1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

C&C
C&C
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206

Fældning! Gode råd søges Fældning! Gode råd søges

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!

Inden vi købte Charlie blev nettet suget for information, og vi følte os godt klædt på til at få en mops.
Sorte mopper skulle jo efter sigende ikke fælde synderligt, da de ikke skulle have særlig meget underuld. SUPER tænkte vi, men vi er så sandelig blevet klogere.

Vores sorte mops har MASSER af underuld, så hvis nogen mangler materiale til en hat eller en sweater, så siger i bare til!

Men vi drukner snart i pels! Jeg aner snart ikke mit levende råd.
Han er blevet børstet med en gummibørste, en almindelig karte og Furminator og er sågar blevet støvsuget, han bliver tørret over med en fugtig vaskeklud for at tage de løse hår og han har været i bad, og alligevel må vi danse med støvsugeren flere gange om dagen.

Han får dagligt et skud olie i maden og hans pels er da også både lækker og blød, men det der underuld ...... #%^*#

Gode råd søges!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fældning! Gode råd søges
  • #3   9. maj 2013 Har i prøvet med et vaskeskind dyppet i eddiekevand...????
    Og gærtabeletter...???

• #4   9. maj 2013 Du skulle prøve at låne min ene border collie i en fældeperiode smiley
    Har lært bare at acceptere hår i maden, hår OVERALT hvor der kan være hundehår. Selv i underbukserne *GG*.
    De skal jo af med det en gang imellem smiley

• #6   9. maj 2013 Har også en som fælder en del .. jeg støvsuger bare to gange dagligt og støver af en gang om dagen smiley
    Sådan er det at have hund .. så fat støvsugeren, for lyder som om i har gjort hvad i kunne ..

• #7   9. maj 2013 Jeg har en vag erindring om at kunne vågne stille og roligt efter kl 10 og så bare tusse rundt i nattøj resten af dagen....

Nu bliver man sgu potebasket vågen kl kvalme og flyver i tøjet som nærmest står brandmandsklar OG som selvfølgelig er fedtet ind i savl, hvide hår OG lugter af hundesnacks...

Der var også en gang, hvor det at skifte pose på støvsugeren skete så sjældent at man ikke kunne huske hvordan man skulle gøre...
    I dag sidder den så meget på rutinen at man kan gøre det i søvne...

Eller den gang hvor man faktisk vidste hvad folk hed når man talte med dem..
    I dag er det jo Fidos mor og Bullers far...

Åh ja, glæden ved at ha hund smiley

• #9   9. maj 2013 Støvsuger 2 gange om dagen og støver af 1 gang om dagen? Damn, jeg håber ikke at jeg er den eneste der IKKE gør det? Her er der hundehår. Jo, der bliver støvsuget, men det er søreme da ikke hver dag.

Her er der til gengæld garanti for sorte hundehår i maden. Se, DET er en delikatesse smiley

• #10   9. maj 2013 Det er en meget vigtig mentalhygiejnisk foranstaltning at blive ved med at minde sig selv om hvordan livet var FØR man fik hund...

Ellers ender man sgu langt ude i skoven som hende den sære dame med alle dyrene, der vasker sine plasticposer, gemmer mælkekartoner og stryger sit gavepapir smiley

Jeg er i øvrigt ret så meget i risikogruppen for at ende der smiley

• Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   9. maj 2013 Jeg har en Coton. Den fælder godt nok ikke, men er I klar over, hvor meget der kan sidde fast af kviste, blade osv i sådan en pels.... Vores hjem ligner lidt en dejlig skovbund:-)

• #12   9. maj 2013 Jeg har så aldrig prøvet at være uden hund.... Eller jo...... 2 måneder af hele mit liv. Ellers har der altid været minimum 1 hund i huset. Både da jeg boede hjemme og da jeg flyttede.

Så jeg ved ikke hvordan det KAN være smiley

• #14   9. maj 2013 Og forresten...

Hvor mange af jer køber tøj i farver bestemt udfra farven på hunden??

Goddamit, jeg slog nærmest en flikflak første gang jeg tog mig selv i at vælge en sort striktrøje fra, fordi" næh, den er fin, men det bliver altså FOR besværligt at holde den fri for hvide hundehår"

Jeg købte trøjen i rendyrket protest over min tankerække og den ligger nu fint, bagerst i skabet med hvide hundehår på smiley

Brugt 1 gang;-)

• #15   9. maj 2013 Christian, gummisko, støvler osv og så min uundværlige hundevest med en million lommer til ALT muligt...

Jow jow, jeg er stangsmart i 30 graders varme smiley

• #17   9. maj 2013 Til TS - Royal canin laver skinprotector foder, som jeg kender nogen der har gode erfaringer med smiley
    Vi barfer selv - og synes joeys fældning er acceptabelt smiley

Men jeg kender en hundeejer som støvsuger 1-2 gange om dagen osv, og de har rent smiley

Vores lagner er hvide........ og vi har sort hund - der må være i sengen.. Langsomt bliver de altså erstattet af andre farver smiley

• #18   9. maj 2013 Mette, jeg kan ikke lade vær, for fnidder af der bliver slæbt jord og græs med fra marken af .. Jeg arbejder dog også som rengøring udover mine andre jobs, skal lige tilføjes smiley så det ligger nok bare lidt til mig hehe

• #19   9. maj 2013 Og min ene veninde som også har arbejde som rengøring, støvsuger en gang dagligt og støver af ... skal lige siges hun IKKE har hund - å tror bare man bliver miljø skadet ;D

• #20   9. maj 2013 I øvrigt tak til TS, for at lave en tråd, der fik kickstartet mig og støvsugeren smiley

• #21   9. maj 2013 Uha .. Sikke mange indlæg der kan komme i løbet af en god gåtur smiley

Ja det er selvfølgelig nødvendigt at acceptere det, men nu er han snart 1 år og vi har ikke oplevet noget lignende før, så ja jeg blev da lidt overrasket over at han har underuld nok til at jeg vil kunne strikke mig en poncho smiley

Jeg er ikke sippet når det kommer til rengøring af mit hjem, men jeg vil alligevel ikke byde mine gæster at de efter 10 min har fået samlet så meget pels under sokkerne at det minder om et par sutsko - overdrivelse fremmer forståelsen. Om ikke andet, så har jeg det bedst med at holde mængden af hundehår på gulvet på et acceptabelt niveau.

Apropos at købe tøj ud fra hundens farve ... Vi har en hvid lædersofa som blev købt før hunden. Så kan i selv regne ud hvor meget vi hygger os med at holde den ren for sorte hundehår smiley

• #22   9. maj 2013 Uh, du prøve at se en slædehund fælde, hvis du synes en mops er slem.
    Hvad fodrer du med? Måske foderet kunne være bedre?

• #23   9. maj 2013 ts

så hav et lille udvalg af billige hjemmesko, du kan tilbyde gæsterne, hvis du bekymrer dig over at de skal får hår under strømperne smiley

• #24   9. maj 2013 Turbo, haha sikke en fornøjelse. Godt at vi alle kan blive inspireret en gang i mellem smiley

• #25   9. maj 2013 Det kan vel også bare være årstiden? Alle hundene i vores område fælder pt smiley

• #26   9. maj 2013 Vi fodre med ziwipeak og råt. Efter mange seje kampe med en mops der ikke gad at spise sit foder har vi endelig fundet noget der ryger ned.

Uha, ja jeg har tænkt tanken og må indrømme at jeg er glad for at jeg, trods alt, ikke skal kæmpe med SÅ meget pels smiley

• #27   9. maj 2013 Jeg er også 100% sikker på at det er årstiden. Slet ingen tvivl der.

• #28   9. maj 2013 Hvis det fortsætter ind i sommeren, så prøv et andet foder. For højt proteinindholdkan godt drille pelsen.

• #29   9. maj 2013 Jeg har bare svært ved at tro at det kan være foderet. Hans pels er super lækker og det er kun underulden der ryger.

Men, det er vel normalt at en hund fælder 2 gange om året, er det ikke?

• #31   9. maj 2013 Et lille råd til rengøring af møbler hvis det er af stof så køb de der servietter til baby numser man gør våde for at tørre en baby .. så bare brug dem på møblerne uden de er våde de hiver alle tabte hår op smiley

• #32   9. maj 2013 AMEN Isabelle smiley

• #33   9. maj 2013 Jo to gange fældning er helt normalt smiley men det lød på dig som om hunden havde fældet ekstremt hele tiden.

• #34   9. maj 2013 Nå nej Malene, så har jeg ikke fået udtrykt mig klart smiley det er først nu han er begyndt på det smiley

• #37   9. maj 2013 Vi dropper sort tøj under de fire mdr med fældning vi har hvert år - ja de fælder forskudt selvfølgelig! Så her står den på tre gange daglig støvsugning og cremefarvet tøj smiley

• #39   9. maj 2013 Tillykke du har fået dig en mops i fældnings periode smiley
    Ca 2 gange om året fælder de HELT sindssygt! Jeps der simpelhen må hår over alt. Selv alle de steder hvor de ikke kommer, på kommoder og borde. Og alt tøj, tæpper og gulve er sat til med hår. Du kan børste lige så tosset du vil, intet hjælper smiley du må vente til fældningsperioden er over.
    Benson er også i den lige nu, jeg kan også blive ved med at feje og støvsuge, men har accepteret at der er hunde hår, og det gør mine gæster også. Ellers må de låne min fnugruller inden de går smiley

• #40   9. maj 2013 Kunne ikke lige lade med at dele disse tegninger smiley

profilbillede
  • #41   9. maj 2013 smiley

profilbillede
  • #42   9. maj 2013 Og den der beskriver temmeligt godt smiley

profilbillede
  • #43   9. maj 2013 Hahaha Carina, hvor er de gode! .. De beskriver det vidst meget godt.
    Men guuud hvor det dog er kommet bag på mig smiley
    Han fælder ellers normalt minimalt. Selvfølgelig smider han lidt hår hist og her, men intet samlinget med nu, så jeg synes jo det er lidt af en voldsom oplevelse at det lille kræ lige pludselig smider så meget pels, at det ligner, at vi har fået lagt gulvtæppe smiley

• #44   9. maj 2013 Præcis, man bliver overrasket over en så voldsom mængde;)
    Men der er desværre ikke meget du kan gøre ved det, andet end at vente til det er ovre.

Hvis du ikke allerede følger denne Cartoon så begynd endeligt! Der kommer ca 2 nye om ugen, og han beskriver så godt hvordan livet er med en mops smiley
    Han hedder: humphrey the pug. Find ham på facebook, og du får et godt grin flere gange om ugen.

• #46   9. maj 2013 Ej hvor genialt Carina smiley

Maj-Britt, hvis du skulle gå hen og løbe tør har jeg en masse du må få, ganske gratis.

Kommentér på:
Fældning! Gode råd søges

Annonce