Operation for blød gane + næsebor (MOPS) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Er der nogle herinde der vil dele jeres erfaringer med operation af blødgane samt operation af næseborene (samt ca. pris)? Og er der nogle der er gode til at gennemskue forsikrings policen, omkring hvorvidt de dækker? Jeg har alm. brand.
http://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Forsikring/Forsikringer/IndboHusOgHusdyr/Hundeforsikring/idc/groups/abdk_web/documents/web_content/pdf_betingelser_hund.pdf
Nu hvor det bliver varmere, hiver min stakkels vaps efter vejret når han leger.. og det vil jeg simpelthen ikke byde ham!
Jeg bor i Aalborg, hvor der er en dyrlæge ved navn Bastholm, som har en laser til at opererer blødgane..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Held og lykke med hunden.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Kan du ikke prøve at,vente lidt med den operation ;;
Nu,ved jeg ikke hvor gammel muffin er,har ikke kigget på jeres profil.Men er han ca.2 år ;;
Verner "halser" ikke særligt meget,jeg,mener jeg,at mopsen kan vokse fra den "halsen".MEN hæng mig ikke op på det.
Jeg har altid masser af vand med.Jeg oversprøjter ham med det..Jeg cykler med ham,og er det meget varmt,op i kurven.
KORTE ture,,sidde på en bænk i skyggen,og afkort turen.I sommerperioden,er der ingen grund til de lange gåture.
Men sørg for vand,masser af vand,og sprøjt det på ham.
Synes i lige skal vente,på om en evt.operation,er nødvendig.
Spørg en anden dyrlæge.Måske en "kosmetisk"operation,kan hjælpe.
Altså fjernelse af en evt.stor fold under næsen.
Igen,på jeg påpege,jeg er ikke dyrlæge,men blot en "lægman".Så,tag ikke mine "mopseråd" for pålydende.
alt godt til mopsen,herfra.
Og,NEJ en forsikring,dækker ikke en mopserelateret sygdom(åndedrætsbesvær).
pøj-pøj hilsen
vibeke
feb 2012
Muffin er 1½ år, og da han var mindre havde han ingen problemer om sommeren, men nu hvor der kun er 15grader, hiver han efter vejret, og har ALTID masser af vand med mig, og hælder det på ham(og det hjælper selvfølgelig), går ingen lange ture med ham. Han hiver så meget efter vejret når han er lidt ophidset (når min venindes hund er med) og han gerne vil lege. Folk vender sig om på gaden og kigger, og jeg synes simpelthen det er så synd for ham.. Vil selvfølgelig lige se det lidt an..
Vil prøve at tage ham til hundefrisøren, så de kan få alt hans underuld væk, måske hjælper det lidt? Så han bedre kan komme af med varmen
feb 2012
Men tak for svaret, nu har jeg lidt af gå ud fra. Men jeg vil se det lidt an, håber han kan vokse fra det? Men hvis det bliver værre end det er, kan jeg simpelthen ikke byde ham det. Det har jeg ingen samvittighed til..
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
NEJ,gå ikke til hundefrisøren med ham..
Altså,en mops,skal IKKE til frisør.Mopsepels kræver minium af pleje.
Mopsen ville blive ked af det,med frisøren.
OG,jeres pengepung,vil også blive ked af det.
I skal købe en furminatur(ikke godt stavet).Og,red ca.hver 2.uge. og KUN hver 2.uge.Ifølge min dyrlæge.
Og,så blæs hul i hvad folk synes,om hans halsen.Ignorer,og svar ikke.
Altså 2.second opnion vedr: dyrlæge
hilsen
vibeke
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 64 Svar: 566
Jeg brugte Århus dyrehospital, som udføre mange af denne slags operationer, og derfor har stor erfaring inden for det. Jeg vil klart anbefale dem. Alm Brand dækker ikke selve operationen, men de dækker undersøgelsen inden. Jeg gav omkring 9000kr i det hele.
jul 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
Det med gå turene gør vi tidligt om morgenen eller aftenen når det er så varmt, tvivler lidt på det vil gå væk efter sådan en operation, men man skal aldrig sige aldrig. Men grynten, snorker osv forsvinder heller ikk efter operation. Håber du ku bruge det til noget.
jul 2011
jul 2007
jul 2011
jul 2007
jul 2011
feb 2012
Operation for blød gane + næsebor (MOPS)