{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

DollyPop
DollyPop
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56

Olie-tilskud {{forumTopicSubject}}

Vores pekingeser klør sig en del (især i ansigtet).
Jeg er ret sikker på, at hun ikke har lopper, for jeg børster hende dagligt og har igenting kunne finde. Hun er også behandlet mod lopper for nyligt.
Så jeg vil gerne give hende noget olie, så hendes hud og pels får lidt ekstra fedt. Måske det kan afhjælpe kløen..
Hun kan ikke li det der olie, som man kommer på maden.
Kan jeg bare give hende en kapsel fiskeolie om dagen eller er der noget tilsvarende specielt til hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie-tilskud
  • #1   20. maj 2013 Hvilket foder giver du din hund??

Det burde ikke være nødvendigt, at give ekstra olie, hvis hunden får et godt foder.

• #2   20. maj 2013 Lupoderm Olie har vi gode erfaringer med.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#3   20. maj 2013 Gitte, vi har kun haft hende i 4 uger, så hun får stadig det mad, som hun fik med. Jeg aner ikke hvad det er, det er fra noget der hedder Agrosam eller noget i den stil. Jeg regner med at hente noget nyt foder her i ugen, så vi kan begynde at blande det i. Har bare ikke helt bestemt mig endnu- det foder er en videnskab:)

Malene, smager og lugter det ikke af noget? Det der lakseolie jeg har forsøgt med mig gider hun ikke. Til gengæld er katten helt elektrisk:)

• #4   20. maj 2013 nu er det jo en hund med folder - har du tjekket dem - at de ikke er irriteret. der er meget almendeligt at fx pekingesere, mopser osv. klør i folderne - der er bare vigtigt der ikke er fordi de har svamp eller andre ting som generer

• #6   21. maj 2013 1 fiskeoliekapsel hjælper intet. Jeg ville komme en skefuld lakseolie over maden daglig. Det hjælper.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#7   21. maj 2013 Det er ikke folderne som så hun klør i, det er mest hagen og kinderne. Folderne tjekker jeg dagligt når hun bliver børstet, men jeg har haft pekingeser før og oplever det ikke som et større problem med de folder.. Huden er jo elastisk og hun holder dem selv rene ved enten at tørre næse af i møblerne eller vaske sig som en kat smiley

Som skrevet vil hun ikke spise hendes mad med olien på, så jeg har brug for noget i kapsel-form e.lign.

• #8   21. maj 2013 Lupoderm har ikke fiskelugt ligesom fiskeolie. Det er en olie lavet til hud/pelsproblemer. Og den virker.

• #9   21. maj 2013 Du kunne evt. prøve, at skifte til noget kornfrit foder. Der er masser af godt foder at vælge imellem efterhånden. F.eks. Kingsmoor Pure, Essential, Acana, Orijen, Wolfsblut og Taste Of The Wild.

Og hvis ikke det er nok, så er Hokamix Skin & Shine super god til pelsen.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#11   21. maj 2013 Malene- hvis foderskift ikke virker, så prøver jeg den. Den lyder god og har også en overkommelig pris...

Gitte, hun er lidt tynd og lidt småtspisende, så jeg har fået anbefalet Royal Canin Exigent. Overvejer dog at prøve Taste Of The Wild, men det er også fordi den dyrehandel der er tættest på mig forhandler det. Det andet skal jeg ud at køre for at få fat i. Hokamix har jeg da egentligt hørt om, det må jeg se på..

Geser, der er majs i det hun får nu, men jeg synes ikke, at hendes hud er gul. Den er nærmere en lille smule for lyserød...
    Hvad fordre du med?
    Jeg kigger lige på Youmega:)

• #12   21. maj 2013 Hvis din hund klør sig, så er det en meget dårlig idé at fodre med Royal Canin. Det er fyldt med korn og ris....

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#14   21. maj 2013 Gitte, ok. Men jeg ved jo ikke lige om det er det der gør udslaget..

Geser, det var godt:)
    Dolly får en del godbidder, men kun leverpostej og godbidder af 100% kød.
    Jeg har altid brugt Royal Canin, men kan hun li fx Taste Of The Wild får hun nok det- jeg synes bare tit, at pillerne er så store og derfor gider hundene dem ikke..

• #15   21. maj 2013 Taste of the Wild er små foderpiller, så de er også gode til små hunde..
    De har 4 smags varianter, så du kan altid skifte imellem dem.
    -De har smagsgarenti, så du kan altid returnere din pose....

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#17   22. maj 2013 Tak for svar- det har min lokale dyrehandler også og hun ligger 2 gader væk, så jeg må bare forbi deroppe efter noget Taste of the Wild. Hun giver nemlig også altid gerne et par smagsprøver..
    Hun forhandler også Wolfbluts kan jeg se...

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#20   22. maj 2013 Stine H, det er jo en religionssag. Jeg ønsker ikke at fodre med Barf. Det vil være for dyrt for mig, en pekingeser har nok heller ikke de bedste tænder til store kødben og sener og så er min hund langhåret, hvid og fladnæset, så jeg vil have en hund der konstant er smurt ind i rester af råt kød...

Hun får godbidder (også store) lavet af 100% fisk eller kød som godbidder og beskæftigelse. Hun skal også have lov at prøve et råt ben på et tidspunkt, men det vil kun blive ved særlige lejligheder..

• #21   22. maj 2013 Hvis det er deres "eget" hundefoder, mener det hedder Rigtig eller noget i den stil, så er det primært lavet på korn, korn og atter korn, jeg mener der er en kødandel på under 10%.

Sådan et foder har formodentlig heller ikke tilsat gode olier og mineraler m.m., så umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at bare du skifter til et godt foder som TOTW eller Wolfsblut, så er der en god chance for at hendes hudproblem bliver løst.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#22   22. maj 2013 Kirsten, det er det nemlig. Det er fyldt med korn! Det stinker virkeligt også noget så frygteligt.. Vi har bare ikke lige ville stresse hende med et foderskift, da hun ha haft en lidt hård tid efter hun flyttede hjem til os.. Ja, og så skulle jeg også lige finde ud af om hun var kræsen, hvor meget hun spiste og hvilket foder jeg ville vælge ud af de mange muligheder der findes..

Vi går op til vores søde dyrehandel og får nogle smagsprøver. Der skal hun også ha klippet negle fremover, så kan hun også lige få det at se inden hun skal udsættes for sådan en omgang...

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#23   23. maj 2013 Problemet viste sig at være noget helt andet: protein-forgiftning!
    Så nu er der indkøbt wolfblundt med heste og de ulækreste, tørrede hestelunger som snacks. ADR! Så nu må vi se om det tager det...

• #24   23. maj 2013 Pas på med det tørrede, for DET kan give protein-forgiftning, hvis hundene får for meget af det.

Godt fodervalg - Dog skal du være opmærksom på, at der ikke er ret meget fedt i Wide Plain. Det kan også give nogle problemer med hud og pels.

• #25   23. maj 2013 Proteinforgiftning? Du mener ikke proteinallergi? Altså hvor hunden reagerer på den slags kød, der er i foderet.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#28   24. maj 2013 Gitte, det her med hest skal hun have i 6-8 uger, for det skulle have et rimeligt lavt proteinindhold. Hvis det hjælper skal vi derefter langsomt se hvad og hvor meget hun kan tåle af andre proteinkilder.
    Tror simpelthen bare, at vi har dummet os af ren godhed. Hun har jo i sit 4-årige liv kun fået noget dårligt tørkost med masser af korn, majs osv, og så kommer hun herhjem og får pludseligt en del godbidder af rent kød og leverpostej..
    Hun er noget for tynd, så lidt fedt vil vidst ikke gøre noget her i første omgang, men jeg må lige være opmærksom..

Malene, både og.. Vi har simpelthen givet hende så meget protein, hvilket hun ikke er vandt til, at vi har udløst en ret kraftig allergisk reaktion.. Så nu skal vi finde ud af om det er mængden eller bestemte typer protein hun ikke kan tåle..

Stine H, jeg er ikke helt inde i Barf, men synes, at det lyder ganske godt- min mor har også barfet hendes store hunde. Det passer bare ikke til mit temperament og livsstil. Så trives hunden på noget andet foder, så bliver det altså det. Kan vi ikke finde noget hun trives på, så prøver vi selvfølgeligt andre metoder.. Ja, jeg spiser gladelig digestive, kager og brød selvom det klistre til mine tænder?! Så børster jeg dem, ligesom at mine hunde også får noget at gnave i til at rense deres tænder. Min pekingeser på 14 år fik en tandrensning i løbet af hendes liv fordi behovet ikke var større.
    Det er nemlig også det vi gør, så de næste 6-8 uger må hun kun få hest. Det virker hun nu ikke begejstret for, men sådan må det bare være:) Vi har jo både givet hende svin, kalv, kylling, fisk, kanin og lam, så der er massere af mulige syndere...

• #29   24. maj 2013 Vores Tori havde en periode med dårlig mave og blod og slim i afføringen. Det viste sig at være pga. tørfoder med for højt kødindhold - så altså procenten af kød.
    Hun får nu foder med lavt indhold af kød, og så går det bedre. Hun tåler alle slags kød i små mængder.

Jeg tænker at hun altid er fodret med samme foder, og at hendes mave derfor ikke tålte det foder uden korn, som vi bruger normalt hjemme hos os.
    Sådan går det når folk ikke fodrer deres hunde varieret. Vi overtog hende i januar.

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#30   24. maj 2013 Hmm... Nu håber jeg ikke, at jeg løber ind i samme problem, for Dolly er jo også fodret med meget kornholdigt foder. Nu må vi se om det ikke hjælper i løbet af et par uger, ellers må vi prøve noget andet..
    Bare lidt synd at hun ikke kan li de hestegodbidder vi har købt, for så har jeg ikke rigtigt noget at give hende smiley

• #31   24. maj 2013 Og godbidderne skal også være med hestekød??

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#32   25. maj 2013 Gitte, det skal de nemlig, for så vænner man hende til en slags protein og senere skal vi så prøve med andre proteintyper for at se, om det er en bestemt slags hun ikke kan tåle eller om det er mængden.. Så hestelunger og hestehjerter er der som godbidder- jeg forstår godt hun ikke gider æde dem smiley

• #33   25. maj 2013 Jeg har selv været hele møllen igennem med min allergihund. Jeg valgte dog dyrlægerne fra, da det kom til foderrådgivning - Og bruger nu istedet en der er uddannet i ernæring til hunde, når der er noget, som jeg er i tvivl om.

Du kan finde dem, der har uddannelsen her: (link fjernet)

• #34   25. maj 2013 Har kun gode erfaringer med wolfsblut, så håber du bliver lige så glad for alle de lækre varianter:)

• DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

#35   26. maj 2013 Gitte, dem har jeg heller ikke snakket med, for jeg tror ikke, at de ved så meget om det, som hende jeg køber foder ved gør. Hun virker til at have styr på det og har allerede plan B og C klar hvis det ikke viser sig at virke smiley Kigger lige på linket- det skader aldrig at blive klogere!

Gitte H, det lyder godt! Hun spiser foderet med velbehag, så jeg håber bare, at det virker og at hun på et tidspunkt kan begynde at få nogle andre godbidder end hest..

Kommentér på:
Olie-tilskud

Annonce