21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Potepleje af slidte (og ømme) trædepuder {{forumTopicSubject}}
NU bliver koens moar snart vanvittig !
Vi døjer ufatteligt med, at Kaoz slider sine trædepuder ned, det gør så derefter ondt at gå på dem - og jeg bor altså midt i byen!
Jeg har noget salve, der skal hjælpe med opbygningen af potehud, men han slider det jo hurtigere end det kan opbygges.
Jeg tænker så i mit stille sind... Vil potevoks hjælpe? Det skal IKKE blødgøre, men nærmere ligge en hinde, så han ikke slider sin egen hud, men bare cremen..
Erfaringer eller ideer? Kaoz synes turene enten er for korte, eller gør ondt! (vi kører når der er mulighed for det, men ikke aktid min privatchauffør er hjemme når Kaoz synes der skal ske noget
Et råb om hjælp, fra Kaoz Ko
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Måske kan sådan noget spray-plaster hjælpe? Men om det er godt til hundepoter eller ej, skal jeg ikke kunne sige.
jun 2005
Det er bare lidt dyrt, men sådan må det være... "Den usynlige handske" er der en creme der hedder, den ligger i hvert fald en vandskyende hinde.. Måske den kunne fungere..?
jun 2005
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Fik den første gang, da min hud var helt udtørret og sprækket efter strålebehandlinger, og har siden brugt den til mange andre ting, f.eks. hudløse kattenumser og -næser, og mange bruger den til røde barnenumser.
Den er uparfumeret og lægger en beskyttende hinde, samtidig med at den heler.
Jeg ville også lægge hovedet i blød og finde en form for rigtigt plaster, der er nemt at fjerne og som du kunne komme på trædepuderne, når I skal gå.
PS: Man kan også få "strømper" til hunde, hvor kun sålen er af gummi.
Fik i sin tid en hos dyrlægen til min hund for at skåne poteforbinding (efter flænge i en trædepude).
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
jun 2005
De store trædepuder slider han ikke så meget, men de 4 små på hver pote er helt glatte og tyndslidte, så hver en lille sten (og asfalt i sig selv) gør ondt/er irriterende at gå på for ham..
- Oveni hatten skal fede-åge jo også tae sig (altså ud og powerwalke!), og det gør vi jo så ikke så meget i...
OVENI igen igen, så trækker han sig skæv, og skal til kiro og rettes, når han har gårt anstrengt med de tæer der.. Jeg ville bære ham hvis jeg kunne, men hundehvalpen er ALT for stor
mar 2011
Den er beregnet til mennesker, men jeg kender efterhånden mange, som også bruger den til dyr.
Jeg ville nok prøve på at få fat på strømper med gummisåler - ikke sko.
Det kan mindske irritationen fra asfalt og småsten. Det kan salve ikke. Den heler kun. Men læg et stykke stof ind i sokken, så gummiet ikke er i direkte kontakt med trædepoterne.
Lad ham også gå så meget som muligt på jord og græs.
PS: Har han problemet på både for- og bagpoterne?
Håber, det lykkes at hjælpe ham, da problemet på sigt kán medføre forkert gang eller muskelspændinger.
jun 2005
Jeg har ingen anelse om hvilke sokker det er, er der evt link? Han skal jo gerne kunne svede, ellers får han det ALT for varmt - og han har det rigeligt varmt om sommeren i forvejen
mar 2011
Selve foden og skaftet på sokken er af bomuld. Det er kun sålen, der er af gummi, men som jeg skrev ovenover, så læg et stykke tykt stof af bomuld ned i sokken til at absorbere evt. sved.
PS: Hvordan fik han klovoldsbetændelse - klippet kløer for tæt?
Googlede lige og fandt disse, som du måske kan bruge
http://www.funnypets.dk/shop/poteforbinding-2-styk-991p.html
jun 2005
Jeg ANER ikke hvordan han fik det, men ikke af negleklip i hvert fald, det er infektion i selve hulen hvor kloen bliver dannet, ikke i kloen som sådan.
- Jeg har en mistanke om, at det er en allergisk reaktion på majsholdigt foder, så vi gik over til kornfrit... Men jeg VED ikke hvorfor han fik det..
Ganske få dyrlæger han behandle det, vores gamle kunne ikke - men gjorde bare NOGET - og trak pinen ud alt for længe.
Vi skiftede dyrlæge, og 30 dage efter var han infektionsfri *yaaaay*
jun 2005
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
jun 2005
dem her?
De MÅ da varme, med stof om poterne.. Uanset om det kan ånde eller ej
Han har dem her (som vi ikke bruger, og er alt for varme i andet end frostvejr)
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundebekleidung_hundemantel/hundeschuhe/184998
Så har vi også nogle babysokker, men de ryger bare af, og han sveder ulideligt med dem på
mar 2011
Og nej, jeg tror ikke, han kommer til at svede.
Vi sveder jo ikke så meget, hvis vi f.eks. har en langærmet bomuldsbluse på, som hvis vi ikke havde noget på.
Hunde kommer i øvrigt af med størstedelen af deres overskudsvarme via deres tunge.
Tror du ikke snarere, at det at han viser tegn på at svede, snarere er tegn stress, fordi han endnu er utryg ved at have noget på poterne?
jun 2005
Man kan næsten se poteaftryk i sved på sokkerne... Han har åbenbart varme tæer
Jeg må i seng, får gæster i morgen formiddag, og klokken er alt for mange!
Jeg prøver salverne, når butikkerne lige åbner igen
mar 2011
Det er da forsøget værd
Potepleje af slidte (og ømme) trædepuder