{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Et godt råd/ nabo med hund {{forumTopicSubject}}

Vi bor på en gård der er inddelt i 5 lejligheder og vi har lige fået en ny nabo som har en hund også.
Mit problem er at Ginga fare i hovedet på ham. (Ikke rigtig aggressivt mere som i skrid du er for tæt på)

Hun plejer at løbe for sig selv og snuse men nu går hun KUN ud og gør det hun skal medmindre jeg følger med hende...

Nu her til aften tog vi os lidt tid og legede lidt med dem og der kunne de godt være sammen og hun farede ikke i hovedet på ham (kun til at starte med) er det fordi hun prøver at fortælle ham at det er hendes område? Hun har være her alene det sidste år...

Nogle gode råd til hvad jeg skal gøre ?

Vil det hjælpe at tage dem på neutral grund og så gå en tur sammen eller er det for sent?

Kunne jo være fedt hvis de kunne sammen så Ginga kan gøre som hun plejer!

Hun har ikke normalt problemer med andre hunde, i mandags gik vi i hunde skoven og endte med at gå med en flok på i hvert fald 10 fremmede hunde

Håber på hjælp så jeg er forberedt, da der er 2 lejligheder tomme endnu så flere hunde kan jo komme på tale:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et godt råd/ nabo med hund
  • #1   30. apr 2013 Umidelbart syntes jeg de skal gå en tur sammen på neutral grund, som du selv siger. Det kan i hvert falde ikke skade, hvis bare i starter med god afstand tænker jeg (: lad f.eks. Ginga gå bagerst, ikke tættere på end hun kan lide og så stille og roligt komme tættere på, muligvis over flere omgange alt efter hvor godt det går.. Brug evt. Godbidder hvis du har lyst (: min erfaring er i hvert falde at Eddie ikke har nær så meget imod at gå bag hunde han ikke kan lide.. Dette kræver selvfølgelig at den anden hund ikke har noget imod en hund der går bag den (:

  • #2   30. apr 2013 Hugo som han hedder er dog også lidt dum og flabet (ja så menneskeliggøre jeg ham nok) men hvis han er ude når jeg kommer hjem så kommer han helt hen til døren og selv om hun fare i hovedet på han så kommer han stadig helt op i hovedet på hende... Men umildbart så virker han bare glad og lalled

  • #4   30. apr 2013 Mike- ja tænkte at det nok var det hun har jo aldrig sku fuldbyrdet dele med nogen andre end dem hun kender

    Men hvad så når hun fare i hovedet på ham (hvis hun da gør det igen) skal jeg så bare lade som ingenting eller?


  • #5   30. apr 2013 Gå nogle gode lange ture sammen med ham, det hjælper utrolig meget - de får fornemmelsen af at i er en flok, og flokken holder jo sammen.

  • #6   30. apr 2013 Tror i det kunne hjælpe at blande en hund Ginga er tryg ved og som bare er en stor hvalp ind i det? Som i hvis Aya og Hugo kan lege sammen så finder Ginga også ud af at kunne det?

  • #7   30. apr 2013 Nej, det tror jeg egentlig ikke har den store betydning - jeg tror bare du/i skal have "bondet" de to hunde.
    Jeg sammenligner lidt med den måde vi tit lufter hund på.... Vi tager til et stort friløbsområde, aftaler som regel at mødes med nogle bestemte, og du kan tydelig se de hunde, der er vant til hinanden, de ryger bare ind i deres lille flok, mens de med evt. fremmede lige skal finde rangordenen. Det er det samme din Ginga og Hugo skal...


  • #8   30. apr 2013 Hmm ja kan godt være er bare lidt i tvivl om der ER teritore bestemt eller fordi hun er utryg...

    Hvis han er ude og jeg ikke har set det og jeg lukker Ginga ud så kommer hun ind lige så snart hun opdager ham medmindre han når at komme tæt på


  • #10   30. apr 2013 Det er jo egentlig ligegyldigt hvad grunden er i dette tilfælde, du skal bare have samværet mellem dem til at fungere, og det gør du bedst ved at få dem til at acceptere hinanden. Gåture (i snor vel at mærke) vel at mærke, et par afslappede ejere, der fører dem rask afsted, så kommer det efterhånden....

  • #11   1. maj 2013 Undskylder hvis der er svaret på det. Men hvorfor skal de mødes?

    Fælles have eller hvad?


  • #12   1. maj 2013 Nu som medløber, de bor på en fælles gård opdelt i lejligheder - de kan næppe undgå at møde hinanden, jeg forestiller mig næppe, at der er separate haver mm.

  • #13   1. maj 2013 Nu som... Som Kirsten skriver har vi ikke haver udadtil ligner det en helt almindelig går med et have stykke en gårdsplads og et lille skov område

  • #14   1. maj 2013 Mikes mor- hun er der også men hun siger nemlig at Ginga skal have lov at fare i hovedet på ham (hun er/har været noget hundetræner) men er ikke tryg ved at hun bare skal have lov så jeg skælder hende ud, men blev også bange for om det vil få hende til at se ham som noget negativt?

  • #15   1. maj 2013 Nåå okay. smiley

  • #16   1. maj 2013 Jeg tror nu bare hun sætter ham på plads især hvis han er en smule flabet overfor hende...
    Hvorfor er det at hunde ikke skal have lov til at sige fra, som hanhunde ejeren siger det skal hun da have lov til når han fatter hat, hun skal så ikke have lov hvis hun gør det ud af den blå luft og han ikke har gjort noget...

    Tøsen bider aldrig men nikker hanhunde skaller som ikke fatter at lade hende være...


  • #17   1. maj 2013 Jamen det er jo nemlig det han hør jo ikke noget andet end at rende rundt og en gang i mellem løber hen til hende hvor hun så siger "røv"

  • #18   1. maj 2013 Og det vil hun næsten holde op med, hvis i får vænnet dem til hinanden. Så vil hun kun reagere, hvis han bliver alt for voldsom, og det vil hun gøre på en mindre voldsom måde.
    Vores den ene tæve er en frk. skrap, hun siger kraftigt fra, hvis en ubekendt uopdragen (han)hund ryger lige i hovedet eller måsen på hende, de får læst og påskrevet, men hun "skræller" dem ikke - hun taler bare med dem på hundesprog. Hvis det er en hanhund, hun kender får han noget længere snor før hun kæfter op, og reaktionen er også mildere i det hele taget. (vi omgås en del teenagerhunde, så hun kommer lidt på arbejde engang imellem, griner...)


  • #19   1. maj 2013 Kirsten det lyder lidt som min Ginga... Lige nu sidder jeg uden for med trunten og det gør naboen også men han er i snor og Ginga ligger blot stille (yderst i Gingas højre side sidder de... Så hun er ikke vidre interreseret i ham og det behøver hun heller ikke være men bare de vil kunne være ude sammen så Ginga kan gøre sit tror bestemt ikke hun sys det éé sjovt at sku være skrap

    profilbillede
Kommentér på:
Et godt råd/ nabo med hund

Annonce