1.054 visninger
|
Oprettet:
Hvilket loppemiddel ? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Hvilke loppemiddel vil i anbefale. Det skal være noget der tager flåter, lopper ja hele pivtøjet.
Har brugt Bayvantic på hende 2 gange men syntes hun klør sig et godt stykke tid efter hun har fået det. Hun har ikke lopper nu, men hun skal havde noget for at forhindre dem og flåter.
Så tænker om det er for kradsbørstigt til hende?
Hvilket alternativ kan i anbefale ? Har læst advantage kun virker på lopper og lus og at frontline der skal lopper og andet kravl ind og bide før det virker ?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.765
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 94
Da hun er blevet behandlet med loppe/flåte midler siden hun var 8 uger ganmel, kan jeg dog ikke vide om mængden af flåter ville ha' været flere uden...
Jeg bruger Bayvantic om sommeren og Advanced om vinteren, da jeg føler Bayvantic'en er den mest effektive.
Jeg tror det er meget forskelligt hvad folk 'sværger' til af disse midler, og har hørt om et par hunde der ikke har kunnet tåle Bayvantic....
Har du snakket med dyrlægen om de 'nye' halsbånd der er kommet?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
Ja isabelle det er nemlig heller ikke konstant hun klør sig. Bare sådan pludselig kløflip et par gange om dagen noget tid efter hun har fået en.
Nej cirkeline det har jeg ikke? Min dyrlæge anbefalede mig nemlig bayvantic. Har dog enndu ikke fundet en eneste flåt på hende så virke må det jo. Bare i tvivl om det genere hende siden hun klør sig.
jun 2011
Vi færdes rigtig mange forskellige steder, hvor der bla. er mange vildkatte, og desværre er der rigtig mange der ikke loppebehandler deres kære hunde.
Og da jeg ikke ønsker at skulle tage en evt. kamp op med lopper i hjemmet, Så har jeg ganske enkelt bare valgt at forebygge i stedet for at helbrede ??
jun 2011
Synes da du skal ringe til din dyrlæge, eller hvor du har købt det hvis du bekymret eller i tvivl - om ikke andet så bare for at få ro i sindet ??
mar 2011
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 124
men behandler I jeres drægtige tæver forebyggende mod flåter og hvis ja, hvilket middel bruger I da?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jun 2011
Jeg fik at vide af dyrlægen at Frontline og Bayvantic godt må gives til drægtige og diende tæver, men ville da helt klart have fortrukket at bruge et naturprodukt hvis jeg havde vist de fandtes ??
( Har brugt adskillige timer på nettet om netop dette, uden at have fundet/opfanget der er naturprodukter ??Spurgte endda dyrlægen som kun nævnte Frontline og Bayvantic da jeg og spurgte )
nov 2008
Jeg har også oplevet at en del BARF-forhandlere har det.
jun 2011
feb 2010
Stella kan det middel også bruges mod flåterne?
jun 2011
nov 2008
feb 2010
Snakkede med 2 igår. Den ene brugte bayvantic og hendes hund kløede sig slet ikke af det og den anden jeg snakkede med har samme race som mig og har altid brugt fronline med godt resultat. Så det prøver jeg. Og hvis ikke det virker på min ja så kigger jeg lige tråden her igennem igen med jeres andre alternativer
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Jeg fik anbefalet seresto vet af min dyrlæge - et loppehalsbånd (lugtfrit) som holder i 8 måneder og det koster ca. 5-600 kr. for en lille hund, lidt dyrere til en stor. Hun har ikke haft lopper, flåter eller andet utøj siden hun fik det på.
Samtidig får man en reminder når halsbåndet skal udskiftes og der er faktisk rigtig god service på de halsbånd.
Min mors hund fik også et, og da jeg efterfølgende skulle klippe ham, kunne jeg se at lopperne sprang rundt, så han kom forbi Dr. dyr som tog halsbåndet og sendte det ind til fabrikanten. Der blev det undersøgt og testet, og det virkede faktisk - problemet var dog at det ikke sad stramt nok på hunden, og så virker det ikke. Efterfølgende har han heller ikke haft noget som helst utøj. Og de betalte ikke for at få testet det, eller noget som helst.
Hvilket loppemiddel ?