{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Alene hjemme.. {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har haft lært Bella helt fra starten at være alene hjemme og i vores lejlighed gik det uden problemer.. Og dengang var hun helt alene (uden andre dyr).. Jeg har dog derefter været meget hjemme, da jeg var skolefriog arbejdede om aftenen hvor min kæreste var hjemme, og derudover havde min mor ofte tid til at passe hende hvis vi skulle noget (ja..stor fejltagelse).. Men vil da helst undgå at lade hende være alene når man kan.. Vi er nu flyttet til en ny lejlighed (større), vi har kat og passer i øjeblikket en anden hund.. Men vi har det problem at Bella piver/hyler.. Temmelig højt.. Og hunden vi passer siger ikke noget..
Skal vi virkelig til at træne hende helt forfra igen?
Har bare ikke tiden til det før næste weekend igen.. :-s
En dame og hendes mand som vi mødte på vej ind fra bilen fortalte at Bella havde hylet på en rigtig hjerteskærende måde, og at hun bare syntes at vi skulle vide det..
Hvad bør vi gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.. Alene hjemme..
  • #1   8. aug 2006 Forresten, vi har boet i den nye lejlighed i over 2 mdr.. Og kommer i tanke om at min kæreste har efrie i næste uge og derfor kan træne hende op igen.. Men vil alligevel meget gerne hør nogle forslag til hvad I synes..

• #2   8. aug 2006 Nårgh stakkels lille Bella. det ku da godt lyde til, at I skal starte forfra med alenehjemmetræning..Vi havde lidt prblemer med Battie på et tidspunkt, men et hult ben proppet med frossent leverpostej - det tager ca 20 minuter (for Battie) at tømme, så han opdagede ikke vi var gået, når han var færdig med benet var det jo tid til en lur..Ved nu ikke om han høl, han nøjes med at æde dørkarmene indtil benet + baldrian på dørerne..
    Held og lykke til smukke lille Bella. Potedask og hundknus fra Battie og Co..

• #3   8. aug 2006 Jamen, Bella får rå kyllingelår (barf) som hun kan gnaske i + jeg tager en masse godbidder som jeg lægger rundt omkring i lejligheden (under tæpper, tøjdyr, osv).. Men det hjælper jo åbenbart ikke.. 1. dag Mickey og Bella var alene hylede Bella i starten, men efter 3 minn kunne jeg ikke høre hende mere.. Da Casper så kom hjem for at tjekke var der ingen hylen og heller ikke efter han var gået.. I dag var de så alene i næsten 8 timer og ingen af os havde mulighed for at kigge hjem.. Men der var ingen hylen da vi gik.. Og ved ikke hvad jeg skal gøre i morgen, da jeg jo nødigt vil have at hun skal stå og hyle.. smiley

• #4   8. aug 2006 Hold da op.. Bella gnaver så heldigvis ikke i noget.. Men avde troet at det ville være lettere for hende at være alene hjemme når hun nu havde Mickey hos sig..

• #5   8. aug 2006 aw det er sgi synd for den lille, ville ønske jeg havde lidt bedre råd..Held og lykke Dina..

• #6   8. aug 2006 Mange tak Anna..

• #7   8. aug 2006 Vi havde samme problem..Havde en måneds sommerferie hvor vi næsten var hjemme hele tiden... da vi startede arbejde blev vi nød til at starte forfra med alenhjemme-træningen, da han begyndte at gnave i ting.. Det hjalp dog smiley

• #8   8. aug 2006 Barney var det smiley

• #9   8. aug 2006 Okay.. Så I begyndte at lade ham være alene i 5 min, derefter 10, osv osv?
    Hvad gør du inden du går? Altså, lægger du gnaveben frem osv?

Skal lige siges at vi går tur med hundene inden vi lader dem være alene.. Og der er ingen uheld eller noget.. Kun lige Mickey der havde tisset en minitår i dag..

• #10   8. aug 2006 jeg havde også en problem for mange år siden med en tidligere hund, alenehjemme problemmet.. en hunde pshygolog sagde tim mig, den mangler beskftielse bla legetøj, men det havde min hund da masser af, så blev der sagt prøv at lade radion eller tv stå tændt- så den lytter til andre stemmer .. man kunne også først sige til sin hund og lære den at at forstå mor kommer tilbage igen eller er det far som lukker sig ud sidst, skal han eller den som går ud af døren sidst, sige ordne kommer igen-, klø den lidt bag øret og derefter skal man låse døren- defter roligt og så stille som mulig stå ved den lukkede dør og hører om den hyler/ piver gør den- det- må du ind igen indtil den ved at i kommer tilbage- det kræver meget tid specielt hvis man har arbejde eller skal noget hvor hunden ikke skal med, men prøv at tænde for radioen og lad den stå tændt- så den kan høre det, ikke for højt og ikke for lavt- det hjalp på min hund dengang hun levede...

hilsen karin

• #11   8. aug 2006 og det med radioen og tv kan også være en langtids proces, så den skal være tændt hver eneste du eller i går ud... Ellers prøv at skrive hundepsykolog på google
    , der må være nogle kloge hoveder som kan hjælpe dig ellers..

hilsen karin

Kommentér på:
Hjælp.. Alene hjemme..

Annonce