{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Agility {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte om der er nogle steder hvor man kan prøve agility uden det koster det vilde?

Jeg går ikke til træning med Lady, men hun er dygtig til at høre efter, hun kan sit,dæk indkald...problemet er mere når der er andre, så kan hun ganske fint være vil-døv smiley
Hun skal lige hilse/lege et par minutter, og så er hun klar på at lytte.
Så et rigtigt agility hold, vil nok være lidt svært at starte op på.

Jeg tror hun vil elske det, hun elsker at træne og lære.
Ja jeg er sikker på at hun vil elske det.

Vi bor i Egtved. Har overvejet selv at købe nogle ting, men haven skal laves helt om så vi får en græsplæne, så der går lang tid før den kan bruges... Nok først næste år. Her har boet et ældre par og haven er fyldt med planter, og intet græs.

Nogle ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility
  • #1   28. maj 2013 Prøv at hør i din lokale DcH forening, de steder jeg har været træner har det altid været sådan at det er helt gratis at komme og prøve et par gange, netop for at se om det er noget.

Se lokal forening her (link fjernet)

• #2   28. maj 2013 Jeg vil gå all-in til problemet og få det løst på en god måde. DCH har hold rundt omkring i landet, og kan selv anbefale det i aller højeste grad.

Min unghund (Terrier) har altid synes det er hyle morsomt at bestemme selv. Hun løber når hun vil - løber væk! I dag på pre-agility holdet er hun nærmest kendt i hele klubben, da hun simpelthen har gjord sig sådan en stor udvikling. Hun pev og skreg og trækkede sig væk fra ALT hvad der rørte sig eller talte i starten. Mennesker, dyr, legetøj alt. I dag vil hun snakke med storset alle, så hun hopper op (mindre problem) smiley
    Når vi træner agility, løber hun nogle gange væk, men det tager mig højest 5-12 sek. før hun sidder på sin plads nu, hvor det førhen tog 6-7 min.. Hun er nemlig vil-døv, men det er blevet meget bedre!
    Så det hedder træning, og det hjælper, hvis man for den rette vejledning! smiley

• #3   28. maj 2013 Prøv at kontakte DCH eller en anden klub og hør hvad de siger. Og så vær ærlig omkring det.
    Inden vi startede på begynderhold, var jeg meget i tvivl om, hvordan min hunds lydighed ville være omkring så mange andre hunde. Specielt når alt foregår uden snor. Det har vist sig slet ikke at være noget problem. Den første gang fik vi som en prøve gang smiley

• #4   28. maj 2013 Okay, er der ikke krav om at de skal ha gået til lydighed?
    Det hun kan er hjemmelært og har hende ca 4 mdr, og ting tager jo tid smiley

• #5   28. maj 2013 Lydighed og agility er 2 forskellige ting og hører ikke sammen hvis det er konkurrence du sigter efter. Så nej man skal ikke have gået til det ene for at have gået til det andet!

Dog er præ-agility et fortsætterhold til hvalpe-holdet.Så de 2 hold hænger sammen. Men din er jo ikke hvalp smiley

• #6   28. maj 2013 Går ikke efter konkurrence, bare hygge os smiley

• #7   28. maj 2013 Ja men tror virkelig stadig ikke man skal have gået til det ene for at gå til det andet! smiley har i al fald aldrig hørt om det smiley

• #8   28. maj 2013 Inden vi startede anbefalede de et lydighedshold. Men det er ikke et decideret krav, der hvor vi træner. Som sagt var jeg meget meget i tvivl om min hund overhovedet ville blive ved min side, da han også er meget glad for at snakke med andre hunde. Men man kan altså blive overrasket smiley
    Jeg synes da du skal prøve, at høre om i må få en prøvetime inden i starter.

I dch betaler man for et helt år, så synes egentlig ikke det er så dyrt. Jeg er så glad for at vi startede, selvom jeg tvivlede meget. Men i den sidste ende kender du jo din hund bedst smiley

• #9   28. maj 2013 Hvad giver i for det?

Jeg tror hun vil nyde det rigtig meget

• #10   28. maj 2013 Det er vel forskelligt i de fleste klubber? men sådan i min (ØBcH) smiley

Kontingent for 2013
    Kontingentet består af: grundkontingent + aktivitet + evt. ekstra aktivitet

Grundkontingent:
    DcH Danmark = 500 kr

Helårlig aktivitet:
    Trænings kontingent 10-17 år = 300 kr
    Trænings kontingent 18+ år = 500 kr

Halvårlig aktivitet:
    Halv årlig kontingent 18+ år Januar-Juni = 300 kr
    Halv årlig kontingent 10-17 år Januar-Juni = 150 kr
    Halv årlig kontingent 18+ år år August-December = 300 kr
    Halv årlig kontingent 10-17 år August-December = 150 kr

Ekstra aktivitet:
    (deltagelse på to hold) eller hund nr. 2 = 200 kr

• #11   28. maj 2013 Der hvor jeg går anbefaler de osse lydighed inden + at hunden skal være 1 1/2 år inden den begynder at løbe ag. Inden da ka man gå på sandkasse holdet som er indlæring af bl.a. hvordan man fører hunden rundt på banen...

• #12   28. maj 2013 I vores klub skal hunden være fyldt 1 år både i agility og lydighed. Mener dog man godt kan starte på lydighed hvis hunden er 9-12 mdr. smiley
    Men i konkurrencer skal hunden være fyldt 18 mdr. lige meget hvad! smiley

• #13   28. maj 2013 For du kan træne agility skal hundens grunlæggende lydighed være på plads, små hunde skal være 1år før de må starte med at springe, da de ikke er udvokset før.

Jeg giver 1200kr / år

Kommentér på:
Agility

Annonce