{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

elektrisk pels {{forumTopicSubject}}

Nu er fældetiden jo ved at være på sit højeste, og det betyder at Reiki bliver børstet næsten dagligt -det er utroligt at han ikke er skaldet med alt det der kan børstes af smiley

Men børstningen er pt ikke særlig sjov, hverken for ham eller for mig, for hans pels bliver meget elektrisk, så både ham og jeg får stød undervejs.

Jeg bruger en metal-karte (træhåndtag, men altså "pigge" osv i metal). Og seneste efter 3-4 strøg med karten er pelsen helt elektrisk.

Sidste år kunne det klares med et par pift af noget "anti-filter-spray" fra KW, men det gør ikke rigtigt tricket for os i år, så er der nogen der kan anbefale en god karte der ikke giver den slags problemer, eller en god spray der kan løse det?

Jeg kan self komme ham i bad inden børstning, men eftersom jeg bor i lejlighed og han går helt i selvsving når han er våd, er det en lidt træls løsning at skulle bade mange gange til fældetiden er ovre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  elektrisk pels
  • #1   14. maj 2013 hov -og ang karten, så helst en der ikke "tager for godt fat". Jeg har prøvet en i plastic, og det løste da osse stød-problemet, men piggene var ligesom bøjet lidt mere end den vi normalt bruger, og jeg følte nærmest at den hev hår ud med rødder og det hele... Og Reiki brød sig bestemt ikke om det.

• #2   14. maj 2013 Tør hundens pels over med en klud... opvredet i lidt vand tilsat skyllemiddel... smiley

Og jeg tror du kan have glæde af en .... Coat-King..... den er uundværlig ... den tager KUN underulden.... og ødelægger ikke dækhårene....

• #3   14. maj 2013 jeg er fygteligt skeptisk overfor de der fancy "børster". Jeg brugte en mindre formur på en furminator, som blev brugt en eneste gang, fordi den skar i dækhårene... Så kan da lige spørge folk med hunde med samme pelstype som Reiki, hvad de siger til coat-kingen smiley
    -hans pels filtrer i øvigt ikke overhovedet, han fælde bare som død og helvede, men det hører sig jo til et par gange om året

-og takker for tippet, det bliver prøvet næste gang, så slipper vi forhåbentligt for stød.

• #4   14. maj 2013 Jeg har både Furminator... og Coat King..... og jeg bruger ALDRIG Furminator igen... den skærer nemlig dækhårene...
    Derimod er Coat King fantastisk..... :).... den snupper ikke dækhårene... smiley

• #6   14. maj 2013 Jeg tror Keeshas pels minder meget om Reikis, og hun fælder i store totter. Jeg bruger en stålkam med plastikskaft og glatter lidt efter med en flad hånd. Synes ikke hun har tendens til at blive elektrisk, men hvis det sker tager jeg lidt vand med skyllemiddel eller opvaskeafspænding (meget fortyndet) i en forstøverflaske og sprayer lidt.

• #7   14. maj 2013 Jeg tror Keeshas pels minder meget om Reikis, og hun fælder i store totter. Jeg bruger en stålkam med plastikskaft og glatter lidt efter med en flad hånd. Synes ikke hun har tendens til at blive elektrisk, men hvis det sker tager jeg lidt vand med skyllemiddel eller opvaskeafspænding (meget fortyndet) i en forstøverflaske og sprayer lidt.

profilbillede
  • #9   15. maj 2013 Tror jeg må ud og kigge nærmere på den coat-king.

Stålkammen bruger jeg osse, men mest til bag ører og sådan. Måske jeg ikke har den rette teknik, men jeg synes karten er meget bedre til al den løse underuld.

• #11   15. maj 2013 Jeg gør lidt ligesom Karin med kammen. Starter bagfra, løfter pelsen opad og tager et lille stykke ad gangen = en kæmpe tot, for jeg kan se hvor den løse underuld siddeer, da den er lysere end dækhårene.. Keesha starter på ryggen, derefter ned ad siderne, så halsen, bryst og bagben - og til sidst "bukserne bagpå bagbenene og halen, hvis der lige skal udskiftes lidt hår der også...
    På samme måde bruger jeg kammen: Bagfra og bevæger mig frem. Ved benene nedefra og op. Så synes jeg ikke der kommer hverken elktricitet eller filter. Jeg står som regel også udendørs og friserer, når hun fælder smiley

• #12   15. maj 2013 Ja så tror eg altså jeg holder mig til karten (og måske coat-kingen, når jeg lige får mulighed for at tage ud at kigge på den). Jeg får ALDRIG i livet lov at gå Reiki igennem så slavisk.
    Han HADER at blive børstet for at sige det mildt. Hvis han kan nå det, gemmer han sig under sofaen når han ser jeg tager børsten frem smiley

Han har da med tiden lært at når jeg siger han SKAL stå og affinde sig med "mishandlingen" så gør han det, men jeg tvivler på han ville blive stående, hvis jeg gav mig til at skille hår ad, og børste trin for trin fra ende til anden.. Som det er nu, mp jeg jævnligt liiige hale ham tilbage til børste-pladsen, når han tror han kan liste sig derfra et lille bitte skridt af gangen smiley

Det er samme cirkus når kløerne skal klippes *suk*

• #13   15. maj 2013 Keesha hader også at blive friseret, men hvis jeg lige når 5x10 cm ad gangen på hver side med kammen (bagfra), så kommer der meget mere af, end hvis jeg bruger børste/karte. Og det kan jeg så få lov til (nå) flere gange dagligt, når det er værst.

Resten af året bliver hun jo aldrig friseret.

He he, det med klørene kender jeg også godt, så her tager vi også 2-4 stk pr gang inkl. en masse godbidder smiley

• #14   16. maj 2013 Reiki slider heldigvis sine klør selv, undtagen altså vildt- og ulvekløerne. Men man skal jo ikkeklage. Da jeg fik ham måtte jeg (bogstaveligt talt) sidde ovenpå ham mens jeg klippede, altimens han skreg og skreg som var han døden nær.
    I dag ligner han bare en der får tæv, men han står da rimeligt stille til det og skriger ikke længere hehe.

Hvad børstning angår så ER det muligt at gøre flere gange dagligt, men så vil han slet ikke i nærheden af mig i flere uger efter. Altså går sin vej hvis jeg går hen til ham, render under sofaen hver gang jeg har noget i hånden osv. Det kan jeg næsten ikke holde ud... man er jo lidt blødhjertet smiley

Gaia fælder stort set ikke. Hun har ikke ret meget underuld, så der er heller ikke meget der skal fældes. Hun ææææælsker at blive børstet. Kunne det da for pokker ikke have været omvendt smiley

Kommentér på:
elektrisk pels

Annonce