{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shiba
  • #1   20. apr 2013 Hvad ligger du i ordet "familiehund"?

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #2   20. apr 2013 Læs om racen her:
    http://www.shiba.spkhund.dk

• #3   21. apr 2013 Som Anne Julie F skriver, så kommer det an på hvad man ligger i ordet familiehund. Shibaen er meget loyal over for sine ejere, og jeg har flere gange oplevet at Zena forsøger at beskytte mig hvis hun føler der er grund til det, men shibaen er også meget reserverede. Hvilket betyder at deres begreb af familie kun strækker sig til den absolutte kerne. Min shiba gider f.eks. ikke have noget med mine brødre at gøre fordi vi ikke ser dem tit nok til at hun betragter dem som familie. Selv min kæreste som jeg købte hende sammen med gik der 2 år før at hun syntes at han var værd at lystre fordi det hovedsageligt var mig der stod for træning, fodring og gåture. Men en shiba bør aldrig være sky, de gider bare ikke rigtig spilde deres tid på folk der er under deres værdighed smiley Så egentlig syntes jeg det er en rigtig skøn familiehund - for familien, men ikke for venner af familien... De er sjælden som f.eks. fransk bulldogs der bare er glade for alt og alle der kommer ind af døren. De forbeholder sig retten til at vælge folk fra, og det gør de altså også i ny og næ. Men når det så er sagt, så er det også en meget kærlig hund, og jeg tror da helt klart at det også er en af grundene til at racen går lige i hjertet på så mange mennesker, for det er ikke givet at hunden elsker dig på forhånd - den vælger at elske dig hvis du er heldig... smiley

Kommentér på:
Shiba

Annonce