{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige ringet til dyrlægen, for at få noget mod øjenbetændelse til Ozzy.
Og er faktisk lidt rystet over at jeg skal komme ud med ham, så de kan se på ham (små 500,-) i konsultation+ medicin. Øhh.. jeg kan da godt selv se at han har øjenbetændelse, så jeg føler lidt at det er 500,- ud af vinduet.
Er der nogen der ved hvad man skal bruge til sin hund, er det det samme som til mennesker?
Eller kan man få det væk med kamillethe, et gammelt husråd (mormor).

Håber nogle har erfaring med det. Ellers må jeg jo den dumme vej omkring dyrlægen. ØV..Øv..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   9. aug 2006 Zindi havde gul øjenbetændelse, vi gjorde det at vi lavede kamille te og ventede til at det var koldt og vædet noget vat i det og så dryb det i øjene og rens dens øjne i det... et par gange om dagen..

• #2   9. aug 2006 Zindi har det ikke mere, måske hjælper det.. Det har ihvert tilfelde altid hjulpet på mine hunde...

• #3   9. aug 2006 Kamille the er rigtig godt, men nok mest ved milde tilfælde.
    Hvis der er meget gul eller grøn betændelse så ville salve nok være smartere.

• #4   9. aug 2006 sussie...he he....det er det samme som når jeg skal have ormepiller til katten......jamen vi skal lige se katten siger klinikdamen....eller hvad de nu hedder.......jeg ved ski godt hvordan orm ser ud og hvis jeg ringer når dyrlægen tager tlf.....så kan jeg bare smutte over og hente nogen siger han ;o)

• #5   9. aug 2006 Gitte...Jeg kan ikke forstå du skriver stakkels min hund, det er jo ikke fordi jeg går og lader ham lide VEL..
    Jeg er jo ved at løse problemet, har ringet til flere dyrlæger, og har så heldigvis lige forhørt mig herinde og fået en masse brugbare oplysninger, og ved at vente 10min på svar herinde fra har jeg faktisk sparet de 500,-
    Jeg kú ikke få dyrlægen til at kikke på ham før 15.15 imorgen, men nu vil jeg køre på aroteket for at hente salven igennem min egen læge, så Ozzydrengen ikke lider længere end nødvendigt. Tror skú jeg køber et par store kødben med hjem til bullerbasserne, når jeg nu har sparet pengene fra konsultationen...

Fortsat god dag!!!

Og stor tak til alle jer der var så søde at komme med de gode råd.

• #6   9. aug 2006 Sussie....super godt....så bliver der råd til et par gode bøffer og et lækkert ben ;o)

• #7   9. aug 2006 Jeg siger også mange tak for oplysningerne det er da værd at notere...

jeg har prøvet at bruge Kamille the men det blev kun værer . Har hørt det er bedre med lidt saltvand.

• #8   9. aug 2006 Du skal derud med ham, fordi der måske kan være skade på hinden. Derfor er 500 kr. ikke ud af vinduet, i forhold til en blind hund.

De putter noget creme i øjet som giver farve for at kunne se evt skader, men hvis du selv kan det så er det jo godt nok.

• #9   9. aug 2006 Bebe: nu skal jeg ikke gøre mig klog *G*

men jeg tror det er fordi der kan være små bitte "theblade" i, som kan irrettere mere end gavne

• #10   9. aug 2006 Først blev min hund opereret for indadgående øjenhår- der blev frosset væk- men nu siger de måske der skal en opertion til igen- ca efter 1øjen tilsyn høs lægen, der hvor han fik frosset noegt det de kunne se væk, fik min hund øjebetændelse, gule klatter, han har fået fujithalmic som han skal drybbes med i 10- 14 dage, hans sidste dag idag, håber bare det går væk, med det koster over 100kr samt ca over 400 kr bare for at få ham tjækket, det med øjenvippehårne siger dyrlægen de kommer igen- hvorfor så blive ved med at oprerer/fryse det væk- det er da spil af penge og synd for dyret...

Hilsen Karin Og Vuffi Frosty

• #11   9. aug 2006 Det har du ret i Janne... det har været skevet herinde , theen var ikke fin nok der var små korn i også som irretterede øjeet isedet, kunne bare ikke lige huske det... men da havde jeg lige brugt kamila the og Chanti`s øjne blev helt røde.

Bebe jeg vil prøve det til kontaktlinser så... det er rart at have noget stående så man kan tage det i opløbet inden det bliver til betændelse.... det er vel støv og sand der giver betændelse hvis man ikke får det renset væk i tide.

• #12   9. aug 2006 Okay Dorthe det med pollen har jeg ikke hørt før... men det skal nok passe.
    Det er bare ærgeligt der er så mange der bruger det, for det er bestemt ikke godt.

• #13   9. aug 2006 gud sådan nogle har jeg da osse *GGG*

og vodka har fået øjenbetændelse af træk

det må prøves

• #14   9. aug 2006 Tak Bebe

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce