{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Bede hundeejere om at gå? {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden træt af, at folk ikke respekterer, at Viktor ikke skal have deres store hund ind i ansigtet.

Her til aften da jeg var ude med Viktor, ser jeg en stor hund. Jeg trækker ud i rabatten og begynder at give Viktor kylling (han er super god til det, er opmærksom, men gør ikke af den forbigående hund). Men alligevel trækker manden tættere på mig. Han spørger om jeg er OK, hvilket jeg svarer ja til og forklarer at jeg sidder der pga træning. Men manden går ikke videre, men kommer i stedet endnu tættere på. Han begynder at påstå at min hund skal møde andre hunde og prøver decideret at trække sin hund tættere på.
Jeg siger at jeg ikke vil have hans hund tæt på min, men alligevel får han den til at sitte 1/2 meter fra Viktor og jeg.

Jeg indser at han nok ikke forsvinder og Viktor begynder at trække ind under mine ben samt at gø lidt for at komme væk fra hunden. Jeg rejser mig og går og siger at dette er grunden til, at han ikke skal møde store hunde.

Jeg havde mest lyst til at bede ham om at gå sin vej, men kan jeg tillade mig det når vi er på offentlig grund? Han må jo sådan set selv om hvor han står... Nogle råd? Prøver altid at forklare min situation, men det hjælper desværre sjældent...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bede hundeejere om at gå?
  • #2   5. jun 2013 hold op hvor var han dog uhøflig og decideret dum (undskyld)
    Synes du gjorde alt for at vise at du IKKE ville hilse, og du sagde det jo faktisk også. så kan jeg slet ikke forstå hvorfor han bliver ved smiley
    Jeg synes det er helt okay at be ham om at gå, der er ingen grund til at han skulle stå lige der, udover at genere dig og viktor selvfølgelig.
    hvis det havde været mig ville jeg faktisk være blevet meget utryg ved det, men det er nu noget helt andet.

Jeg har selv en chihuahua hvalp på 5 mdr, så ved lige hvordan du har det. jeg gør alt for at vise at jeg IKKE vil hilse og alligevel farer der løse store hunde lige op i hovedet på lille lucky. han hilser på store hunde, men kun når jeg har set dem an og har snakket med ejeren.Og det er kun når ejeren har den henne ved sig, så lucky kan komme hen til den i sit tempo.

Har sågar prøvet at kalde lucky til mig (han bruger flexi line) og gå i den anden side af en kæmpe boldbane, og alligevel stod der pludselig to store hunde lige i hovedet på ham. jeg fik et kæmpe chok, så han røg op på armen.

gid folk dog ville respektere andre hundejere smiley

• #5   5. jun 2013 Maj-Britt: Kunne da godt være man skulle prøve det trick (;

Lille fisens mor: Synes også han virkede lidt ubehagelig og hvad får han ud af, at blande sig i min træning? JEG bestemmer hvilke hunde skal møde og det er som regel ikke en som hans. Nok var den ihh så rolig som han sagde, men en halvmørk aften, hvor min hund er træt, er ikke det optimale tidspunkt for en hund som min at møde nye hunde.

Viktor har det netop som din hund. Hvis hunden havde stået længere væk og han selv kunne komme til den, havde han nok ikke gøet af den, men da den stod 1/2 meter fra ham, blev han ret utryg.

Linda L: Tja, ved ikke hvor bange de ville blive for et Chi-bid, desværre smiley

• #6   5. jun 2013 Jeg plejer at sige at vi er ved at lære og holde fokus på hvad jeg beder ham om og det er en opgave i sig selv, virker det ikke så løfter jeg hunden op og går lidt væk.
    (så længe han er lille nok til det kan lade sig gøre)
    Ved sidstnævnte ser folk ofter på mig som om jeg lige har tager deres julegaven fra dem.

• #7   5. jun 2013 Kunne godt være man skulle prøve at løfte ham, Har prøvet at lokke ham væk fra to tungnemme damer med deres hunde. De ville ikke gå fra mig, så jeg måtte gå fra dem. Her gik det fint, han gøede ikke af hundende. Men den har gang kunne det godt være jeg lige skulle løfte ham, da han nåede at blive lidt opkørt før vi kom væk.

• #8   5. jun 2013 Synes det er noget mærkeligt noget, at han skal stå og belære dig om din hund smiley Jeg har selv en stor hund, men ham lader jeg heller ikke hilse på alle der kommer forbi. Synes folk skulle passe sit eget. Der er jo nok en grund til du stiller dig som du gør. God dag smiley

• #9   5. jun 2013 Julie: Synes jeg bestemt også, min ellers pæne og venlige tone forsvandt til sidst og han ødelagde mit ellers OK humør (Turen/træningen blev lidt ødelagt LIGE da vi var kommet ud af døren, da den store, løse, hvide Samojede fra området kom løbende lige op i hovedet på Viktor fra hjørnet. Vi var ikke engang kommet ned af risten).

Synes også selve positionen gør det rimelig tydeligt, at vi ikke vil hilse.

• #10   6. jun 2013 Synes tit folk altid synes de ved bedre. Og kan godt forstå dig. Sådan noget ødelægger ens dag. Var i hundeskoven forleden og min hund begyndte at ville humpe en anden hund, bad ham lade være, for det vil jeg ikke have. Så kom en som intet havde med det at gøre og sagde det skulle jeg ikke blande mig i og det måtte han godt. Øh nej, det min hund, og jeg synes ikke han skal gøre det. Mange skal bare blande sig, desværre! Men synes især det træls for dig og søde lille Viktor, når han tydeligvis ikke kan lide det smiley

• #11   6. jun 2013 Til det famøse: "Den gør ikke noget" plejer jeg at råbe tilbage: "DET GØR MIN!"

• #12   6. jun 2013 Selvfølgelig kan du da tillade dig at bede ham om at gå væk med sin hund. Han er jo dybt uhøfligt og respektløs overfor både dig og lille Viktor.
    Men ellers er Maj-Britts løsning med at sige, at din hund fejler noget smitsomt ganske god at bruge - det har andre hundeejere i hvert fald vældig meget respekt for smiley Det er dog ærgerligt, at man ikke bare kan bede folk om at respektere, at man ikke ønsker andre hunde hen til sin egen smiley

Jeg har så det modsatte problem - små hunde i hovedet på mine store hunde. Jeg plejer så bare at sige, at jeg ikke kan garantere, at den ældste ikke bider. Så plejer folk at trække deres små krapyl til sig smiley

• #15   6. jun 2013 Nu kan det godt være at jeg generaliserer en del, men jeg synes ofte at høre/læse om folk med mindre hunde, der har disse uheldige/irriterende episoder med ejere f store hunde.
    Jeg tænker lidt: Kan det ikke være at ejeren af den store hund tænker "Denne her bette lort gør ikke min hund noget og skulle den nappe, så kan min hund godt klare sig fremfor hvis det er en større hund".
    Det er bare en tanke, jeg har og jeg ved ikke om det er rigtigt.

Jeg tænker lidt at vores hunde helst ikke skal møde store hunde,så hellere nogle små hunde, som de evt kan sige fra overfor - uden at det muligvis kan have fatale konsekvenser.
    Er jeg helt gal i min tankegang?

Vil lige pointere - inden at folk ryger helt op i det røde felt osv, at det bare er tanker og det er ikke for at fornærme nogen. smiley

• #16   6. jun 2013 HH jeg tror du har fat I noget. Men jeg tror der er en del mere I det end det. Synes også det er så synd at nogle er sådan. For det ødelægger det for andre der godt kan finde ud af det.

Nogen gange tror jeg også at ejeren ærlig talt er ligeglad. Jeg sad en dag på boldbanen og hyggede mig med min kæreste og lucky. Lige pludselig kommer der en stor lab bagfra og lucky får det største chok, så han farer jo op helt forvirret og Gør helt vildt af den anden hund. Jeg har så travlt med at få lucky op så han kan finde tryghed og falde ned igen. For han trækker I snoren frem of tilbage og rundt. Det var frygteligt at se på. Ejeren går bare videre kalder Ingen gang på hunden smiley fik lucky op og hunden løb videre til sidst. Der var ejeren desværre allerede så langt at keg ikke orkede at skulle råbe efter ham.

Jeg vil så gerne at lucky kan være sammen med store hunde, og han er også okay til det. Men er så bange for at de ejere der ikke kan finde ud af det ødelægger det for ham smiley

• #17   6. jun 2013 Det kan jeg også komme til at tænke nogle gange HH. Har også været ude for at vi skulle forbi en mand med 2 løse hunde af en jagthunde race. Jeg stoppede op for ikke at komme for tæt på, men de to rimelig store hunde løb hen til os og kredsede rundt om Viktor. Han gøede ikke men så meget utryg ud. Jeg råbte "Undskyld, men jeg vil ikke have at dine hunde løber efter min hund!" samtidig med, at jeg prøvede at få lidt styr på situationen. Men denne mand svarede bare "nej nej" og det var det! Ikke noget med at kalde de løse hunde til sig.

De forsvandt lidt efter af sig selv, men de hunde burde slet ikke være løs der hvor de var. De LØB frem og tilbage på både fortov og cykelsti, der var på ingen måde kontrol over dem. Senere så jeg dem løbe rundt om en stor busk og ejer var ikke til at se... Puha, jeg havde lyst til at give ham en grim kommentar med på vejen...

• #18   6. jun 2013 Men kan se at mange mener, jeg bare skulle have bedt manden om at gå eller have givet en "truende" kommentar om en syg hund. Så tror jeg dropper den lange forklaring næste gang og går lige til sagen om, at vi ikke ønsker nogen form for kontakt smiley

• #19   6. jun 2013 Tror ikke det har noget med store hunde at gøre - eller deres ejere, for jeg oplever små hunde ejere der gør præcis det samme.
    Sidst vi skulle udstille ringtrænede vi på et areal tæt ved vores bolig i flere uger i træk(hvor hunde skal føres i snor), men selvom alle kunne se at vi trænede tog de snorene af deres hunde og lod dem løbe over til os. Maggie har ingen problemer med nogen hunde, men hun må under ingen omstændigheder hilse når hun har sit ringudstyr på, da hun skal lære at man kun er seriøs med det på (så hun ikke tror hun skal lege med de andre hunde der er i ringen samtidig med hende). Og det er altså svært når fremmede hunde braser ind i vores træning..

Forstår ikke hvorfor mennesker absolut skal forstyrre, eller være påtrængende. Jeg haler altid Maggie ind i linen hvis der kommer en anden hund, og især hvis den eller dens ejer ligner at den ikke ønsker selvskab.

• #20   6. jun 2013 Calule: Tror jeg også du har ret i - tror den går begge veje. Nogle ejere af store hunde mener ikke den lille hund kan gøre noget og derfor lader de deres store hund nærme sig.

Samtidig mener nogle hundeejere af små hunde, at deres lille hund jo alligevel ikke kan gøre nogen skade, og derfor er der intet problem i, at de løber hen til store hunde.

• #21   6. jun 2013 Anna
    Netop.
    Prøv bare at overføre det på mennesker. Der er mennesker, der har tendens til at gå over på det modsatte fortov, hvis de møder f.eks en Schæfer, Rottweiler eller lign mens derimod hvis det er en Chihuahua, Papillon eller lign, så er folk ligeglade, for "de gør jo ingenting".

Kort og godt, man skal have styr på sine hunde, mere er der ikke i det. Vores hunde løber aldrig løs, når de luftes. De har haven at løbe løs i, hvis det er, men aldrig udenfor matriklen, da vi ved, at de intet hører, hvis de ser en anden hund, der har lyst at hilse på... Heldigvis så er vores hunde så "tilpas sære" at de ikke gider hilse på andre hunde, men det afholder dem ikke fra at skælde ud, når der går en hund forbi vores have - og vores er ude - så skal der skældes ud som om vores hunde var "blodtørstige bæster". Sådan lyder de i hvert fald... smiley

• #22   6. jun 2013 Kratlusker - jeg tror faktisk, at du har en pointe der. Og jeg kan sagtens forstå ejere af små hunde. Store hunde kan være meget voldsomme (har selv en unghund, der ikke helt forstår, hvor stor og voldsom han er i forhold til små hunde). Og ja, hvis en stor hund "siger fra", så er risikoen for skade på en lille hund da større, end hvis det var to små hunde smiley

At jeg så ikke fatter de ejere af små hunde, der uden skrubler lader deres hunde løbe over til mine to uden lige at stikke en finger i jorden og høre, om mine evt. kunne finde på at bide.

• #25   7. jun 2013 Lyngby: Det har vi også kraftigt overvejet, pg tror vi gør det snart, men er nu i tvivl om de hundeejere, der udgør et problem, ved hvad det betyder. Men det er jo et forsøg værd

HH: Ja, det er nemlig det. Og det er netop også sådan Viktor kan lyde, hvis en hund overrasker ham eller kommer og stikker snuden helt hen til ham. Så for min skyld måtte de gerne lige holde et par meters afstand...

• #27   7. jun 2013 Jeg vil ikke anbefale det gule bånd.
    Halvdelen af hundeejerne ved ikke, hvad den betyder. Og ved de, hvad den betyder, så glemmer de jo at respektere os, der ikke bruger gult bånd på linen.
    Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt, at et gult bånd skal erstatte ganske almindelig høflighed og omtanke - noget som enhver hundeejer burde være udstyret med i stedet for et gult bånd!

• #28   7. jun 2013 Du risikere at endnu flere kommer hen til jer for at spørge hvad det er

• #29   7. jun 2013 Jeg bryder mig heller ikke om når der kommer hunde hen og skal hilse, uden at ejer har spurgt om det er i orden. Min hund kan have nogle dage, hvor han er meget op at køre og det bliver bestemt ikke bedre af at der kommer hunde helt hen, der vil lege.
    Jeg ville kort og godt bede ham gå. Jeg træner også kontakt med min og folk skal bare ikke blande sig i træningen, så længe den ikke er til skade for nogen.

Kommentér på:
Bede hundeejere om at gå?

Annonce