{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Jeg har en tæve der lige er kommet i sin første løbetid, hun er en bladning af en Siberian husky og Alaskan malamute, så hun kræver en del motion. Når vi går tur plejer vi at gå i skoven, hvor hun går løs, så hun kan få brugt krop og hovedet bedst muligt, men det vil nok ikke være så smart nu hvor hun er kommet i løbetid.

Den skov vi kommer i er en hundeskov (Vestskoven i Albertslund), men der er også en indhegning til hunde. Min plan er at jeg ville bruge indhegning i den tid hun er i løb, men min veninde siger jeg er for godtroende hvis jeg gør det, da han hundene kan lugte en hun hund i løb på lang afstand og i nogen tilfælde kan glemme alt om lydighed og løbe væk fra sin ejer, for at parre sig. Det ved jeg jo enlig godt, men hvad skal jeg så stille op med min hund. Hun ødelægger hjemmet når hun er alene, hvis hun ikke få den daglige motion.

Det jeg prøver på at sige er, HJÆLP hvad skal jeg stille op?
Det kan jo ikke være rigtig bare fordi man har en tæve i løb, at den skal isoleres fra skoven eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid
  • #3   25. maj 2013 Du lufter din løbske tæve i snor! Og slet ikke i et fritløbsområde!
    Det kan godt være hanhundeejeren burde kunne kalde deres han ti sig, men det kan de færreste med en løbsk tæve omkring, så du står med sorteper..
    Snor på og ud og gå nogle spændende nye ture, lav masser af træning og sporøvelser, og tag evt. Nogle foranstaltninger i hjemmet, så intet af værdi bliver ødelagt.

Der ud over, plejer du at have din slædehundeblanding løs i en ikke indhegnet skov? Eller misforstår jeg? For i så fald ville jeg også stoppe med den praksis. Uanset om hunden er løbsk eller ej.. Inverster evt. I en flexiline til formålet i stedet.

• #4   25. maj 2013 Jeg har også tæve i løb, og jeg lufter hende i snor, og ellers i et skovområde, hvor jeg holder godt øje, har hende indenfor synsvidde konstant ... kommer der andre tager jeg hende i snor omgående ...

den hundeskov jeg normalt kommer i er overskuelig, og den går jeg i hvis der IKKE er andre ... aftaler der er at man IKKE kommer der med sin løbske tæve hvis der er andre, specielt hanhunde .... til gengæld er det hanhundenes ejere der skal styre der hanner, hvis de stadig hopper på når tæverne ikke er i løb ...

så 2 X 1 måned årligt kommer vi der ikke på den sædvanlige tid sammen med den flok vi ellers har stor glæde af at omgås ....

• #5   25. maj 2013 Du lufter i snor eller hjemme i egen have unser løbetid! En parring går lynhurtigt, så det er at gamble, hvis du slipper tæven.
    Noget andet er at slædehunde slet ikke bør luftes uden snor på uindhegnede steder. Så snart de rammer et år, vågner instinkterne for løb og jagt, og så går det galt en dag.
    Slædehunde får hverken brugt hoved eller krop ordentligt ved frit løb. Jo de bliver da luftet, men de skal have en opgave for rigtigt at blive brugt. Du kan med fordel læse lidt om træk og rally eller spor. Det er utroligt gode opgaver for slædehunde.

• #6   25. maj 2013 Åh, det var første løbetid. Så har du alle udfordringerne med hunden til gode smiley

• #7   25. maj 2013 jeg boede samme sted som du og kenderr indhegningen. hold dig VÆK med din løbske tæve, for det første bliver folk sure, for det andet slipper de fleste deres hund uden at spørge først..
    jeg gik til hvalpetræning der, med min fem mdr gamle hvalp som var på dag et i sin første løb.. hun var nær blevet voldtaget af en løs syv mdr gammel amstaff, som bare blev lukket ind.. så lærte jeg lektien!

• #8   25. maj 2013 Tak for jeres svar nu skal jeg prøve at besvære jeres spørgsmål til mig så godt som jeg nu kan. smiley

*Krumme* jeg er til dels enig med dig, men nu ville jeg jo gå op og bruge indhegning som er et lukkede område oppe i hundeskoven på størrelse med 3-4 store fodboldbaner som er lukket af med hegn på en ca. højde på 1,5 meter. som ligger lige ud til vej, cykel/gå stig og P-plads til skoven.

Ja desværre kan jeg ikke rigtig cykle med hende endnu da hun kun er 6 måneder. (Hun er gået meget tidligt i løb) Men der er vel ikke andet for end at gøre som du sige gå nogen gode lange ture med hende i snor selv om det ikke vil måle sig med de 3-4 timer hun plejer af få i skoven løs også metal træning det der gå spor ved jeg ikke rigtig hvad er har hørt om det men kan du prøve at fortælle hvordan jeg kommer i gang og skal de enlig ikke også gå løs når de laver den øvelse?

Ginne - Bolognese problemet er hun ikke tager mine ting det er selve hjemmet hun ødelægger hun tygger i dørtrin og paneler døre mm. Og det er ikke fordi hun ikke har nok lege tøj eller kød ben eller aktivitet legetøj for hun gør det kun når vi ikke har været i skoven.

Du har ikke misforstået noget det helt rigtig forstået jeg går med hende i en hundeskov der ikke 100% indhegnet, men kun til dels lukket af ud til de store veje omkring skoven jeg har en flexiline til hende men det vil jo aldrig give det samme som når hun løber frit. Ved godt man siger man meget sjælden kan lade racen Siberian husky gå løs men den bog har min hund ikke læst. smiley

Hanne Det godt nok modigt af dig din hun må være eksem lydig hvis du kan gå med hende sådan jeg ville bare ikke ture gør det selv om jeg også har en meget lydig hund. Jeg kan ikke forstille mig en skov være så overskuelig men fedt hvor ligger den?

Malene jeg har desværre ikke mulighed for at lufte hende i egen have selv om jeg har en da det er forbudt der hvor jeg bor. Tak men det går vi allerede til på et niveau der ikke skader hende. Haha ja det ved jeg godt lige så snart jeg mærker hun bare ikke er helt koncerteret om mig så ryger hun i snor man kan jo kun håbe på den dag aldrig kommer men det gør den jo nok. smiley

Lisbeth tak for din advaredes har også prøvet af en dame bare gik ind med sin han hund hun fik da også lige af vide af det gør man bare ikke hvad nu hvis min hun ikke kunne lide andre hunde og det var derfor vi var gået der ind heldigvis kan min hund med alle men af lige vel må man godt lige bruge hovedet.

• #9   25. maj 2013 nu er det ikke hele skoven, men dele af den der er overskuelig ... der hvor den ikke er er hun i snor , men på lange stræk kan man se langt frem om der kommer andre ... hun er ok lydig, og som sagt så er hun kun uden snor der hvor jeg kan se langt frem .... og hundeskovs området er overskueligt.... den ligger udenfor aarhus... så lidt langt fra dig smiley

• #10   25. maj 2013 Du har hund et sted hvor det er forbudt?
    Løbetid ved seks mdr er normalt for en slædehund, især husky. De er tidligt færdigudviklede.
    Du vil opdage at ting begynder at ændre sig. Alle hvalpe kan gå uden snor.
    Du skal i gang med opgaveløsning. Slædehunde skal arbejde for ikke selv at finde på opgaver, som fx at æde en dør.

• #11   26. maj 2013 Hanne - Okay så fik jeg nemmer ved af forstille mig det. smiley Fedt i har sådan en skov der hvor jeg går er der små stiger mellem tæerne så det kan være svært af se om der kommer nogen.

Natasja - Nu er det heller ikke bare en tur på 3-4 timers løb jeg trækker hende med på. Jeg er har måske formuleret mig forkerte det beklager jeg, men er ordblind. Prøver lige af forklare det på en anden måde. smiley Vi bor lige ved siden af skoven så når vi går tur plejer vi af gå der op hun får en skovtur 1-3 gange dagligt hvor vi er ude 1-2 time af gangen hun går frit og få end imellem nogen flip med af løbe frem og tilbage men ellers holder hun sig til mig og leger med andre hunde hvis der er nogen der oppe vi burger også tid i indhegning når vi er i skoven hvor vi træning alle mulig forskellige øvelser. Håber det giver en beder menig nu? smiley og går ud fra vi er enige nu om det ikke skader hinden? Jeg ved godt af stort set alle hvalpe kan gå løs da de er bange for af blive efterladt og den "angst" de har for det forsvinder mere og mere jo ælder de bliver og ved også godt af en sådan en hund jeg har slæden kan gå løs som voksen.

Malene - Nej nej nej det er bare forbudt af have dem frit ude i haven.
    Okay det viste jeg ikke dyrelægen sagde bare af mellemstore/store hunde sjælden kom i løbetid så tidligt. Så jeg tror jo bare det dyrelægen fortæller er det rigtig. Opgaveløsning så som hvad kan du give nogen eksempler? Hvis du tænker med af gemme godbider under et af de der smarte tæpper eller en foder boldt så har vi prøvet alt muligt af den slags og hun er lyn hurtig til af finde ud af hvad hun skal også er det hun begynder og kede sig.

• #12   26. maj 2013 Spor og rally er utroligt gode træningsformer for slædehunde fordi de foregår i snor.

Kommentér på:
Løbetid

Annonce