"Vorte"/knude på tandkød ?? "Vorte"/knude på tandkød ??
For snart 2 uger siden opdagede jeg to små vorter på Viskas tandkød lige over den tand, der sidder ved siden af den store kindtand.
I løbet af 4-5 dage voksede de helt vildt og blev store blomkålslignende vorter. Jeg ringede til dyrlægen, som sagde at jeg lige kunne give det en lille uges tid mere og se hvordan de udviklede sig, men at det nok var nødvendigt at fjerne dem. Han sagde, at det nok var godartede svulster (epulider) og ikke "unghunde-vorter", som jeg selv foreslog.
De blev så efterfølgende så store, at de dækkede tanden helt og var helt krakelerede at se på (ligesom de der badesvampe fra helsekosten :S ). Jeg ringede til dyrlægen i onsdags for at bestille tid til fjernelse af dem. Den tid er på mandag. Siden hen er knuderne blevet grålige for til sidst at falde af lige så stille. På et par dage er de nu næsten væk. Tanden er fri igen, og der sidder kun "start-gevæksten" oppe på tandkødet!
Er der nogen,d er har oplevet noget lignende?? Er spændt på, hvad dyrlægen siger på mandag, men kunne være rart, hvis nogen havde et bud på, hvad det er, og hvad der lige er sket.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 25
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Linker lige tråden til hende
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Det smitter som regel kun hvalpe/unghunde/andre hunde, der ikke har et fuldt opdateret immunforsvar, så lidt underligt din voksne hund har fået det..
Jeg så forleden en hund, der havde to på tungen. Eek det må irritere!
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Jeg gav selv C-vitamin (brusetabletter)
"Vorte"/knude på tandkød ??