{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.489 visninger | Oprettet:

Fodre KUN på dåsemad?? {{forumTopicSubject}}

Hey HG
Da min mindste hund bare ikke har lysten til andet end vådfoder (og unghundens hvalpe-tørfoder), og er FOR tyk, tænker jeg på om det er muligt KUN at fodre hende på vådfoder?
Det vil selvfølgelig sige at vi skifter til et mærke i høj kvalitet, da hun lige nu bliver fodret på Royal Canin tør og Rema/Liva/Brugsens dåsefoder, som appetitvækker.

Vi har haft flere mærker og varianter af tørfoder, men det er bare ikke hende. Heller ikke de dyre mærker som Taste Of The Wild og Essential.

Min mor sagde, at hun har hørt hunde helst SKAL have noget at tygge i når de spiser? Har aldrig selv hørt det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodre KUN på dåsemad??
  • #1   28. maj 2013 Hunden vil ikke spise, men er for tyk?
    Har du overvejet, at du måske har overfodret den, og den derved stopper med at spise fordi den er mæt?

• #2   28. maj 2013 Hvis den er for tyk så skal den da ikke lokkes med dåsemad..?

Ja hunde skal ha noget at tygge på, for at få renset tænder, men det er sjældent at de får det af tørfoder...

• #3   28. maj 2013 jeg forstår heller ikke hvorfor hun skal lokkes til maden med dåsemad når hun er for tyk? Hvis der skulle ændres i hendes foder ville jeg nok sætte mig ind i at barfe og så prøve det

• #4   28. maj 2013 Nogen hunde der bliver overfodret, har det med ikke at ville spise.

Jeg taler af egen erfaring smiley

• #5   28. maj 2013 http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/545230-hjaelp__hunden_er_for_tyk

Hun var bestemt ikke overvægtig før vi fik vores hvalp som kører på FED hvalpefoder, som Cleo er blevet ved med at tage af, da vi ikke har været opmærksomme på!. + så har hun fået alt alt for mange godbidder! Hun spiser højest 20 g. tørfoder om dagen i dag, men hun har aldrig brudt sig om tørfoder, heller ikke dengang vi fik hende for nogle år siden!

• #6   28. maj 2013 En hund spiser når den er sulten.
    Lad være med at have mad stående fremme hele døgnet. Tilbyd mad morgen og aften. Så sker det heller ikke at den tager hvalpens mad.

• #7   28. maj 2013 Du kan fodre med vom og hundemad i stedet. Det er råt kød tilsat vitaminer.

• #8   28. maj 2013 Så må i fjerne hende når hvalpen får mad, hvis hun spiser hvalpefoderet og bliver tyk af det..

• #9   28. maj 2013 Det er der jo heller ikke noget at sige til, når hun får alt muligt andet i stedet for.

Det svare til et barn, der hele dagen bliver fodret med slik, og derfor ikke er sulten når de skal have aftensmad. Og når "barnet" så ikke vil spise aftensmad, bliver der hældt noget mere slik over, for at barnet vil spise det.

Når din hund lærer, at der ikke kommer andet end tørfoderet, skal den nok spise.

• #10   28. maj 2013 Sørg for hun ikke får den lille hunds tørfoder.
    Drop vådfoderet, hun ved hun får det, så gider hun ikke spise sit tørfoder...
    Jeg ville ikke give rent vådfoder, og slet ikke til en overvægtig hund.! Men nogen hunde lever jo af det..!
    Hvor længe har i forsøgt at nøjes med hendes eget tørfoder?

• #11   28. maj 2013 Det gør vores bare ikke. Hun var ekstrem undervægtig de første par mdr. da vi fik hende, vi prøvede næsten alt! Vi fik vægten lidt op med noget rugbrød med leverpostej, men bare ikke det bedste. Tørfoder har bare aldrig været hendes number 1 af mad! De får ca. 20 min. til at spise i om morgenen og om aftenen længere tid. Ellers tager vi skålen op. Det hjælper ikke. Førhen har hun gået 2-3 dage uden forder fordi hun ikke gad at spise det, ligemeget hvad! smiley

Mit spørgsmål er jo egentlig bare om det er muligt at fodre kun med dåsemad?

• #12   28. maj 2013 Mine de to små får ikke meget mere end 20g om dagen + guffer når vi træner.

Er helt enig med Malene - tilbyd dem mad morgen og aften og så hold øje med når de spiser så de ikke stjæler fra hinanden.
    Og hvis hun ikke spiser, så fjern det og tilbyd det først igen til næste måltid. Hun skal nok blive sulten og spise

• #13   28. maj 2013 Hun fik rent tørfoder i ca. 9 mdr., da hun til sidst så ganske frygtelig ud, fordi hun var så tynd. Derefter begyndte vi at give hende vådfoder oveni, som hun har kørt på lige siden. Men det er i så små mængder at hun jo må være mere sulten end vådfoderet?
    Hun har ikke adgang til unghundens hvalpefoder mere!

• #14   28. maj 2013 Du kan sagtens kun fodre med dåsemad, men hun skal have en del (fordi der er så meget vand i)
    Hvad ellers med at begynde at barfe hende eller prøve ziwi peak (hvis hun ikke har prøvet det)

Men altså hun dør ikke af sult smiley

• #15   28. maj 2013 I mit univers er det ikke muligt at fodre med ren dåsefoder. Det har slet ikke den rette sammensætning af næringsstoffer.
    Kig i stedet på vom og hundemad. Det er ligeså nemt.

• #17   28. maj 2013 Hov men hvorfor ikke bare fortsætte med at blande en anelse vådfoder i det tørre og så køre hende på mindre mad, så skal hun nok tabe sig

• #18   28. maj 2013 Hun får tandsten hvis hun ikke får lov at tygge... derudover kan det jo ikke passe, at hun er for tyk og samtidig ikke vil spise...

Men, det ligger ikke i en hunds natur at sulte sig ihjel. Så hvis hun får tilbudt mad, så spiser hun, når hun engang bliver sulten nok!

• #20   28. maj 2013 Ziwipeak + Vom og hundemat har jeg aldrig hørt om?
    Jeg er bare ikke god til at "sulte" mine hunde. Vores unghund er for tynd, da hun ikke vil spise. Hun får rent tørfoder, men spiser når hun bliver sulten, bare ikke nok!
    Hvis Cleo ikke spiser kaster hun gullit/hvidt skum op og får nogle gange diarré, så hun er bare så afhængig af specielt hendes morgenmad!

• #23   28. maj 2013 Enig med dig Maj-Britt, kan ikke se hvorfor hunden skal sulte sig selv for at blive nød til at spise nogen tørre piller. Men spørgsmålet er jo bare om den vil fungere lige så godt på noget andet?
    Gulerødder kan vores hunde ikke tåle? Men de for masser af kødben og tyggepinde! smiley

• #25   28. maj 2013 Jeg synes godt du bare kan give hende vådfodder... Du kan evt. finde et godt vådfodder mærke, hvor der heller ikke er overdrevent meget fedt i, og noget hvor der er mere kød, ind der er vand, da vådfodder indeholder næsten 80 % vand..

Vores den lille gad heller ikke og spise tørkost, i det første års tid, og der gav jeg hende kun vådfodder, kylling og tun.

Jeg vil helst bruge dyrlægens vådfodder, fordi det er den eneste min hund rigtig kan tåle i sin lille mave..

Men ellers kan man købe i føtex vådfodderet som hedder DYRLÆGENS og det er et godt prudukt synes jeg.. Det er ikke så billigt som dem man kan købe i rama 1000, fakta og Lidl, men heller ikke lige så dyrt som ved selve dyrlægen.

I dag spiser vores den lille stort set alt, så i dag får hun det meste kun sin tørkost, men nogle gange får hun også lidt pate/vådfoder...

Jeg synes roligt du kan give hende det kun. Start med at give en lille smule morgen, og en lille smule aften, i et godt stykke tid, og se om hun så ikke vil spise lidt tyggeben, gulerod eller hvad du ellers kan finde på, så hun også får renset sine tænder...

Ellers må du bare selv i gang med tandbørsten smiley

• #28   28. maj 2013 VOH forhandles rundt omkring i landet. Du kan se forhandlerliste på hjememsiden.

• #29   28. maj 2013 Jeg har en vovse som er ekstremt kræsen/stædig - og jeg havde det sådan at det er da synd hvis hun ikke kunne lide maden - vi andre ville da heller ikke bryde os om at skulle spise noget vi ikke kan lide så vi har prøvet snart alt foder næsten for at se om der ikke var noget hun gad spise men fik Gia lov til at bestemme levede hun af pølser, leverpostej og andre lækre godbidder - for hende er det at spise tørfoder bare rigtigt kedeligt. Men hun kan selvfølgelig ikke kun leve af godbidder og skifte foder kunne vi heller ikke blive ved med - så vi fandt noget som hun fungerer godt på og spist med største velbehag i starten (men lige som alt det andet blev det jo hurtigt kedeligt) - men hun fik simpelthen ikke tilbudt andet. Hun tog også i starten flere dage hvor hun stort set slet ikke spiste (ren stædighed) og så var hun jo vant til at jeg fik ondt af hende og tilbød hende noget andet. Idag ved hun godt at godbidder er kun til når vi går tur og som en aftenssnack - EFTER hun har spist det andet foder smiley

Mon ikke din også er vant til at der nok skal komme noget andet hvis bare den venter længe nok? smiley

• #31   28. maj 2013 Alfisten Natasja

Ved du meget om vådfodder??? Altså om hvor meget hunden må få osv? Det synes jeg nemlig er lidt svært at hitte ud af, fordi det ikke står som på en tørfodderpose..

Sorry jeg lige låner dit indlæg Vovhunden's Phillis.. smiley

• #33   28. maj 2013 Alfisten Natasja

okay .) Tak

Hvis jeg så har en dåse vådfodder på 300 gram.. Min hund vejer ca. 2,8 kilo, og skal ikke tabe sig eller tage på.. Hvor meget af de 300 gram ville du tro hun skal have, hvis hun ikke får andet.. Altså udover lidt godbidder og sådan. smiley

• #34   28. maj 2013 Denise - hvad er det for et mærke? der er nemlig lidt forskel på hvor meget. På dem jeg har står der mængde.
    Finder lige en dåse og tjekker

• #35   28. maj 2013 Denise - Jeg har lige taget to forskellige.
    Den ene er der 300g i og det er budget fra bilka: dagligt gives 60g foder pr kg legemsvægt
    Den anden er der 1240g i og det er fit+fun fra maxi zoo: 5kg hund en halv dåse (så må du lige selv regne ud smiley )

• #36   28. maj 2013 findes også en mellem ting smiley

et foder der hedder Renske.. 80 % kød og grønsager for resten.. kan fint gives som fuldfoder ( a la barf )
    har samme konsistens som dåsemad ( dog mere fast ) ..
    til at tygge på kan hunden fint få gullerøder, knogler eller lignende smiley

• #37   28. maj 2013 Elin? Har du et link? smiley

• #38   28. maj 2013 Du vil altid være i mit hjerte min skat

okay, det hjalp en del..... tak smiley

er det fordi der så meget vand i, at hunden skal have så meget?? Det lyder jo lidt voldsomt, når vores den lille på TØRKOST kun får 50 gram, om dagen...

Men jeg have hørt det før, at "Det virker som om det er meget" Men ikke er det, fordi det er noget andet ind tørkost....

• #39   28. maj 2013 Hvis nogen skulle være interesseret har jeg valgt at Cleo fremover vil blive fodret med rent vådfoder - hvis hun trives på det. Hun vil forsat få sit daglige kødben og friske grøntsager + hun vil have en lille skål tørfoder stående, hvis det skulle være i hendes smag en dag smiley
    Sammensætningen synes jeg er super god, og foderet er bestilt i dag! http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/lukullus/tilbud/354661
    TAK for hjælpen - den nogen af jer kunne gi'

• #40   28. maj 2013 Det er specific dyrlægens, som også kan fåes i brikker/tørkost...

Det er den som min den lille fungere best på, og de fåes i 300 gram:)

• #41   28. maj 2013 Uhh hmm ja den kender jeg ikke lige mængden af.
    Står der slet intet på dåsen.
    Så ville jeg prøve at høre dyrlægen (hvis ikke nogen herinde ved det smiley )

• #42   28. maj 2013 jo det står nok på pakken som det mere er i, ind i en dåse..

Men det står bare ikke så jeg helt forstår det, får det står ikke i gran, men i dicelitter eller noget i den dur, og ikke i gram/kilo som det gør på tørfodder...

Men ja, jeg kan jo høre dyrlægen om det smiley

• #45   29. maj 2013 Stine, så er jeg da super glad for at det det var det mærke jeg fik valgt. Stod mellem 3 mærker, da jeg havde tjekket alt man kunne få inde på Zooplus.
    Lukullus, Animonda og Rocco, da de indeholdte mest kød.
    Glæder mig til at prøve det - mon ikke hunden kan li det. Hun har aldrig levnet noget som helst vådfoder!
    Kødben og andet kød for hun dagligt smiley
    Resten af foderet bruger jeg til at smide ud på græsplænen til min anden hund, så hun for brugt næsen! Og lidt til hygge-spor-træning.

Kommentér på:
Fodre KUN på dåsemad??

Annonce