elektrisk pels {{forumTopicSubject}}
Nu er fældetiden jo ved at være på sit højeste, og det betyder at Reiki bliver børstet næsten dagligt -det er utroligt at han ikke er skaldet med alt det der kan børstes af
Men børstningen er pt ikke særlig sjov, hverken for ham eller for mig, for hans pels bliver meget elektrisk, så både ham og jeg får stød undervejs.
Jeg bruger en metal-karte (træhåndtag, men altså "pigge" osv i metal). Og seneste efter 3-4 strøg med karten er pelsen helt elektrisk.
Sidste år kunne det klares med et par pift af noget "anti-filter-spray" fra KW, men det gør ikke rigtigt tricket for os i år, så er der nogen der kan anbefale en god karte der ikke giver den slags problemer, eller en god spray der kan løse det?
Jeg kan self komme ham i bad inden børstning, men eftersom jeg bor i lejlighed og han går helt i selvsving når han er våd, er det en lidt træls løsning at skulle bade mange gange til fældetiden er ovre.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Og jeg tror du kan have glæde af en .... Coat-King..... den er uundværlig ... den tager KUN underulden.... og ødelægger ikke dækhårene....
jan 2007
-hans pels filtrer i øvigt ikke overhovedet, han fælde bare som død og helvede, men det hører sig jo til et par gange om året
-og takker for tippet, det bliver prøvet næste gang, så slipper vi forhåbentligt for stød.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Derimod er Coat King fantastisk..... :).... den snupper ikke dækhårene...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
aug 2007
jan 2007
Stålkammen bruger jeg osse, men mest til bag ører og sådan. Måske jeg ikke har den rette teknik, men jeg synes karten er meget bedre til al den løse underuld.
aug 2007
På samme måde bruger jeg kammen: Bagfra og bevæger mig frem. Ved benene nedefra og op. Så synes jeg ikke der kommer hverken elktricitet eller filter. Jeg står som regel også udendørs og friserer, når hun fælder
jan 2007
Han HADER at blive børstet for at sige det mildt. Hvis han kan nå det, gemmer han sig under sofaen når han ser jeg tager børsten frem
Han har da med tiden lært at når jeg siger han SKAL stå og affinde sig med "mishandlingen" så gør han det, men jeg tvivler på han ville blive stående, hvis jeg gav mig til at skille hår ad, og børste trin for trin fra ende til anden.. Som det er nu, mp jeg jævnligt liiige hale ham tilbage til børste-pladsen, når han tror han kan liste sig derfra et lille bitte skridt af gangen
Det er samme cirkus når kløerne skal klippes *suk*
aug 2007
Resten af året bliver hun jo aldrig friseret.
He he, det med klørene kender jeg også godt, så her tager vi også 2-4 stk pr gang inkl. en masse godbidder
jan 2007
I dag ligner han bare en der får tæv, men han står da rimeligt stille til det og skriger ikke længere hehe.
Hvad børstning angår så ER det muligt at gøre flere gange dagligt, men så vil han slet ikke i nærheden af mig i flere uger efter. Altså går sin vej hvis jeg går hen til ham, render under sofaen hver gang jeg har noget i hånden osv. Det kan jeg næsten ikke holde ud... man er jo lidt blødhjertet
Gaia fælder stort set ikke. Hun har ikke ret meget underuld, så der er heller ikke meget der skal fældes. Hun ææææælsker at blive børstet. Kunne det da for pokker ikke have været omvendt
elektrisk pels