forbi vores have - og vores er ude - så skal der skældes ud som om vores hunde var "blodtørstige bæster". Sådan lyder de i hvert fald...
maj 2008
At jeg så ikke fatter de ejere af små hunde, der uden skrubler lader deres hunde løbe over til mine to uden lige at stikke en finger i jorden og høre, om mine evt. kunne finde på at bide.
mar 2013
HH: Ja, det er nemlig det. Og det er netop også sådan Viktor kan lyde, hvis en hund overrasker ham eller kommer og stikker snuden helt hen til ham. Så for min skyld måtte de gerne lige holde et par meters afstand...
maj 2008
Halvdelen af hundeejerne ved ikke, hvad den betyder. Og ved de, hvad den betyder, så glemmer de jo at respektere os, der ikke bruger gult bånd på linen.
Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt, at et gult bånd skal erstatte ganske almindelig høflighed og omtanke - noget som enhver hundeejer burde være udstyret med i stedet for et gult bånd!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 129
Jeg ville kort og godt bede ham gå. Jeg træner også kontakt med min og folk skal bare ikke blande sig i træningen, så længe den ikke er til skade for nogen.
Bede hundeejere om at gå?