Brud på kontrakt? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er desværre kommet i den situation, at min tidligere tæve, som jeg havde solgt til en førtidspensionist, nu er blevet givet videre til en ny ejer.
Ham jeg solgte tæven til, fik hende i december, hvor der blev skrevet kontrakt på, at hvis han ikke længere ville have hende, skulle jeg kontaktes, og så skulle vi sammen finde ud af hvad der skulle ske med hende. Især fordi hun før jeg tog hende til mig, havde været kastebold mellem flere forskellige steder.
Jeg måtte desværre finde et nyt hjem til hende, af flere forskellige årsager, men der blev skrevet kontrakt, i håb om at sikre hendes fremtid.
Denne er desværre blevet brudt, da der klart og tydeligt står i kontrakten, at han ikke uden videre og slet ikke uden min godkendelse, må overdrage hunden til andre.
Jeg er simpelthen så sur, gal og ikke mindst frustreret over det.
Men mit spørgsmål er, hvad jeg nu kan gøre?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
jun 2008
Følger: 140 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.483
Undskyld, spørger måske dumt, men der er bare nogle punkter jeg ikke har sat mig så meget ind i, da jeg ikke håbede det ville blive nødvendigt.
Krumme: Hvad mener du med om der er bod i kontrakten?
Pengene er jeg ligeglad med, vil egentlig allerhelst bare have lillepigen hjem igen, så jeg i det mindste kan sikre resten af hendes liv.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Hvis ikke, så har du en dårlig sag.....
jun 2008
Jeg har brugt en kontrakt jeg har fået tilsendt af dyrefondet.dk, men tjekker lige hvad der præcist står i den, når jeg kommer hjem.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
jun 2007
mar 2009
En kontrakt er gældende når to parter har skrevet under på den.
Handler man via klub, fx DKK, er der hjælp at hente fra juristerne.
jun 2007
mar 2009
Kontrakten er gældende, men civilt søgsmål ved retten er eneste mulighed for at håndhæve aftalen, hvis en af parterne bryder den. Ved at handle via klub og lave en bod, er man bedst sikret.
mar 2009
jun 2008
Malene: Jeg fandt først ud af det i mandags, da jeg opdagede at ham som jeg solgte hende til, havde slettet mig fra facebook, og slettet alle billeder osv af hende. Jeg skrev så til ham, men uden noget svar. Min mor kender så en af hans kammerater, så hun ringede og snakkede med ham, og fik at vide at Molly var blevet givet videre til hans eks. Jeg har efterfølgende prøvet at både ringe og skrive til ham, uden at kunne komme i kontakt med ham.
Jeg har så fundet hans eks, som efter sigende skulle have Molly nu, og skrevet til hende på facebook, men hun svarer heller ikke, på trods af at hun læste min besked med det samme, kunne jeg se. Men eks'en ved godt at der er skrevet kontrakt på at Molly ikke måtte overdrages til andre.
Krumme: Det der bekymrer mig, er at jeg ikke aner hvordan hun har det, hun er en yderst speciel hund, og er bange for at hun bliver sendt videre endnu engang, hvis de ikke får arbejdet på de ting som jeg blev lovet at ham den anden ville arbejde med.
mar 2009
Spørg den gratis retshjælp om hjælp i sagen. Så kan du få udformet et brev til ny køber, hvori du beder om at få hunden tilbage.
jun 2008
Men holder det på trods af at der ikke er noget på skrift om at den nye køber er informeret om det?
mar 2009
Så ny køber burde reagere. Ellers er der kun retten tilbage, og det koster.
jun 2008
Jeg må prøve at få fat i en af de gratis advokater, og så må jeg se hvad der sker.
Jeg fortryder virkelig at jeg valgte at finde et nyt hjem til hende, havde aldrig troet det ville gå sådan.
Han virkede oprigtig glad og interesseret i starten, og han fik alt at vide om hende, både dårlige vaner, unoder osv osv. Og han sagde at det ikke var noget problem, for hans gamle hund var på samme måde. Så det skete der intet ved.
mar 2009
jun 2007
jun 2008
Mutti: Nej, det gjorde de ikke. De var allerede gået fra hinanden på daværende tidspunkt.
Søren: Tak for linket, men hun har desværre ikke tavle.
Brud på kontrakt?