{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi har noget modtaget vores lille franske bulldog og haft nogle dage sammen med ham. Vi undersøgte fra start sygeforsikringer osv. og vi afventer stadig tilbud fra nogle selskaber. I den sammenhæng vil jeg selvfølgelig gerne høre fra jer herinde som har sygeforsikringer på jeres franske - hvilket i forhåbentligvis alle har smiley
Hvad har I af erfaringer?
Hvad er prisen på jeres forsikring pr. måned?
Hvilket forsikringsselskab benytter i jer af?
Og vigtigst af alt, dækker jeres forsikring for racetypiske sygdomme hos den franske - såsom vejrtrækningsproblemer, hudproblemer allergi osv?

Jeg har hørt godt om TopDanmark - så skulle nogle af jer have forsikring hos dem vil jeg meget gerne høre om vilkårene her og prisen.
Vi afventer pt. selv svar på vores forspørgsel hos dem. Det vigtigste er ikke prisen - men dækningen. Er dækningen den samme vælger vi selvfølgelig også efter prisen men ligeledes også de erfaringer andre har haft når sygeforsikringen skulle tages i brug.

Håber i kloge hoveder kan komme med lidt hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring Fransk Bulldog
  • #3   13. maj 2013 Den vil jeg da lige tjekke ud for den franske med det samme, tusinde tak for tippet. Det vigtigste er jo at der er sørget for det lille pus smiley

• #4   13. maj 2013 HUSK at kigge efter at de dækker hele hundens liv.

• #6   13. maj 2013 Har alm brand til min franske og er MEGET tilfreds.

• #7   13. maj 2013 Malle - Jeg har læst TopDanmarks vilkår igennem og det ser desværre ud til at de har ændret på deres dækninger på den franske og eftersom danske forsikring er et firma under TopDanmark tror jeg desværre det er på samme måde. Men jeg ringer til dem og tjekker op. smiley

Mette - helt sikkert, det skal jeg nok huske. Jeg har godt lagt mærke til at hos nogle frafalder forsikringen allerede i en alder af bare 4 år. Det er helt latterligt.

Michelle - Okay, så vidt jeg var informeret dækker de bare ikke de racetypiske sygdomme hos den franske, eller det er måske kun cherry eye de ikke dækker? Det ville jo være en skam at huden og vejrtrækningen som et minimum ikke var dækket i hvert fald smiley

• #8   14. maj 2013 Jeg har lige gennemlæst Alm. Brands vilkår og dem bliver det i hvert fald IKKE! Måske er de gode til andre hunde, men ikke til en fransk bulldog. De dækker ikke, øjne, hud, gane, allegier osv. osv. på racen - så det ville være penge ud af vinduet på den konto. smiley

• #9   14. maj 2013 Har Rottweiler, 3500kr om året med medicin dækning og livsforsikring og udvidet ansvar med figurant dækning og sygeforsikring med udvidet dækning til genoptræning hvis det skulle ske noget med hende.

• #10   14. maj 2013 vi bruger Agria til vores FB den er vi godt tilfredse med
    kan dog ikke lige huske det præcise vi giver pr. mdr

• #11   14. maj 2013 Jenny det lyder jo rigtigt fornuftigt - hvilket selvskab er det hos? smiley

Brian har også overvejet dem, men kunne ikke rigtigt finde hoved og hale i hvad de dækker på en fransk - så de må vist på listen over selskaber jeg skal ringe til smiley

• #12   14. maj 2013 Helt ærligt, så tror jeg, hvis jeg havde fransk, at jeg ville droppe sygeforsikringen. Alle dem jeg kiggede på da mine skulle forsikres (ikke franske, men der stod jo vilkårene i de tilbud jeg indhentede) havde en lang række ting de ikke dækkede ved racer som bl.a. den franske.

I stedet ville jeg så lave en "dyrlægekonto" til hundene.

• #13   14. maj 2013 Ved den franske dækker agria ikke vejrtrækningen og kejsersnit. Eller det vil sige, hvis tæven har født normalt en gang før dækker de et kejsersnit min ellers ikke.

• #14   14. maj 2013 Ja vi ringede også og snakket med dem, havdeproblemer med at finde ud af hvad vi skule have af dækning. men der er vist noget med at man får gratis ansvar med hos dem når man bestiller en sygeforsikring hos dem

• #15   14. maj 2013 De fleste forsikringer dækker ikke ret godt ved Franske, da de har mange race-relaterede sygdomme.

Hvis jeg var dig, så ville jeg finde de få forsikringsselskaber der dækker hele hundens liv (Kender p.t. kun til Alm. Brand, Agria og Dyrekassen) og så tage den der dækker bedst. Men tror dog de dækker nogenlunde ens...
    Tror faktisk slet ikke der findes nogen der dækker racerelaterede sygdomme, men kender selvfølgelig ikke alle selskaber smiley

• #16   14. maj 2013 Agria men selvrisikoen er næsten 1000kr og man skal selv betale 20% på sygeforsikringen.

• #19   14. maj 2013 Okay, da jeg fik hende steriliseret fik jeg en stor sum penge tilbage og da hun blev opereret for patella fik jeg halvdelen tilbage af hvad operationen kostede hvilket jeg bestemt heller ikke havde regnet med! smiley Så jeg er fuldt ud tilfreds.

Men nu har min hund heller ikke vejrtrækningsproblemer eller problemer med øjnene.. Så skal ikke kunne sige om de ville dække det. Jeg har bare altid sendt regningerne ind og har stort set altid fået penge tilbage. Og Misha har været igennem en del. Dog ikke så mange racerelaterede sygdomme.

• #20   14. maj 2013 Jeg har også altid været fuldt ud tilfreds med Alm. Brand.
    Men det er så heller ikke en Fransk jeg har smiley

• #21   14. maj 2013 Jeg kommer ikke til at droppe sygeforsikringen, hvis man sparer tilsvarende op har man måske en opsparing på 3000 kr om året og sker der noget stort rækker de ikke langt..

Dyrekassen skal jeg have tjekket, så den kommer lige på listen smiley og bestemt hvis de dækker hud og øjne! Det er jo ikke fordi jeg forventer ar vidunderet bliver syg, men skulle det ske vil jeg gern have at han er dækket så meget som muligt ind smiley

• #22   14. maj 2013 Det er også en rigtig god idé.
    Jeg er ihvertfald MEGET glad for at jeg har sygeforsikring på Bine, og den har for længst tjent sig ind for resten af hendes liv smiley

• #23   14. maj 2013 Præcis Tanja, det er ikke lige stede at spare - ikke når man er kontrolfreak som jeg er og helst skal have styr på alt på forhånd haha smiley

• #24   14. maj 2013 tjek gartnernes. den har jeg og den dækker også medicin købt på apotek.

• #25   14. maj 2013 Min søster og jeg til sammen har 8 hunde, hvor af de 6 er Boston terrier ( sportsmodellem af den Franske smiley ) De er dækket i Alm. Brand, Dyrekassen Danmark og de nye kommer nu i Agria. Vi er glade for dem alle tre, der alle dækker hele hundens liv og alle har været meget hjælpsomme, når vi har skulle bruge dem. Hvilket de sandeligt også er blevet, både til patella, allergi, da en af vores hunde blev overfaldet osv. osv. Det eneste men er selvfølgeligt, at der er ingen af den der dækker racerelateret arvelige sygdomme, eller vejrtrækningsproblemer for de kortsnudet hunde. Måske fordi det er sygdomme/problemer, man må forvente når man vælger sådan en race og bør se efter når man vælger hvalp eller fordi forsikringen vil blive så meget dyrere, at den ikke vil være konkurrencedygtig med andre forsikringer og folk alligevel vil vælge den fra smiley

• #26   14. maj 2013 Jeg har selv Engelske bulldogs.
    Jeg har Dyrekassen danmark, det er dem der dækker bedst for mine hundes vedkomne..
    -MEN de dækker IKKE racetypiske sygdomme som allergi og cherry eye, entropion, ekstropion...
    Dog dækker de hvis der sker skader i øjet som følge af uheld..
    Agria koster ca det dobbelte, og har en væsentligt højere selvrisiko..

• #27   14. maj 2013 Katja - tak for dit indlæg smiley Hm ja det er nok hvad man vil kunne forvente, men nogle dækker fx. huden hvor andre ikke gør og så kan man jo ligeså godt blive dækket ind! smiley

Nobel bullies - Ja okay hvis det er samme dækning til Agria men til en højere pris, så kan man ligeså godt vælge dyrekassen danmark, helt sikkert!

• #28   14. maj 2013 Vores Franske har vi tjekket igennem Tryg... De har ingen forbehold på racen.....

Vi havde kontakt med rigtig mange bla dyrekasse, Agria, Top dk og 6 mere ca...

• #29   14. maj 2013 tjekket = dækket

• #30   14. maj 2013 marley nå for pokker! Det var da information som er guld værd - de får et ring med det samme i morgen! Jeg har nemlig også kontaktet rigtigt mange smiley Hvornår tegnede i forsikring (for at finde ud af om vilkårene har ændret sig siden) og hvad giver i sådan ca. for forsikringen - som er med ansvarsforsikring går jeg næsten ud fra smiley

• #31   14. maj 2013 Vores er 15 uger og vi tegnede da han var 10 uger ca. - skulle lige vælge hvilket selskab først smiley

Mener det er 1600 ca. årligt inkl. udvidet ansvar (hundetræning/udstilling) og fuld sygeforsikring....

• #32   14. maj 2013 Super Marley! Jeg har lige siddet og læst igennem og tjekket priser - det ser ud til at være omkring 1500 kr. årligt uden udvidet ansvar og det må man sige er en god pris ift. dækningen. at 14.000 kr. årligt så ikke er så meget i tilfælde af at noget seriøst sker er noget andet. Omvendt kan man sige at chancen for at en fransk får en race-relateret sygdom er større end at den får en anden og en lille dækning i den sammenhæng derfor er bedre end en stor dækning som ikke kan bruges fordi sygdommen ikke falder indenfor dækningen smiley

Vi er allerede blevet enige om at vi ringer til dem som det første i morgen og taler med dem og får tegnet forsikringen med det samme. Tusinde tak for tippet - jeg er sikker på at der var mange andre med franske bulldogs som kunne bruge det! For godt nok er dækningen "kun" 14.000 kr. pr. forsikringsår og selvrisikoen er knapt 1.100 kr. MEN alle sygdomme er dækkede og man skal ikke en gang betale en procentdel af dyrlægeregningen - udover den selvrisiko på de 1.100 kr.
    Synes helt sikkert det er det bedste alternativ der er til en fransk - efter maaange timers undersøgelser og gennemlæsninger af diverse policer.

• #33   15. maj 2013 Velbekomme - glad for at kunne hjælpe. Det var præcis de overvejelser vi også have.... de dækker så ikke livstid men men de dækker 10 år som vi var tilfreds med...

• #34   15. maj 2013 Ja 10 år er også lang tid, men det er bare en skam de ikke lige har de sidste 2-4 år med smiley Men det har garfors måske - deres side er ikke super informativ men giver dem lige et ring. der hedder betingelserne umiddelbart at de dækker alt på den franske, en selvrisiko på knapt 800, og at de betaler 80% af dyrlægeregningen op til 20.000 kr. så det er jo også et alternativ kan man sige smiley Er bare ikke så stor fan af at skulle betale de 20% selv, men det er vist en overvejelse som jeg må have manden med ind over smiley

• #35   15. maj 2013 Synes det er en KÆMPE ulempe, at forsikringen ikke dækker lige præcis der hvor der er flest der har bruge for dem... Nemlig når hunden bliver gammel.

Men det er selvfølgelig forskelligt hvad man vægter mest smiley

• #36   15. maj 2013 Tanja det er det virkelig også - derfor overvejer jeg også garfors - når jeg en gang kan komme igennem til dem. for de dækker så vidt jeg kan se hele hundens liv, alle sygdomme og sådan. Så er der selvfølgelig selvrisikoen på 700 og noget og derudover de 20% men det bliver nok handy når hunden er 12 og måske har brug for dr. dyr smiley

• #37   15. maj 2013 Kan jeg godt forstå.
    Og 700 + er jo heller ikke meget, hvis hunden som 11-årig pludselig brækker et ben eller noget smiley

• #38   15. maj 2013 Nej det er det altså ikke, nu kender jeg ikke prisen på at gå til dr. Dyr. Lige med det - men jeg er sikker på at det koster mere end 700 kr!

• #39   15. maj 2013 For os har det ikke den store betydning i forhold til det at de dækker alt og ikke tage raceforbehold.....
    Da race ting vil komme i de første år, tænker vi, hvis det kommer + allergi.... Resten af årene tager vi som de kommer.....

• #40   15. maj 2013 Men det skal man jo beslutte som man har det bedst med.....

• #41   15. maj 2013 For FBen tror jeg desværre ikke det er de sidste år af levertiden man har mest brug for forsikringen.....men men...

• #42   15. maj 2013 helt klart, Marley - men mens hunden er forsikret, i jeres tilfælde til dens 10'ende år skulle forsikringen jo også helt dække race relaterede sygdomme. Ellers kan det jo koste dyrt smiley
    Men ja racerelaterede sygdomme kommer nok ikke først i en alder af 10. Men så kan der kommer så meget andet og om man så kan få sin hund dækket et andet sted er jo usikkert. men så har man også 10 år til at spare op til den tid smiley

• #43   15. maj 2013 Har dyrekassen danmark med hund total til Elektra ca 2000,- om året, og Bohema har alm. brand med alm og udvidet ansvar + sygeforsikring til 1600,-

• #44   16. maj 2013 Vi valgte at sige at det er vigtigere for os at de dækker alt, i stedet for at de dækker livstid..... men men

• #45   16. maj 2013 Nu er det afgjort, vi vælger tryg til 1500 kr årligt. De dækker det hele undtagen HD og i den dur - hvilket de er de eneste som gør. Så valget er truffet og tusinde gange millioner tak for hjælpen, den har været guld værd! smiley

• #46   17. maj 2013 Velbekomme...... smiley

Kommentér på:
Sygeforsikring Fransk Bulldog

Annonce