1.253 visninger
|
Oprettet:
Olie-tilskud {{forumTopicSubject}}
Vores pekingeser klør sig en del (især i ansigtet).
Jeg er ret sikker på, at hun ikke har lopper, for jeg børster hende dagligt og har igenting kunne finde. Hun er også behandlet mod lopper for nyligt.
Så jeg vil gerne give hende noget olie, så hendes hud og pels får lidt ekstra fedt. Måske det kan afhjælpe kløen..
Hun kan ikke li det der olie, som man kommer på maden.
Kan jeg bare give hende en kapsel fiskeolie om dagen eller er der noget tilsvarende specielt til hunde?
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Det burde ikke være nødvendigt, at give ekstra olie, hvis hunden får et godt foder.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
jan 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56
Malene, smager og lugter det ikke af noget? Det der lakseolie jeg har forsøgt med mig gider hun ikke. Til gengæld er katten helt elektrisk:)
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
jan 2009
Som skrevet vil hun ikke spise hendes mad med olien på, så jeg har brug for noget i kapsel-form e.lign.
mar 2009
mar 2010
Og hvis ikke det er nok, så er Hokamix Skin & Shine super god til pelsen.
jan 2009
Gitte, hun er lidt tynd og lidt småtspisende, så jeg har fået anbefalet Royal Canin Exigent. Overvejer dog at prøve Taste Of The Wild, men det er også fordi den dyrehandel der er tættest på mig forhandler det. Det andet skal jeg ud at køre for at få fat i. Hokamix har jeg da egentligt hørt om, det må jeg se på..
Geser, der er majs i det hun får nu, men jeg synes ikke, at hendes hud er gul. Den er nærmere en lille smule for lyserød...
Hvad fordre du med?
Jeg kigger lige på Youmega:)
mar 2010
jan 2009
Geser, det var godt:)
Dolly får en del godbidder, men kun leverpostej og godbidder af 100% kød.
Jeg har altid brugt Royal Canin, men kan hun li fx Taste Of The Wild får hun nok det- jeg synes bare tit, at pillerne er så store og derfor gider hundene dem ikke..
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
De har 4 smags varianter, så du kan altid skifte imellem dem.
-De har smagsgarenti, så du kan altid returnere din pose....
jan 2009
Hun forhandler også Wolfbluts kan jeg se...
jan 2009
Hun får godbidder (også store) lavet af 100% fisk eller kød som godbidder og beskæftigelse. Hun skal også have lov at prøve et råt ben på et tidspunkt, men det vil kun blive ved særlige lejligheder..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Sådan et foder har formodentlig heller ikke tilsat gode olier og mineraler m.m., så umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at bare du skifter til et godt foder som TOTW eller Wolfsblut, så er der en god chance for at hendes hudproblem bliver løst.
jan 2009
Vi går op til vores søde dyrehandel og får nogle smagsprøver. Der skal hun også ha klippet negle fremover, så kan hun også lige få det at se inden hun skal udsættes for sådan en omgang...
jan 2009
Så nu er der indkøbt wolfblundt med heste og de ulækreste, tørrede hestelunger som snacks. ADR! Så nu må vi se om det tager det...
mar 2010
Godt fodervalg - Dog skal du være opmærksom på, at der ikke er ret meget fedt i Wide Plain. Det kan også give nogle problemer med hud og pels.
mar 2009
jan 2009
Tror simpelthen bare, at vi har dummet os af ren godhed. Hun har jo i sit 4-årige liv kun fået noget dårligt tørkost med masser af korn, majs osv, og så kommer hun herhjem og får pludseligt en del godbidder af rent kød og leverpostej..
Hun er noget for tynd, så lidt fedt vil vidst ikke gøre noget her i første omgang, men jeg må lige være opmærksom..
Malene, både og.. Vi har simpelthen givet hende så meget protein, hvilket hun ikke er vandt til, at vi har udløst en ret kraftig allergisk reaktion.. Så nu skal vi finde ud af om det er mængden eller bestemte typer protein hun ikke kan tåle..
Stine H, jeg er ikke helt inde i Barf, men synes, at det lyder ganske godt- min mor har også barfet hendes store hunde. Det passer bare ikke til mit temperament og livsstil. Så trives hunden på noget andet foder, så bliver det altså det. Kan vi ikke finde noget hun trives på, så prøver vi selvfølgeligt andre metoder.. Ja, jeg spiser gladelig digestive, kager og brød selvom det klistre til mine tænder?! Så børster jeg dem, ligesom at mine hunde også får noget at gnave i til at rense deres tænder. Min pekingeser på 14 år fik en tandrensning i løbet af hendes liv fordi behovet ikke var større.
Det er nemlig også det vi gør, så de næste 6-8 uger må hun kun få hest. Det virker hun nu ikke begejstret for, men sådan må det bare være:) Vi har jo både givet hende svin, kalv, kylling, fisk, kanin og lam, så der er massere af mulige syndere...
mar 2009
Hun får nu foder med lavt indhold af kød, og så går det bedre. Hun tåler alle slags kød i små mængder.
Jeg tænker at hun altid er fodret med samme foder, og at hendes mave derfor ikke tålte det foder uden korn, som vi bruger normalt hjemme hos os.
Sådan går det når folk ikke fodrer deres hunde varieret. Vi overtog hende i januar.
jan 2009
Bare lidt synd at hun ikke kan li de hestegodbidder vi har købt, for så har jeg ikke rigtigt noget at give hende
mar 2010
jan 2009
mar 2010
Du kan finde dem, der har uddannelsen her: (link fjernet)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
jan 2009
Gitte H, det lyder godt! Hun spiser foderet med velbehag, så jeg håber bare, at det virker og at hun på et tidspunkt kan begynde at få nogle andre godbidder end hest..
Olie-tilskud