{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

skatte spørgsmål {{forumTopicSubject}}

jeg hr hele året ikke brugt mit fradrag fordi su har lavet en fejl, det har givet mig ca 1000 kr mindre om månneden , men har sagtes kunne klare mig for det alligevel, nu skal jeg arbejde en månnede her i somme, kan jeg vælge de skal trække det på mit frikort og så resten af året stadig betale skat af hele min su ...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skatte spørgsmål
  • #1   24. maj 2013 Man er selv ansvarlig for at ens forskudsopgørelse er korrekt. Man er også selv ansvarlig for at ens arbejdsgiver/skole anvender det korrekte skattekort.
    Man kan altid på lønsedlen/SU-opgørelsen se, hvilket skattekort + fradrag der anvendes.

Hvis ikke du har brugt af dit fradrag i år endnu, er det da med at få lavet forskudsopgørelsen om, så fradraget anvendes på din hovedindtægt. Alle arbejdsgivere samt SU-styrelsen trækker automatisk skatteoplysningerne i disse tider.

• #2   24. maj 2013 jeg er godt klar over man selv er ansvarlig for det? min forskudopgørelse er blevet lavet om for 2 mån. siden og det er oplyst til su. men de bruger stadig mit bikort, underligt nok.... men har fået styr på det , snakkede med skat ... mit nye arbejde trækker bare på hovede kortet , så får jeg det højere fradrag fordi jeg ikke har brugt det

• #3   24. maj 2013 Du siger det er oplyst til su, men det er noget du selv skal gå ind på su-styrelsens hjemmeside og taste ind at de skal hente oplysninger på ny og anvende dit hovedkort..

• #4   24. maj 2013 ja og det er gjort? det har jeg styr på ..

• #5   24. maj 2013 Caroline:

Prøv at beregne, hvad du vil komme til at tjene resten af året. SU har et loft, og vælger du at bruge dit frikort nu, skal du være opmærksom på, hvad max er. For bruger du dit frikort op på ja bare 4 mdr. vil du komme til at bruge bikort resten af året. Så lav nogle beregninger på, hvad har du tjent, hvad kommer du til at tjene og så kig på det max på dit frikort, og se så om det kan betale sig.. Vælger du ikke at gøre noget ved, at de sidste måneder er brugt bikort, vil du modtage det for meget beskatning, retur næste år.

• #6   24. maj 2013 Ellers ringer du til SKAT, og beder dem, ligge dit fradrags beregninger ud på et hovedkort, så du får det mere i fradrag resten af året.

Kommentér på:
skatte spørgsmål

Annonce