{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Lave kurser med race kendetegn {{forumTopicSubject}}

Er der ikke noget som opretter kurser som underviser i racekende tegn? Og ikke kun de lovlige men også de ulovlige?

Jeg er ved at være godt træt af at folk ikke har styr på deres racer (inkl mig selv, vil også gerne selv tage en)

Nu er det ved at være 5 gang at min hund er blevet kaldt:
- Amstaff
- Americansk bulldog
- Dogo argentino blanding
- og ja sågar PITTBULL TERRIER ?!?!?

Han er ikke en pitrbull -_- eller nogen af de andre for den sags skyld.

Jeg ved godt man ikke kan lære folk at kende forskel på blanding, men kunne man så ikke lære dem at kende selve racen, som ren først, så kan de da i det mindste bedømme lidt bedre inden de skråler ud.

En lille bøvs her fra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave kurser med race kendetegn
  • #1   29. apr 2013 kom tilbage når din Mops bliver kaldt for amstaff og ambull smiley

sådan er det altså - specielt når man har en blanding som din - ville du tvinge folk på et kusus eller. ? smiley

• #2   29. apr 2013 Måske din hun ligner en mistænkelig race?
    Harley blir tit kaldt Pitt Bull, men hvad rager det mig?
    Jeg ved hvad han er smiley

• #3   29. apr 2013 Hund*

• #4   29. apr 2013 Hehe jaer ok en mops, håber jeg da aldrig ville blive forvekslet med det ^^

Men min DSG er engang blevet kaldet en kamphunde blanding, med noget i for at skjule det, fordi så store muskler og tænder havde en alm DSG ikke -_- SUUUUK*

• #6   29. apr 2013 Nej det er nemlig det Carina, ved godt det ikke burde irretere mig, men af en eller anden grund så gør det smiley

• #8   29. apr 2013 Goofy er en gang blevet kald for en løve-kamp-hund (rodesian rigdeback og en af de forbudte racer blandet)

De folk som kaster om sig med forkerte race navne i en ikke så pæn tone, er desværre nok også dem som ikke ville tage sådan et kursus.

Og hvad rager det egentlig mig hvad folk tror Goofy er. Jeg ved han er en dober og fred være med det. Skal jo ikke tage folks uvidenhed personligt, jo synd a de ikke ved bedre.

• #10   29. apr 2013 Da Rubin var lille blev han kaldt en pudel, eller hund som som havde være ved maler..

Nu mener folk bare jeg burde rede mine hunde... Så ja Sådan er livet bare, jeg er lige glad hvad folk siger for jeg ved hvad min hund er smiley

• #11   29. apr 2013 ind af det ene øre og ud af det andet smiley k

• #12   29. apr 2013 jeg bliver tit spurgt om yoshi er en rodesian ridgeback, smiley men tror så det er farven

• #14   29. apr 2013 Balto, det er så også fair nok. Intet ondt taget imod, syntes bare det er træls når folk hård tonet smider ud at min hund er en pittbull -_-

• #16   29. apr 2013 Berta blev kaldt for en grineren bulldog i går, og hun er også engang blevet kaldt for en kamphund - men det var også i Charlottenlund smiley Jeg bliver tit spurgt om hun er en fransk bulldog og har bare vænnet mig til at forklare, hvori forskellen mellem en mops og fransk buller ligger.

• #17   29. apr 2013 Smutt og Anton: Nu har du jo også købt en blanding som sagtens kunne være en ulovlig blanding. Det ved du jo godt selv. Hvorfor så hidse sig op over andre mennesker som ikke "ved" hvad han er, tror han er de racer som han jo sagtens kunne være blandet med?

• #18   29. apr 2013 Franco er blevet kaldt:

Dalmatiner
    Kamphund
    Bulldog
    osv

Undskyld, men han er altså en meget racetypisk GD hehe

• #19   29. apr 2013 Cane corso og SBT... det mix kan man da ikke klantre nogen for, at synes ser "kamphundeagtig" ud....?

Min schæferhvalp blev kaldt en langhåret rottweiler, jeg sagde bare "ja, det kunne han vel godt ligne, men han er nu ren schæfer"

Kaoz bliver kaldt labrador altid, lige pånær når vi har læderselen på, så er han en af de farlige kamphunde smiley
    - Han er (en af de få, der faktisk ER) boxerblanding, krydret med lab og flatcoated smiley

• #20   29. apr 2013 I det mindste forsøger folk at gætte på hvilke racer jeres hunde er. Med min irske terrier gætter folk ikke engang på blandingen. Indgangsreplikken er ofte: 'Hvad er han dog en blanding af ?' ;-). Når de så hører at han er en Irsk Terrier, så ser de ofte ud som om jeg tager p.. på dem og kalder min blanding ved et smart navn. En enkelt gang har jeg mødt en ældre jæger, der var overbevist om at han var en ruhåret hønsehund - Tja, ruhåret er han da, meeeen come on han er 50 cm høj og ræverød.
    Min dobermann er blevet kaldt labrador, labradorblanding, rottweiler, rottweilerblanding. Har sågar oplevet nogle der simpelt NÆGTEDE at tro på at hun var en raceren dobermann fordi hun har lang hale og store flapører. Det prellede af på dem at jeg sagde hun skam er med stambog og det hele. NEJ med DE ører så kunne det simpelthen ikke være en ren dober. Jeg var blevet SNYDT.
    I virkeligheden har hun de fineste racetypiske flapører, der sidder perfekt uden at det var nødvendigt at tape dem ned smiley Og resten af hunden er såmænd også rimeligt pænt skruet sammen.

• #21   29. apr 2013 Jeg ville nok også gætte på at din hund var amstaff eller blanding med amstaff. Og hva' så?
    Så længe du kan bevise at din hund er lovlig, er det vel også ligegyldigt.

Mine bliver jævnligt beskyldt for at være pekingeser. Det ser jeg som en fornærmelse mod mine hunde men griner da bare af det.

• #23   29. apr 2013 Og det kommer helt vildt meget bag på dig at du møder den slags udsagn ??

det er træls.. Ja bestemt..

men du er nødt til at leve med det når du har valgt den type hund i disse tider

• #24   29. apr 2013 Med den blanding du har forstår jeg godt folk kan tror det, det er heldigt du ikke er belvet medlt for så skal du jo kunne overbevise påolitiet om det er ikke er en af overnævnte bland.

• #25   29. apr 2013 Calle er blevet kaldt Chihuahua mange..enormt mange gange.
    En har sågar troet han var en toy puddel som jeg havde barberet for hårdt ned.

Smutt og Anton jeg tror godt jeg ved hvorfor disse ting går dig på. Du ved jo godt, du ikke kan bevise noget hvis en af dem som tror vælger at anmelde. Så den slags gør dig vel nervøs. Det ville i hvertilfælde gøre mig nervøs.
    Det er jo desvære bare den risiko du løb, da du valgte at elske en hund som kunne være ulovlig.
    Netop derfor jeg altid fraråder folk at anskaffe en blanding som kan ligne noget den ikke burde ligne.
    Ret mig bare hvis jeg husker forkert men blev du ikke også frarådet købet inden?

• #26   29. apr 2013 Smut og Anton, hvad er din hund enlig blandingen af?

• #27   29. apr 2013 Madam Blå: Haha den fik Cleo også tit eller den her
    "Ej en Netto hund, hvor er den sød"

• #28   29. apr 2013 det er vel hvad man kan forvente oghelt fair,i mine øjne,at den generelle befolkning ikke er experter ...

• #30   29. apr 2013 Smutt og Anton - Jeg ville have skudt din hund til at være et ambull/labrador mix., han ligner til forveksling, de 2 hunde af den blanding, der bor her i nabolaget.

Det er vanvittig svært at bedømme hvilke racer en blanding indeholder også selv om man har rimeligt styr på racerne, hvilket jeg synes at jeg har, kan da skelne omkring 300 af de mest almindelige FCI racer smiley

Mine egne whippets bliver kaldt greyhounds, dalmatinere og kamphunde.
    Greyhond kan jeg forstå, men ikke de øvrige.
    I de 35 år jeg har haft gravhund, har jeg forøvrigt aldrig oplevet folk kalde dem andet end det de er, den race kender stort set ethvert barn.

• #31   29. apr 2013 Årh nej. nu tror jeg nok jeg husker.
    Dengang du oprettede Anton var det som Staff.
    Du blev meget gal på de af os, som fortalte dig han IKKE var staff. I hvertilfælde ikke en ægte en af slagsen.
    Det vil altså sige du købte en hund/race du ikke selv kendte udsenet på....... Og så bliver du nu sur over, at fremmede mennesker på gaden ikke ved hvad din blanding er?

• #32   29. apr 2013 Med de racer kan man ikke fortænke den alm. Dansker i ikke at kunne kende forskel.
    Og da slet ikke når de nu ulovlige racer netop har været avlet på kryds og tværs og på hvad som helst om det lignede eller ej tidligere. Så har folk bare ikke et klart billede af feks. Amstaff.

• #35   29. apr 2013 Jeg tror det er de færreste der vil tage på kursus for at lære at kende forskel på de forskellige hunderacer.

Kan godt se at der er træls hvis ens hund bliver forvekslet med en af racerne på forbudslisten, men ja... det er desværre noget man må tage med.

Jeg vil sige at 95% af de folk jeg har mødt når jeg er kommet med min tervueren eller groenendael har spurgt om det var en schæfer blanding, en collie blanding, en blanding mellem en collie og en schæfer, en hyrdehundeblanding. De mere eksotiske er polarræv, flatcoated retriever og sort samojede. smiley

De resterende 5%... tjaaa... det er lige før jeg foretrækker at folk ikke ved hvad det er for en hund jeg har. For af dem som kender dem er 1% vilde fans, mens de sidste 4% åbenbart føler det er tvingende nødvendigt at fortælle mig hvilken skod-race jeg ejer.

• #37   29. apr 2013 Jeg tager det ALTID som en kompliment, når folk spørger ind til min hund. Hvad enten de spørger "Er det en dansk spids?", "Er det en samojede?", "Er den ikke svær at holde ren?", "Bruger du ikke vildt lang tid på pelsen?" osv.

For jeg er glad for MIN hund, og synes han er perfekt. Jeg tager det som noget positivt, at folk spørger ind til min hund - nu er han jo så heller aldrig blevet kaldt nogen form for muskelhund smiley

Men NYD at folk spørger ind til din hund, hvad enten de mener det positivt eller ej. Jeg elsker at fortælle folk om min hund, racen og dens særpræg, og du kan måske bruge det selv, til at fortælle hvad din hund kommer af, og hvorfor den er HELT fantastisk smiley

Bare se lidt positivt på det smiley

• #39   29. apr 2013 Patricia - han er en blanding af CC og STB

Calle's: jeg sagde som du kan se også at jeg selv gerne ville på sådan et kursus smiley

Nej jeg er ikke nervøs, jeg syntes bare det er ekstremt træls at folk kommer med de beskyldninger, så nu er jeg begyndt at lae sjov med dem smiley

• #40   29. apr 2013 Min lille jack russell terrier er blevet kaldt for muskelhund, amstaff!!!, tæppetisser,store rotte og jeg kunne blive ved. Og kors hvor er jeg ligeglad med hvad andre kalder min hund, jeg ved hvad han er

• #42   29. apr 2013 Min er en SBT og bliver normalt refereret til som en fransk bulldog blanding, en labrador, pibull eller kamphund

Leonbergeren får tit kommentaren "Det er da ikke en hund! No way!", ellers er han en bjørn smiley

• #43   29. apr 2013 Smutt: er du slet ikke bange for at politiet tager ham og afliver ham?

• #44   29. apr 2013 Mine er ulve, ræve, pitbulls, schæfere, grønlandske slædehunde, karelske bjørnehunde... I hvert fald ifølge folks gætværk.

De er nu en alaskan malamut og en siberian husky.

• #45   29. apr 2013 Først og fremmest: hvordan vil du tvinge alle folk på et sådan kursus?

Derudover. En blanding vil du ALDRIG kunne sige noget om baseret på udseende alene... De kan være en blanding af hvad som helst og se helt forskellige ud, selv i det samme kuld...

Og hvis man endelig skulle trække nogle kendetegn frem, ja så må man jo sige, at din hund er blandet af racer der har mange udseendesmæssige træk til fælles med mange af de hunde der nu engang er på forbudslisterne... ¨

• #46   29. apr 2013 Christian: Jeg har parpirer fra politiet på at der har været oprettet en sag om at ham og hans søskende var ulovlige, men der blev bevidst modsat så hvalpene er lovlige.

Tumle: nej det frygter jeg ikke.

• #48   29. apr 2013 smutt: havde jeg gjort. hvis jeg så din ville jeg osse tror det var en blanding med amstaff eller noget, den har mange træk der fælles med de forbudte racer.

havde forældrene tavle dem du har hvalp efter siden i har kunne bevise der intet ulovligt er i dem?

• #49   29. apr 2013 "Nej jeg er ikke nervøs, jeg syntes bare det er ekstremt træls at folk kommer med de beskyldninger, så nu er jeg begyndt at lae sjov med dem"

Ooookay, det var så ikke "sjov" jeg læste ... Min fejl smiley

• #50   29. apr 2013 ååååh isebelle det er en lang historie men prøver at gøre det kort:

Faren har ikke tavle men begge forældre har, så den var nem nok.

moren har ikke tavle, men morens moder havde. men moderen fader havde ikke men det havde faderens forældre ^^'

Og da alle de så var fundet så en masse DNA halløj for at bevise at disse hunde rent faktisk genetisk realeterede til hindanden, sådan at vi ikke bare havde fundet nogle random hunde. Det er vist det kort fortalt ^^

• #52   29. apr 2013 Allergisk: Det var nu også bare sådan generelt, (ville nemlig også gerne selv, på sådan et kursus) Da min DSG kan gå så langt til at blive kaldt en kamphund fordi han har store tænder og markerede muskler smiley

• #55   30. apr 2013 Hehehe Natasja, jeg gør det samme nogle gange når jeg er for doven til at forklare.

"Det er da vist ikke en ren schæfer?" Næh, det er det ikke.

"Det er da vist kun en stor hvalp!" Jeps.

Kommentér på:
Lave kurser med race kendetegn

Annonce