{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.584 visninger | Oprettet:

letter ben - hvor gammel ? {{forumTopicSubject}}

Min lille vaks på næsten 14 uger har lettet ben med mellemrum siden han var 10 uger.
Jeg synes det er meget tidligt.
Fik afvide for mange år siden at hanhunde er kønsmodne når de letter ben, jeg er ikke længere sikker på hvornår hundene begynder at lette ben.
Jeg har nu set det 8-10 gange og bliver stadig lige overrasket smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  letter ben - hvor gammel ?
  • #1   9. maj 2013 Har aldrig hørt at hanner er kønsmodne når de letter ben.

• #2   9. maj 2013 Jeg er ikke sikker på hvor jeg har kørt det henne, men det passer dog ikke smiley medmindre de bliver kønsmodne i 10 ugers alderen smiley

• #3   9. maj 2013 Hold da op, ja det lyder egentlig til og være ret tidligt, ikke at jeg har forstand på det smiley

Min venindes han hund er næsten lige begyndt og han er knap 1 år ..

• #4   9. maj 2013 Tiko startede konsekent med at gøre det, da han var 8,5 mdr gammel, efter en hundeejer lod sin højløbske tæve komme løbende frit hen til os på en gåtur. der skete heldigvis ikke noget, selvom det var en udfordring med en tæve der nærmest prøvede at bakke ind under Tiko og en ham der pludselig fattede hvad den ville. siden den dag har han løftet ben uden undtagelser.

• #5   9. maj 2013 Har også en hvalp på nu snart 5 mdr, som også har lettet ben et godt stykke tid. Og har også tænkt tanken om han så også bliver det tidligere kønsmoden ?

• #6   9. maj 2013 Kønsmodningen er normalt fra 7 til 10 mdr. men det kan falde lidt tidligere eller senere. Vores tæve gik først i første løbetid ved 15 mdr. og hendes kønsmodning har ventet på løbetiden, så hun var hvalp i over et år.

Vores hanhund begyndte at lette ben ved 9-10 mdr. men hans kuldbror begyndte 2 dage efter han fik sit nye hjem (8uger og 2dage), så det er meget individuelt hvornår de gør det.

• #7   9. maj 2013 At hunden letter ben har intet med kønsmodningen at gøre. Du kan have en han på 3-4 år, som så godt som aldrig løfter ben.
    Og som du har opdaget, så kan du have en hvalp på 10 uger som allerede løfter ben.

At løfte ben har noget med dominans at gøre. Meget dominante hunde løfter ben tidligt og som sagt før, så kan man have en hund som står meget langt nede på ranglisten hvad der angår dominans, den vil ikke løfte ben selv om den er kønsmoden.

Også dominante tæver løfter ben og tisser op af alt akkurat som hannerne gør.

• #8   9. maj 2013 Tror gerne det har noget med dominans at gøre..
    For har en dominerende fyr herhjemme og to dominerende kællinger.. Griner..
    De letter alle 3 ben op af alting..

• #9   9. maj 2013 Min han på på 7 år letter stadig ikke ben...

• #10   10. maj 2013 Cody startede ud med at lette ben nogle dage efter vi fik ham smiley Men blev altså først "rigtig hanhund" da han var omkring 7-10 måneder smiley

Kommentér på:
letter ben - hvor gammel ?

Annonce