{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hente valp under 8uger?
  • #1   20. apr 2013 Det må man ikke nej -ifølge loven SKAL hvalpen være 8 uger før den forlader moren

• #2   20. apr 2013 Michelle sagde det smiley

• #3   20. apr 2013 okay mente nok den her hvalp der lige er oprettet sys den så emget lille ud og så kunne jeg se de havde skrevet hvad dag den var født og hvad dag de havde hentet den og kunne se den kun var 7 uger da de havde hentet den

• #5   20. apr 2013 kan det ikke skade hunden at komme væk or tidligt?

• #7   20. apr 2013 Jo.

• #8   20. apr 2013 Tumle -i nogle lande er det jo ganske normalt at sælge hvalpe på 6-7 uger. Men jo, jeg mener hvalpene får nogle vigtige ting med sig i rygsækken i de sidste par uger, og at det kan gå hen og give problemer eller i hvert fald gøre tingene sværere end de behøver være for hvalpen, når man fjerner den for tidligt

• #9   20. apr 2013 okay håber ikke det gør den underlig i hovedet da det ikke er en lille race de har købt :S

• #10   20. apr 2013 michelle: så der burde ikke ske noget ved det? kunne regne ud den avr 7 uger og et par dage ca da de havde hentet den så det avr tæt på 8 uger

• #11   20. apr 2013 Det er en lov der afgjort er en god grund til er der. ØV kan jeg kun sige

• #12   20. apr 2013 Tumle -det siger jeg ikke. Blot at i nogle lande er det normen. At man har valgt lige netop 8 uger herhjemme, bunder jo i nogle vurderinger lavet af nogle mennesker der forhåbentligt har haft lidt viden på området.
    Som skrevet mener jeg det kan give problemer eller gøre livet vaskeligere for hunden end nødvendigt, når man ikke giver den mulighed for lige at få den sidste opdragelse og lærdom med fra mor + søskende inden den sendes ud i verden.

Det behøver ikke give problemer men kan meget vel gøre det.

Men om hunden er 7 uger og 6 dage eller 8 uger, tror jeg ikke gør den store forskel for hvalpen -men loven er der jo ikke uden grund, og man kan da hurtigt komme ud på et sidespor hvis man selv begynder at vurdere på HVOR meget tidligere end 8 uger man mener er ok at sende hvalpen afsted. Så 8 uger er 8 uger -ikke 7 uger og 5 eller 6 dage

• #13   20. apr 2013 Jeg har nok bare paranoia nu, men jeg sidder her og tænker. Hvorfor hente en hund om fredagen som fylder 8 uger mandagen efter.
    Håber da ikke det er fordi, man regner med lige at kunne lære hunden at kende i weekenden og så skal den være alene fra mandag.
    Ej det er nok bare mig som ser spøgelser.

• #14   20. apr 2013 Loven siger selvføldig 8 uger. Men er hvalpen 7 uger og 4 -5 dage så tager den ikke skade, det er jo så tæt på de 8 uger at det mærker hvalpen altså ikke. Det er jo noget helt andet hvis hvalpen var 4 -5 uger

• #15   21. apr 2013 Tja, Nuga blev hentet da hun var 7 uger gammel....hendes mor blev pga. sygdom aflivet og hvalpene ku' ikke rigtig finde deres plads i hierarkiet.
    Vi fik dog go' fra dyrlægen som mente at det var ok, ellers havde vi pænt ventet.

• #16   21. apr 2013 Uanset årsag er det forbudt! Jeg ville ikke tøve med at melde så opdrætter bliver stoppet, næstegang er hvalpene måske kun 6 uger ved afhentningen,

• #17   21. apr 2013 Om det så bare er to dage, så er det ulovligt og dybt uetisk.
    En hvalp er først færdig med at lære fra sin mor, når den er otte uger gammel. Nogle individer skal endda bruge en uge mere.

Den tidlige prægningsperioden hos tæve og søskende er altafgørende. En hvalp får kun et normalt hundesprog, hvis den er præget ordentligt hos opdrætter.

• #18   21. apr 2013 da mine hvalpe var 5 uger havde jeg en hvalpe køber der ik kunne forstå at han ikke måtted få hvalpen her fra når den var 6 uger det var han blevet lovet et andet sted fra
    jeg havde også nogle der trode at de kunne få den på konto ,med 0 i údbetaling og 500 kr om månen .

• #19   21. apr 2013 Nej der er jo forbudt, og burde anmeldes, for at det bliver stoppet.

• #20   21. apr 2013 Nå så blev hunden slettet lige efter ejer skrev, Hunden var hentet med dyrlæge accept fordi tæven ikke havde mere mælk.

Vil så skrive mit svar her i håb om ejer læser det:

Det er da ikke ok. Loven siger 8 uger punktum.
    Dette ikke kun på grund af mælk, men fordi hvalpen først og fremmest bliver præget i hunde sprog osv de sidste 2 uger, fra 6 til 8 uger.
    At tage dem før er ikke bare forkasteligt af både sælger og køber, det er ULOVLIGT.
    Og så ville jeg skifte dyrlæge

Kommentér på:
hente valp under 8uger?

Annonce