{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.555 visninger | Oprettet:

Voksen hanhund strinter overalt! {{forumTopicSubject}}

Min søster er ved at blive komplet sindssyg.. Hendes Chihuahua blanding, en hanhund på 4 år ca (han er ikke kastreret) strinter OVERALT hjemme hos hende. Han gør det aldrig når hun ser det. Han strinter i sengen, i sofaen, på gulvet, på ting osv.. Hendes nye seng og nye sofa er efterhånden allerede ødelagte og hun er efterhånden rigtig rigtig træt af ham. Hun har prøvet tissebælte men han gnider det af og så tisser han så på ting alligevel. Hans urin er tjekket hos dyrlægen, han har ikke blærebetændelse.

Han har altid strintet indenfor, men det er efterhånden blevet MEGET værre siger hun.. altså så slet så at hun snart ikke orker ham mere smiley Hun siger bare at der stinker af pis alle steder selvom hun bruger rodalon osv...


Hvad fanden gør man med sådan en hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen hanhund strinter overalt!
  • #1   21. apr 2013 Man forhindre at den tisser inde smiley sørger for at få den ud ofte og er sammen med den inde så man kan stoppe den før den lætter ben;) hav den fx i snor så den ikke kan søge væk og husk at få den ud minimum når den har spist, sovet og leget;)

  • #2   21. apr 2013 Bodil: Hunden bliver luftet ca 6 gange om dagen- han er "pottetrænet" men vælger at strinte alligevel indenfor.. han gør det netop ikke når hun er sammen med ham jo smiley
    Han strinter når hun sover, er i bad eller når han er alene hjemme fx


  • #3   21. apr 2013 Find et nyt hjem til hunden;)

  • #4   21. apr 2013 Tak for dit vældigt..øh..konstruktive svar Bodil smiley

    Nu er det ikke min hund, jeg prøver sådan set bare at hjælpe min søster....


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #5   21. apr 2013 En kastration ville nok løse problemet. Ellers ville jeg søge professionel hjælp, for det er svært at gøre noget ved hvis den kun gør det når ingen ser det.

  • #7   21. apr 2013 Birgitta: Vi har faktisk snakket om et bur eller en kravlegård.. men eftersom hun bor på 50 kvm må det nok blive et bur så. Og ja det er ikke en sjov løsning, men nok efterhånden nødvendig så hun ikke snart kvæler ham(joke)

    jevaan: ja vi har også diskuteret om hun skulle kastrere..men mange siger jo at det ikke virker mod strinteri..


  • #8   21. apr 2013 Det tissebælte, er det stramt nok?
    Tænker ikek at det skal "kvæle" hunden smiley haha, men det skulle jo ikke være muligt at få det af sådan lige?

    Og så synes jeg da det med buret lyder som en god ide når hun sover fx. og med ud på badeværelset når hun skal i bad osv.
    Så han aldrig er alene og har muligheden.


  • #9   21. apr 2013 Vi begge syns bare det er synd hvis han skal være i bur hele natten (23-06) og så igen når hun går på arbejde 6-7 timer.. men der er vel intet andet for hvis hun ikke vil leve i hundetis smiley

    Og jeg ved ikke hvor stramt det tissebælte er, hun har brugt det længe(et par år) I starten fungerede det perfekt, men nu har han jo så fundet ud af at få det af, så tror ikke hun kan gøre det anderledes..men ved det ikke smiley men ved at han stadig kunne tisse med det på, så var han bare helt våd på maven aad..


  • #11   21. apr 2013 Måske hun skulle prøve at sy en rem på eller seler, så den ikke sådan lige er til at "gnuppe" af smiley

    Det er en dårlig vane som Birgitta siger, og den skal brydes, og derfor skal han ikke have muligheden for at tisse inden for, om han så skal være i bur i noget tid, må hun jo tage med.. En chihuahua fylder jo ikke meget, så der kan man da få et fint bur, der ikke er vildt lille, så han kan gå rundt der inde osv. og have masser af plads.


  • #12   21. apr 2013 Ja det burde måske være fanget da den var yngre.
    Men Madan Blå, hvordan vil du opdrage hunden nu ? Når han kun gør det når hun ikke er i rummet eller ikke er hjemme?


  • #13   21. apr 2013 Men madam blå: faktum er at hunden jo gør det fx når hun sover- hun kan jo ik være vågen 24/7 for at holde øje med ham?

    Men enig, ingen af mine hanhunde har strintet indenfor mere end 1 gang så har det fået en opsang af en anden verden og så var den skid slået.. Men skaden er bare så slem og hun har ikke været i stand til at bryde mønsteret.


  • #16   21. apr 2013 Mener nu heller ikke at hundens ejer ikke skal kunne forlade rummet uden at hunden strinter på ad en reol eller når hun sover.

    Tror da bestemt at hundens ejer er efter hunden og afleder HVIS hun ser det når den gør det, men som TS fortæller sker det alt sammen når hunden er uden opsyn.


  • #17   21. apr 2013 Det skal siges at han var helt renlig da han var mindre..og til han var ca 1 år.. SÅ begyndte han at strinte og det er så bare blevet værre og værre. Hun har også problemer med pasning fordi ingen gider det svineri i deres hjem.. Har selv passet ham og så ham aldrig gøre det, men fandt små pletter på vægge og møbler efter endt pasning..

    Jamen de går i det område de bor i. I hundegården osv. Tror hun går 2 lange ture på måske 40 min stk og så 4 mindre ture på måske 20 min pr stk. Hun siger hun gemmer godbidder derhjemme som han skal finde og også udenfor mm og øver tricks og sådan..


  • #19   21. apr 2013 Jeg tænker, måske kastrering kan hjælpe, men jeg skal ikke kunne sige det, når den har fået vanen.
    Hvis ikke den skal bruges i avl, er det da et forsøg værd... :o)


Kommentér på:
Voksen hanhund strinter overalt!

Annonce