574 visninger
|
Oprettet:
skatte spørgsmål {{forumTopicSubject}}
jeg hr hele året ikke brugt mit fradrag fordi su har lavet en fejl, det har givet mig ca 1000 kr mindre om månneden , men har sagtes kunne klare mig for det alligevel, nu skal jeg arbejde en månnede her i somme, kan jeg vælge de skal trække det på mit frikort og så resten af året stadig betale skat af hele min su ...?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.909
Man kan altid på lønsedlen/SU-opgørelsen se, hvilket skattekort + fradrag der anvendes.
Hvis ikke du har brugt af dit fradrag i år endnu, er det da med at få lavet forskudsopgørelsen om, så fradraget anvendes på din hovedindtægt. Alle arbejdsgivere samt SU-styrelsen trækker automatisk skatteoplysningerne i disse tider.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 748
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 748
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Prøv at beregne, hvad du vil komme til at tjene resten af året. SU har et loft, og vælger du at bruge dit frikort nu, skal du være opmærksom på, hvad max er. For bruger du dit frikort op på ja bare 4 mdr. vil du komme til at bruge bikort resten af året. Så lav nogle beregninger på, hvad har du tjent, hvad kommer du til at tjene og så kig på det max på dit frikort, og se så om det kan betale sig.. Vælger du ikke at gøre noget ved, at de sidste måneder er brugt bikort, vil du modtage det for meget beskatning, retur næste år.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
skatte spørgsmål