Min snart 6 mdr. hvalp er begyndt at bide igen. {{forumTopicSubject}}
som overskriften fortæller så har jeg og min kæreste en nu snart 6 mdr. rottweiler tæve, som ellers havde vendt sig helt af med alt det der hvalpe biderri, så her det sidste måneds tid er hun begyndt igen først tænkte vi det nok bare var i forbindelse med at hun skiftede de sidste tænder. nu er alle tænderne skiftet og det hele ser ud som det skal men hun bider stadig helt vildt, så snart hun ikke lige får opmærksomhed eller når hun bliver ophidset.
-er det normalt at de får sådan en fase igen i den alder?
-hvad kan vi gøre? når vi siger nej slipper hun også, knurrer for efter at snappe ud igen. i sidste ende ender det som regl med at vi smider hende udenfor for lige at køle af eller også forlader vi rummet i 30 sek..
- hun er jo efterhånden ved at være en stor hund som bider hårdt, så problemet skal løses, min kæreste tør næsten ikke tage fat i hende mere når hun bider..
ps. Det skal lige understreges at hun aldrig er truende når hun knurrer er det med lovrende hale så det er tydeligvis leg for hende, hun er en skøn hun og lige før hun begyndte at bide igen var vi så stolte over at ha opdraget hende så godt.
Vh. Ask
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
2) hvad gjorde i da, i første gang ville vænne hunden af med at bide? Genoptag sådanne tiltag igen. Hunde på den alder er nogle værre teenage varyler.
3) jeg ville personligt være lidt mere skrap, så hunden ikke tager sig friheden til liiiiige at snappe ud igen (her snakker jeg om glædes, snap). I min verden skal hunden ikke have lov til lige tage sig sådan en frihed, et nej er et nej. Håndhæv det og vær konsekvent
4) tilbyd hunden noget den godt må bide i, og opfordre hunden til at benytte det objekt i stedet for. Objektet skal være det fedeste i verden!
5) et højt piv fra jer, når hunden lige får fat og stop legen/afbryd kontakten. Rejs jer og gå, forlad rummet og være rigtig kedelig.
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Kia nappede/bed i kådhed indtil hun gik ud af lømmelalderen som 1½ årig cirka.
Lige efter tandskiftet gjorde det mega av pga. de fine nye skarpe bisser. Efter et par mdr. så var det kun når hun blev overkåd hun nappede/bed og det eneste der virkede når hun var helt oppe at ringe var time-out indtil hun faldt ned hvis de værste konflikter skulle undgås.
I skal lære jer selv IKKE at trække hænderne til jer da det kun gør evt. skader værre samt stimulerer vovsen til at bide igen. Jeg ved godt at mange er imod det men hvis vovsen ikke slipper så napper jeg den i læben indtil den slipper. Aldrig så det gør ondt men nok til at det bliver ubehageligt hvis ikke hunden slipper.
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Trænings teknikker er ikke universelle, og noget som virker på en hund, virker måske ikkepå en anden. Men det ændrer ikke på at det er en trænings mulighed. de fleste hunde vil afbryde en leg hvis en anden hund giver et højt piv under en leg.
Kan jo kun tale ud fra personlige erfaringer, og et piv har virket for os.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Roligt verbalt og nonverbalt sprog (på trods af at det gør av med en opkørt nappende vov).
Lømmelalderen er tålmodighedens tid.
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
-sidst smed vi hende ud konsekvent når hun ikke kunne afledes, hun er bare ikke så nem at trække ud mere da hun vejer 25kg og bare smider sig på gulvet når man tager i halsbåndet
men ja vi må jo bare være tålmodige og rolige, igen tak
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
Min snart 6 mdr. hvalp er begyndt at bide igen.