28. jan 2010 Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Forskellige meninger om hvad der er synd! {{forumTopicSubject}}
God aften alle hg'er.
Jeg har brug for et mindre udbryd, så bær over med mig,
Jeg har her til aften været hjemme ved mine svigerforældre og grille med kæresteb, og vores 2 hunde. De har selv en hund.
Da vi så sidder og spiser giver hun Watson og Tyson en pølse, hvor jeg så tager den fra dem, da Tyson får dårlig mave af det, og at Watson ikke skal ha det, ganske simpelt. Siger så til hende at de ikke skal have det, men at hun gerne må give dem en gullerød eller agurk, hvilket de også elsker,
Hun bliver så faktisk sur, og begynder på hendes snak om hvorvidt jeg er en god hundejer, da mine hunde aldrig får alt muligt snask som hun siger.
Skal lige siges at Watson lige er kommet ned på hans ideelle vægt, og det er så godt til ham, han er meget mere kæk, hans udholdenhed er bedre, og også i agility er det helt vildt hvad det har gjort. Så nej han får ikke alle de usune godbidder og "altmuligt snask", han får hans mad, og når vi træner bruger vi legetøj som belønning det meste af tiden, ellers er det en gullerød. Selvfølgelig får han hans ben, osv - men i passende mængder.
Jeg bliver bare så træt af at få den smidt i hovedet med at jeg er en dårlig hundejer, osv, når jeg nu selv er virkelig glad for hvad det har gjort ved min hund at tabe det der var for meget.
Hun har desuden selv en MEGET overvægtig hund, men hun mener at hunden har det meget bedre, med en fuld mave hele tiden, end mine, som jeg åbenbart sulter.
ÅÅRH, hvad synes i, er det mig der er helt gal på den? Er det ikke fair at jeg har en mening om hvordan jeg vil have hund på, og hvad de må få?
hilsen Mette
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.803
Desuden vil jeg give dig ret i, at det er vigtigt at hundene ikke bliver overvægtige:-)
Hvis din svigermor gerne vil have en overvægtig hund, er det hendes problem, men synd for hunden.
jan 2010
Men det gør mig bare så, ja træt af det, når jeg er så glad for at han er kommet på hans ideal vægt, og så skal jeg have smidt i hovedet at jeg er dårlig hundejer, og at det er synd for ham. årh!
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Jeg siger også til folk at de ikke skal give Molly noget, men det acceptere de
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
min hvalp får dog en gang imellem små godbidder skåret af pølser (ikke tilberedte) som han skal arbejde for, men slet ikke i større mængder, og kun lige når vi selv får pølser hvilket er meget sjælendt.
Han får heller ikke alt muligt "menneske mad" ved mig er det ikke så meget det at han bliver for tyk, men mere det at jeg forebygger at han ikke udvikler allergi osv. men det er jo kun bonus at han derved er lettere at holde slank og pæn.
min kærestes mor forstår heller ikke at han f.eks. ikke må få lidt leverpostej eller kattemad.. men jeg er ærlig talt ligeglad med hendes mening, for det er MIN hund, så jeg bestemmer selv hvad og hvor meget han skal have og det er altså MIN pengepung det går udover hvis han får allergi osv.
grunden til det med kattemad er fordi hun har katte og en dag da vi var derude var det ikke meningen vi skulle blive til aftensmad, så vi havde ikke mad med til ham, men det endte jo så med vi blev der det længere.. men det var jo åh så synd at han ikke fik mad før han kom hjem igen.. men det dør han altså ikke af en enkelt gang imellem.. vi kom ved 15 tiden og tog hjem igen ca. 20..
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 918
Min labrador Uffe, vejer 28 kg, meget perfekt til ham og det har han gjort siden han var 10-11 mdr tror jeg.
Men svigerfar mere han får for lidt at spise. De har han kæmpe labrador med gener fra golden og newfoundlænder tror jeg, den vejer ihvertfald mellem 50 og 60 kg og er meeeget firkantet..
Ved sku ikk rigtigt om han siger det i sjov eller mener det alvorligt, men irriterende og hører på er det ihvertfald..
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 83
Jeg forstår godt at du er ked af, at få smidt mudder i hovedet. Er der nogen mulighed for at sætte hende lidt på plads?
jan 2010
Hun ER uhøflig Anya, og ved umiddelbart ikke hvordan jeg skal få det stoppet.
Det irriterer mig grænseløst - og det samme er hvis jeg dækker Watson af, (så bliver han der indtil jeg siger værsgo), så er det også pisse synd for ham.
Jeg er sindsyg god ved mine hunde, og det burde ikke røre mig, men det gør det, når det er hver gang
jan 2010
Det går mig virkelig på efterhånden!!
jun 2012
Ellers kunne du vel bede hende om at stoppe med at kommentere din måde at holde hund på når i tydeligvis ser forskelligt på det?
jan 2010
Ihh .. Men sagde også til hende i aften, at sådan var det bare. Og så knyttede hun også, indtil jeg dækkede Watson af, fordi vi skulle se på motorcykel, og så var jeg ond igen osv. Han er jo ikke ked af at at jeg dækker ham af, han venter jo bare på jeg siger værsgo. Forstår slet ikke hendes tankegang.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jan 2010
Men hvor er det åndsvagt at man ikke kan have dem med, udelukkende fordi hun ikke mener jeg gør det rigtige.
Men det bliver nok enden af det hele ja.
jun 2012
- tror bare jeg ville ringe til hende en dag og sige jeg ikke kom på besøg og ej heller hundene før hun forstod at de kommentarer skal stoppe for det er da møg irriterende og ærgerligt for dig.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Hun gjorde det jo i den bedste mening, og føler sig sikkert temmelig såret over din reaktion.
Jeg plejer på forhånd at bede folk undlade at fodre mine hunde ved bordet.
jan 2010
Men det er jo bare sket så mange gange, og det er ved alting jeg gør med de hunde!!
Bliver også så pisse stædig, for jeg har sagt så mange gange at jeg ikke vil have hundene får ved bordet - det burde folk da bare respekterer.
Men ja det må nok blive noget i den stil. Det er bare så træls, at jeg faktisk ikke har lyst til at komme
sep 2006
Udstyr hende istedet med en pose passende godbidder, som hun med sindsro kan tildele dine hunde. Eller lad hundene opholde sig et andet sted end omkring spisebordet og grillen, så længe der spises.
jan 2010
Nu er vi derhjemme mindst tre gange om ugen, så.
Jeg har kæmpet med den vægt, og kan virkelig ikke forstå at jeg skal føle mig som dårlig hundejer, fordi jeg har valgt at han ikke skal have det.
Som sagt kan han jo sagtens få kylling og sådan til træning, hvis det skal være specielt, - men ved at jeg selv giver det, har jeg selv styr på hvor meget han får.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Nej.. Pjat herfra, men det tog en forklaring på at den ene altså er allergisk og får det rigtig skidt når hun får noget. Vi viste et billede fra da hun havde spist okserne sidst, som resulterede i en gang allergisk eksem. Plus hun snildt tar en finger med i købet.. Så det blev aftalt at han kunne give lidt til de små, men de store måtte han ikke give. Så var alle glade.
jan 2010
Men dette irreterer mig bare.
Næste gang tager jeg mine egne godbidder med, som hun må kaste ud på plænen til dem -så må vi se om det tager hendes trang til at ville fodre mine hunde hele tiden
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jan 2010
Tror jeg smider dem i bilen næste gang vi skal spise, så er der ingen ufred.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
I øvrigt, svigermor, så er jeg glad for at vi har den her debat nu, for det samme gælder dine kommende børnebørn..
Mine dyr/børn, MINE regler- capice!!!
Så kan hun råbe og skabe sig tosset, men sådan er det bare! BASTA!!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Ville ikke gide tage konflikten med én der tydeligvis ikke forstår min måde at holde hund på.
Min hund må hjertens gerne få en masse ting hvis JEG har sagt ja til dette.
Det handler om at respektere ejeren som kender sin hund bedst og ved hvad der er godt og ikke godt for den.
Du går vel heller ikke ind og gør noget ved hendes hund som hun ikke ønsker?
At forkæle med mad er ofte misforstået godhed. Der er så mange andre måder man kan forkæle vovsen på, såsom med legetøj og træning, som du gør.
Hvis ikke du gider konflikten men gerne vil have vovserne med kan du jo også droppe hundens aftensmad de dage I besøger svigerfamilien og så supplere op når I kommer hjem alt efter hvad svigermor har proppet i hunden?
jan 2010
Det er mine hunde, og jeg har en holdning hvad de skal og ikke skal, og må og ikke må. Jeg giver heller ikke hendes hund, noget hun ikke ønsker, eller gør noget ved den hun ikke ønsker, blot fordi den er på min matrikel.
Det vil jeg da håbe hun vil respektere, når der som sagt også engang kommer børnebørn.
Sanne m - lige præcis. et kast med bolden eller noget andet, vil han elske ligeså meget som en pølse.
Jeg tror jeg vil prøve at tage hans aftensmad med, og lade hende give ham det, dog sige at det ikke skal være ved bordet. Så har hun da noget at give ham.
jan 2010
jun 2012
Iøvrigt synes jeg faktisk det er ret respektløst at hun ikke respektere det du siger til hende vedr. dine hunde.
Puh jeg er glad for jeg ingen svigerfamilie har når jeg læser om sådan noget. Jeg har kun emsige bedsteforældre, hvor vores hunde knapt må komme ind i huset. Også forskelsbehandler de deres børnebørn og dem har jeg en klar ide om hvad der sker med ligeså snart de forskelsbehandler mit barn fra alle de andre. Det skal de bare ikke og hvis de gør det får de pænt a vide at de kan behandle dem ens eller ikke være en del af vores liv. Det er rigeligt de har gjort det med mig.
Så jeg er nok heller ikke den bedste at lytte til da jeg har tæt på ingen tolerance når det kommer til mine dyr og mine børn(tænker jeg da de ikke eksistere endnu) xD
okt 2012
SÅ kan hun lære det
jan 2010
Men ikke MINE hunde.
Hahahaha. Turbo ...... Se dét var en idé. Tror næste gang jeg er derhjemme, tager to kæmpe pølser på tallerknen, og sidder og rå fodrer hendes hund indtil hun siger stop - så kan det være hun forstår mit budskab.
Spøg til side .. Men Anya jeg er enig med dig!! som altid
okt 2012
Så fatter hun vel pointen- og kommer farende og klapper mig en
jan 2010
Og hvis det ikke fungerer, må jeg fortælle at hundene bliver hjemme!
Turbo ... hahahaha .. Det tror jeg ikke er en god idé.
jun 2012
jan 2010
Så fordi jeg har spurgt om jeg skal tage hundene med, og hun gladeligt siger ja, da hendes elsker at lege med mine, så er hun i sin ret til at give mine lige præcis det mad hun vil? selvom jeg fortæller atr den lille ikke kan holde til det i maven!!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
MEN en skide pølse må de sku gerne få. Ingen panik der.
Jeg ville først blive stram i masken hvis det var ting hundene ikke kan tåle eller hvis det var 10 pølser.
jun 2012
jan 2010
og ja, den lille får så tynd mave af menneskemad, så bliver sgu sur når det ikke bliver overholdt!
jan 2010
Det er så iorden. Men jeg skal ikke stå med to hunde der får dårlig mave, pga hun ikke kan finde ud af at stoppe.
Men enden af det hele er jo bare, at jeg ikke tager dem med.
jan 2010
Jeg vil jo bare mene at man respektere andre folks måde at holde DERES dyr på, men sådan er det ikke - og så længe det ikke er sådan må mine hunde jo blive hjemme.
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.502
Jeg har selv over for min familie når vi besøger dem. Forklaret at min hund intet skal bydes han har sin mad hvilket er i super kvalitet og han holder sig kanon godt med den mængde jeg har udregnet han skal have. Så skal hverken min far eller nogle gæster i vores hjem bestemme andet.
En anden gang så spørg hende om hun betaler den næste dyrlæge regning fordi hun fucker hans kost op.
Du er ejer, ergo dit ansvar, skod de andres meninger. Du er viljestærk og det er kanon
jan 2010
jan 2010
Det vigtigste for mig er at vi kan have en hyggelig aften, med et kompromi som gør at mine hunde ikke får diarre og at watson ikke tager på.
Så følger dit råd, og tager et udvagt med næste gang, og så skærer jeg i foderet.
Tak
jan 2010
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Jeg havnede selv i en konflikt med min far for år tilbage af samme grund.
Jeg tror det med at komme med et passende udvalg af godbidder vil give brænde til din svigermors bål om at du er en upassende hundeejer, i stedet for at øge forståelsen mellem jer.
Mennesker som hende tror jeg skal have det meget mere tydeligt - så lad hundene blive hjemme, mød op glad og imødekommende, vent til hun spørger hvorfor hundene ikke er med og så giv hende det allervenligste og tydeligste svar du kan - at du ikke ønsker at det skal give anledning til problemer at du og hende ser så forskelligt på det at have hund, derfor må de blive hjemme. SLUT!
Så er bolden hos hende, og enten vil hun tænke at det er helt fint, så er det såden det er, men der er også stor sandsynlighed for at hun vil gruble over det og så begynde at grave i hvordan det nu kan være, er det så slemt osv osv.
Lige DER har du chancen for stille og roligt at forklare hende at dine hunde er arbejds og træningsvillige dyr, der ligesom mennesker har bedst af at være i god form og ikke veje for meget, og at du iøvrigt kan se at de ikke trives hvis de får for mange forskellige ting. Du vil meget gerne have dem med, men de må ikke få mad og du ønsker ikke at det skal kommenteres hver eneste gang.
Eller bliver de hjemme.
Måske kan det bruges - kunne da være interessant at høre hvordan det går....
Til sidst lige et godt motto:
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre
Giv mig mod til at ændre de ting jeg kan
og giv mig visdom til at se forskellenn.
jan 2010
For at være helt ærlig orkede jeg næsten ikke at skulle tage den med hende da hun spurgte, menmin kæreste var så sød og træde ind.
Hundene er ikke med da vi ikke gider skændes med dig om hvad de skal og ikke skal spise.
Havde faktisk regnet med hun ville sige noget andet, men hun blev sur, og sagde at vi var sunket længere ned ved nu at lade vores hunde være alene hjemme når de sagtens ku komme med, sagt i en meget grim tone.
endte faktisk med at min kærestes bror bad hende og at holde ####.
Men vi tog hjem hurtigt efter det.
Lidt træls at hun skulle være så træls, men sådan er det.
jun 2012
jan 2010
Men har det også sådan lidt, så ved vi det når der en dag også kommer børn.
Og jeg VED at mine hunde har det godt, og at det jeg gør er det bedste.
Så hende om det :):)
jun 2012
sep 2006
jun 2012
Personligt er det noget der er værd at skændes om for mig, mine dyrs velfærd og dt jo ikke hende der oplever at de råskitser inde for eller i bilen.
Måske du skulle lade hende fodre ham med alt det hun lystede bare en gang også tage ham med indenfor hos dem til han gjorde det i deres hus også måske hun forstod det xD bare rimelig synd for vuffer
jan 2010
Så vælg kampene med omhu, det synes jeg lige præcist vi gør.
Det handler om så meget mere end en skide pølse, det jo ikke der den ligger, det bliver jo ved. Min kæreste er heldigvis mand nok til at sige fra, men da det er ham selv der startede med at føre konflikten fordi han synes det er respektløs af hende, er det fordi han selv er imod det.
Men ja anya, ku vidst ikke sige det bedre end du gør.
jan 2010
Hundene har forresten ikke været med siden, og kommer det heller ikke!
sep 2006
Og jeg bider mærke i, at i begge bruger vendingen; "At svigermor er respektløs!"?
Jeg synes det er respektløst at besøge folk, incl. svigerfamilier, i deres hjem, for derefter at hidse sig op over en bagatel som kunne imødegåes på 100 andre måder.
jan 2010
Min kæreste er rigtig træt af det, og har også ytret dette for hende.
Kan sagtens se hvad du mener.
Men jeg er af en anden overbevisning. Specielt når det handler om at jeg skal have smidt i hovedet at jeg er dårlig hundeejer, grundet min måde at have hund på.
Jeg er heller ikke enig i nogle af de ting hun gør, men kunne da aldrig finde på at sige hun er ond ved hunden osv. Det er hendes hund og hendes måde at gøre tingene på.
nov 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
Hvis METTE H mener at hendes hunde ikke skal have en pølse, lige meget hvilken grund, dette skyldes, så skal det bare accepteres! fordi det er hendes hunde, og hvad dem angår ved hun nok bedst. Hvis svigermor har sagt ja til at de må komme med, så ved hun også godt at der er nogle til hun skal rette sig ind efter, ligesom Mette H ved at der nogle ting hundende måske ikke må, når de er hos svigerforældrene.!
Gensidig respekt er en god ide.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Mine tiggede ikke ved bordet og sådan noget før de begyndte at komme i det hjem. Her blev de tilgengæld storslemme allerede under første besøg, men det gik lige så hurtigt op for dem at det altså kun var der man fik ting og sager ved bordet. Og svigerfar fik at vide at han jo sandelig selv var skyld i at de havde to meget anmassende tiggere, der skubbede deres egen hund væk og sad klistret op af sig under samtlige middage og savlede og stønnede. Var der tidspunkter hvor de ikke skulle have noget (hvis de fx skulle til konkurrence dagen efter), så blev de hjemme eller i burene i bilen.
Mine svigerforældre er heldigvis ikke helt umodtagelige for fornuft, så deres nye hund er pæn og slank og mine to nye hunde aner ikke hvad det vil sige at tigge ved bordet - heller ikke hos svigerforældrene
Hvad den rette løsning er for trådstarter ved jeg ikke. Men generelt kan det godt betale sig at tale pænt om tingene og ikke starte en dialog med at være totalt firkantet og stejl. De fleste mennesker kan godt forstå en besked som 'du må ikke give Fido noget fra bordet, da han får dårlig mave og skider hele natten af det' eller 'jeg dækker Fido af fordi han synes det er en sjov leg' hvis det er sagt på en pæn måde. Man skal ofte passe på ikke at sige tingene på en sur 'kommandomåde', det provokere mange og de bliver trodsige.
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.078
Cody har en lidt sart mave men det er blevet meget bedre med gradvis tilvænning af forskelligt snask.
Min mor forstår bare ikke lige at Cody altså ikke er på størrelse med en Border Collie men kun vejer 3,2 kg så han får liiige rigeligt når vi er på besøg der eller hun passer ham.
Jeg har sagt til min mor at hun ikke må fodre ham.
Jeg ved dog hun gør det alligevel, men det at jeg har sagt at hun ikke må holder mængden nede på et niveau som han kan holde til og så er det fint nok
Dengang mor havde sin border collie sad vi og fodrede hinandens hunde ved bordene
Mor startede med at give Cody kebab og så begyndte jeg at give Fly pommes frites.
Så hver gang Cody fik kebab fik Fly en pommes frites, he he.
Men det er nok lidt nemmere med sin egen mor.
Min svigermor er tilgengæld så fantastisk til vores hunde!
Hun passer dem præcis efter vejledning og derfor er det også hende der passer Lobo
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Det er bare så DØD irriterende at fortælle svigerforældrene gang på gang, at min hund ikke skal have ALT muligt fordi han simpelthen får så ondt i maven af det. Men hver gang man vender ryggen til, ja så ryger det ned til hunden. Og det er bare MØG irriterende at hunden så kommer med hovedet fuld at flødeskum, og sige til dem "Han skal altså ikke have noget", og de så siger "Neeej, men vi har heller ikke givet ham noget", når hunden har afsløret det..
Jeg har det sådan, at de må gerne give ham noget, hvis jeg VED hvad og hvor meget han får, så jeg kan sørge for at han KUN får noget hans mave kan tåle og ikke får meget. OG SLET IKKE VED BORDET..
Kender virkelig det problem, og min løsning har været (indtil videre) at lade hunden blive hjemme. Når de så spurgte hvorfor han ikke var med, så har jeg bare kvitteret med, at "Han har simpelthen altid så dårlig mave, når han har været herude, så han finder nok noget rundt omkring han ikke kan tåle"... Så kan de jo tygge lidt på den!!
nov 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
Forskellige meninger om hvad der er synd!